brigdetjones Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 min lille frøken på snart 5 mnd har vært veldig! tullete v puppen de siste 2 ukene iallefall og spiser merkbart mindre enn før. hun er en stor jente som nesten hele tiden har spist av 2 pupper v hver mating men nå holder det ofte med 1 pupp og da ferdig på alt fra 4 til 12 min. hun blir kjempe sint om jeg prøver å tilby mer eller andre pupp og står i bue foran meg. noen ganger etter mye lirking og styring så får jeg "lurt" i henne litt mer. så enten så kaver hun veldig v puppen eller så har hun en tendens til å sovne v puppen. men det som også er ett problem er jo at melke mengden min ikke reduseres.... jeg sliter veldig med sprengte pupper og de er ofte veldig harde og klumpete når det er gått for mange timer. prøver å hånd melke ut det verste for pga veldig tynn hud på den ene puppen(hatt sår og sopp etc etc) så kan jeg ikke bruke pumpe og jeg er jo ikke ute etter å opprettholde produksjonen når hun helt tydelig ikke vil ha så mye melk mer... så hva gjør jeg? ofte når jeg legger henne til også så kommer nok melken veldig fort og masse på en gang så jeg hører det buldrer nedover magen hennes og bobler nesten i munnen hennes og så blir det for mye og hun vrir seg av og begynner å gråte og vil ikke!!! på puppen igjen. synes ikke dette er noe særlig morsomt jeg-blir jo håpløst å være borte under amming og jeg blir sliten av dette i lengden-tar jo en evighet å få i henne mat for tiden.. men hun har våte bleier og bæsjer ca 1 g pr dag. dette ble litt langt da men håper noen har noen gode råd eller er i liknende situasjon....
LRMG Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 Kan bare trøste deg med at min er begynt å bli likedan. 4 mnd snart. Han var verdens enkleste å amme, og kunne ligge og kose seg i en evighet på puppen, og ingenting kunne forstyrre ham. Nå er alt annet fryktelig interessant, han vil ofte bare ha en pupp, og det blir endel skriking og orming - han slipper ofte og da står spruten rett i fleisen på ham. Synes han spiser lite om dagen, men bleiene er helt fine. Tror han kompenserer endel på natten. Så da blir det melkespreng på dagen og mye amming om natten. Mulig at det bare er en naturlig fase de går igjennom? Og de blir jo flinkere til å suge kjapt når de blir eldre. Jeg tenker at det beste vel er å la det sprenge litt og satse på at kroppen regulerer seg selv etterhvert. Tror min også har hatt litt vondt i øret, og at det gjør litt vondt når han suger.
trollet66 Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 Stimulere før du legger til med håndmelking, og så stopper den første kraftige utdrivingsrefleksen med håndleddene mot brystknoppene, slik at nå hun da suger igjen så kommer det ikke så mye og så hardt. Når ungene blir ¨overfalt¨ melken er det mange som vrir seg bort og ikke vil ha alikevel... Når det er sagt, så er det verdt å få med seg at jo eldre de blir jo fortere tømmer de en pupp !! Her varierer det en god del hvor mye snuppa spiser på en dag. Produksjonen er noenlunde gjevn , og noen dager fryser jeg et beger på 250 ml mer enn de andre dagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå