Gå til innhold

Ram Alexander??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er fra India, og Ram vil være oppkalling etter barnets bestefar. Hva tror dere? Er det for uvanlig i Norge? Annet navn som kunne passet fint etter Ram? Hadde egentlig tenkt å ha dobbeltnavn med norsk navn først, men Ram passer definitivt ikke som andre fornavn!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm...jeg synes kanskje motsatt, jeg da......

Samuel Ram

Jonas Ram

Johannes Ram osv.....

MYE penere!

Skrevet

Blir ikke det litt tungt å si? Eller kanskje det bare er jeg som har "hengt meg opp" og tenker at det korteste må stå først? Takk for innspill i hvertfall, jeg skal tenke på det.

Skrevet

Hei hei=)

HELT ENIG=) Ram på slutten, norsk navn først!!

Skrevet

Hei!

Ram Alexander klinger jo kjempefint. Det er nok uvanlig i Norge, men det gjør jo ingen ting når det er oppkalling med i bildet. Det er bare koselig. Synes Ram Alexander var fint, men synes også det var pent med f.eks Samuel Ram, det er jo oppkalling det også.

Ferdinand Ram

Ram August

Gustav Ram

Ram Danil

Ram Emìl

Ram Johannes

Cedrik Ram

Ram Emrik

Skrevet

Litt uheldig synes nå jeg. Ram betyr jo dårlig/illeluktende, feks "ram lukt" (sterk/vond lukt). Da høres det ikke bra ut å bruke som navn, oppkalling aldri så mye. Dessuten betyr "ram" gæren her jeg bor da, så det hadde vært helt uaktuelt her i gården.

Skrevet

Jeg tenkte litt Rein Alexander. ikke positivt altså.

Ram burde du bruke som navn nr 2 ja :)

Skrevet

Hvor kommer du fra, ma-85? Jeg har bodd mange steder i tre ulike landsdeler, og alle steder betyr det "å være ram" det samme som å være bra, flink e.l.

Synes Ram Alexander var pent jeg. De som sier at Ram bør være navn nummer 2 tar ikke hensyn til at det skal høres bra ut tror jeg. Men noen her inne er jo kjemperedde for utenlandske navn, og tror at det er skadelig for barn å vokse opp med navn som ikke er supernorske. Jaja, ikke sånn det funker i virkeligheten:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...