Gå til innhold

Forsette med Crinone ved evt graviditet????

Anbefalte innlegg

Så her inne at det var noen som hadde fått beskjed om å fortsette med Crinone i 10 uker hvis graviditet påvises. Jeg er ikke helt der, bare på rd 4. Men det nærmer seg juleferie og da må jeg jo få en resept på mere Crinone? Hvis det da er sånn. Ingen på riksen som har nevnt noe om dette.

Noen som vet?

Fortsetter under...

Jeg har fått beskjed om dette. Er gravid og bruker Volvat, tror de aller fleste får denne beskjeden eller bruke tilsvarende. Dette for å forberede livmorslimhinnen til å ta imot og senere gi optimale forhold for den lille spiren. Ring og spør slik at du er litt forberedt :0))

Oj, jeg har ikke fått noen slik beskjed jeg.... Ikke som jeg huser ihvertfall. Fikk vite i dag (blodprøveres) at jeg er gravid - men de sa ikke noe om Crinonen... Har kun 1 dose igjen som jeg skal ta i kveld... Noen flere som hører til Riksen her som har fått en tilsvarende beskjed?

Annonse

Hører til på Riksen. Jeg fikk beskjed om å ta det i 15 dager fra og med uttaksdagen. Det står det på flere papirer jeg har fått også. Har ikke hørt om noe annet. Det kommer ann på Progesteronnivået ditt tenker jeg, så derfor er det individuelt.

Jeg brukte riksen..og hadde fått det for meg at jeg skulle bruke crinonen en stund etter positiv test...så da jeg ringte inn for å få bekreftet blodprøven, spurte jeg damen om hvor lenge jeg skulle fortsette med crinonen...nei, sa damen, det skulle jeg da ikke?? Ho trodde jeg måtte ha lest no om det på nettet og blandet sammen litt...hehe..kan godt ha vært her inne jeg leste det.... Men jeg skulle altså IKKE fortsette med den...og takk og lov for det, mer hæslige greier er det lenge siden jeg har brukt...hehe...

Lykke til da:-)

Ved fryse forsøk som man skal ha i stimulert syklus MÅ man ha tilskudd av progesteron og østrogen til uke 10-12 i graviditet da man ikke produserer selv.

Ved ordinære forsøk produserer man disse hormonene selv etter at vi har satt hcg sprøyta før egg uttaket. etter eggutaket dannes eggposene til det gulelegmet som produserer hormonene. Tar bare progesteron støtte for sikkerhets skyld i 15 dager .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...