Athravil Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Ser ut til at jeg ikke har nok mm til veslejenta mi på 3 uker. Har lest en del om MME og skjønt at næringsmessig så er alle merkene like gode. Så da lurer jeg på hva det koster, både de forskjellige merkene og butikkene. Tar også gjerne imot erfaringer dere har gjort dere om de forskjellige merkene. Jeg tåler ikke så bra melk, bør jeg unngå kumelk MME da? Sliter fortsatt med bekkenløsning og setter derfor pris på om dere kan hjelpe meg med prisinfo, så slipper jeg en lengre runde på de forskjellige butikkene. Takk.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 NAN er ihvertfall 98 kr på rema. 145kr på apoteket.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 NAN som de har på apoteket er hyperallergen. mener den er for de med allegi, viss jeg har forstått det rett.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Nan er vel den som er billigst siden den inneholder 1 kg pulver (koster ca hundrelappen), Hipp koster ca 55 kr for 400 gram. Småfolk skal visstnok gå ut av produksjon.. Collett vet jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #5 Skrevet 14. desember 2007 Jeg har aldri tenkt så mye på hvilket merke som er billigst av de "vanlige" merkene (Nan, Collett, Småfolk og Hipp), fordi det har vært viktigst for meg å finne det merket som fungerer best for magen til babyen. Det jeg har merket meg er at prisen på Nan (som vi bruker) er veldig lik i de fleste butikkene, det er veldig få kroner fra den billigste til den dyreste butikken, så jeg tenker aldri på hvor jeg handler mme'en. Hvis du har et barn som gulper ville jeg styrt unna Collett, for gulpen som kommer etter Collett bruk lukter skikkelig spy, både av babyen og den/det den gulper på, selv om det bare er bittelitt gulp. Helt fryktelig lukt, rett og slett, så jeg kastet hele boksen med Collett etter bare en dag. MME som ikke er laget på ku-melk får du bare på apotek (Prosobee og Nutramigen er vanligst) men de er rådyre; hvis jeg husker riktig gir en boks Prosobee bare ca 3 liter mme og koster over 150 kr, Nutramigen er dyrere. (Til sammenligning gir en boks NAN litt under 8 liter for rett under 100kr. NAN HA1 (spesialversjon som er lettere fordøyelig enn vanlig NAN) som vi i brukte i starten pga litt magevondt hos baby koster ca 150kr for litt over 5 liter.) Jeg vet ikke helt hva du mener med "tåler ikke så bra melk" (jeg trodde at man enten er allergisk mot melk eller ikke), men en barnelege vi har vært hos sier at hvis man er disponert for kumelkallergi så vil det bryte ut før eller senere, så hvis du tenker å "vente" litt med å introdusere kumelk for å "unngå" allergien tror jeg ikke det har så mye for seg. Jeg tenker at man like godt kan prøve kumelk på barnet, for hvis man blir allergisk må man holde seg unna kumelk, og hvis man styrer unna kumelk hele livet for å unngå å bli allergisk må man også holde seg unna det, så forskjellen blir ikke så stor i det daglige. Hvis barnet ditt får påvist kumelkallergi får du de dyre kumelkfrie mme'ene gratis på blå resept. Kumelk i vanlig form er tungt fordøyelig for de små, det er en av de mange grunnene til at man ikke skal gi det før i ett års alder, men i mme'ene er kumelk proteinene nedbrutt sånn at det skal være lett fordøyelig for de små.
tina_mor Skrevet 16. desember 2007 #6 Skrevet 16. desember 2007 Hei - og gratulerer med jenta ! Vi har ei snuppe på 5 måneder nå og hun får Hipp MME. Vi prøvde ut NAN og Nan fra apoteket , men hun fikk magevondt - og gulpet en del....du bør kanskje prøve deg litt frem og se hvordan hun reagerer på magen sin. Vi har slitt litt med magen , så vi har brukt littegranne Malt i hver /annehver flaske. Malt får du kjøpt på glass i dagligvareforretningene....ikke så dyre Alt av barnemat er billigere i Sverige om du skulle ta deg en tur utpå... Lykke til med den lille og bekkenløsningen....uff sliter med den ennå her jeg...men går seg til...tvi tvi Tina Mor
BabyV Skrevet 16. desember 2007 #7 Skrevet 16. desember 2007 Ja, det er viktig å prøve seg fram litt. Jenta mi på 2,5 mnd liker best Nan. Hun får ordentlig vondt i magen av f.eks Hipp. Så uansett pris så er det Nan som fungerer best her i gården og det er det som kjøpes.
Athravil Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. desember 2007 Takk for alle svar. Enn så lenge så holder det med litt ekstra i ny og ne, så jeg tester ut kumelk mme. Det ikke slik at man enten er allergisk eller ikke, jeg er intolerant og tåler melkeproduker i små mengder, men ren melk og fløte reagerer jeg ganske fort på med mageproblemer. Setter stor pris på tips om de forskjellige merkene, det er godt å ta med seg. Prøver for tiden ut småfolk, så får vi se hva vi gjør om det merket forsvinner. Det går bra så langt, iallefall, og merker ikke mer magevondt en med bare mm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå