Gå til innhold

Pillekur mot sopp/trøske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte på diflucan forrige onsdag og synes jeg ble bedre med en gang (bruker Mycostatinsalve i tillegg) men nå har jeg jammen blitt verre igjen. Hvor lang tid tar det egentlig før det virker?

Kjenner at jeg ikke er særlig innstilt på å gå og slite med vondt noe særlig lenge denne gangen med tredjemann. Har nok å ta meg til med alt det andre som må gjøres om jeg ikke skal gå å ha vondt i puppene i tillegg! Så om ikke denne pillekuren virker (har piller nok til 4 uker foreløpig) ser det ut til at det blir over på flaska. Problemet er bare at jeg får så dårlig samvittighet hver gang jeg tenker på det... Og bare det blir også slitsomt. Blæ!

Kan det være at pillene ikke virker på meg? Eller at soppen rett og slett ikke vil bort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og en annen ting:

Syns jeg klør litt ekstra sånn rett etter at jeg smører med Mycostatin. Kan det være at jeg reagerer på den og ikke bør bruke den? Trenger jeg egentlig den når jeg tar pillene?

Skrevet

Du behøver ikke mycostatinsalven. Noen får eksem av den (du brukte jo den lenge uten effekt sist!). Slutt med den og se hva som skjer da!

Skrevet

Har nå vært gjennom to 14 dagers kur med mycostatin salve og pensling av babyens munn, uten at det forsvinner.... Det er bra i ca 3 dager etter kuren før det kommer igjen...

Fikk beskjed av legen min at hun ikke ville skrive ut pillekur så lenge jeg ammet????

Som hun over sier tar det mye tid å smøre og styre med dette...Så nå går jeg her og er sår på puppene! Gidder ikke å prøve en gang til så lenge det ikke hjelper:-(

Har og prøvd med farris i munnen til babyen uten at det hjalp så mye.

Skrevet

Prøv en gang til med mykostatin, men hold på i 4 uker, da kommer du over en hudsyklus(som er 28 dager), og med det kan du antakelig få bukt med det. Men du må være nøye med hygiene , hender og klær, flasker etc... Koke, vaske på 60 grader etc

Farris kurer ikke, men kan muligen være med å å skape et ugunstig miljø for soppen.

HVis du leser på kontraindikasjonene til Diflucan så skjønner man jo hvorfor leger er tilbekholdene med å gi dette når man ammer.

Sårheten vil bare bli verre om du ikke beh, og etterhvert blir ammingen et mareritt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...