Gå til innhold

The morgenkvalme has landed?


LinePine85

Anbefalte innlegg

Isj...idag våknet jeg og alt var ganske greit...helt til jeg skulle reise meg, og gå ut av senga. Da sa det *bang* og jeg merka en ekkel kvalme...brakk meg et par ganger før jeg med tungt hjerte måtte krype til korset å ringe jobben...(de vet jeg er gravid,heldigvis). Nå har jeg ligget noen timer på sofaen. Hjelper å ligge rett ut,helt stille. Da kjenner jeg ikke kvalmen så godt. Er det vanlig? Jeg jobber i barnehage, og det går omgangssyke om dagen, men dette føles ikke som omgangssyken...Kan det være den berømte kvalmen som har inntatt meg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjenner til den ja...

merka aldri noe før jeg reiste meg......

var et evig mareritt og stå opp om morgenen for og dra på skolen...

den er heldig vis gått over nå...

er 11+6 idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, så har den kommet. Jeg ble personlig glad da den kom, har jo hørt at det er et godt tegn. Uansett, bare tenk på at det går over! Det er jo en vitenskap å finne ut hva man kan spise som bremser kvalmen litt. Mine private tips er: Pepsi Max, salte kjeks, appelsiner og epler.

 

Lykke til med spiren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg slår meg til ro med at det er kvalmen som er kommet. Har nå vært konstant kvalm i 7 timer...Godt å vite at man ikke er alene om å være kvalm da. :) Forresten...noen av dere som er drevne på kvalmen...hehe...har dere noen gode frokosttips? Noe lettvint som er okei å spise på morran,bare for å få i seg litt....Er ikke noe frokostmenneske i utgangspunktet, og hjelper jo ikke nå å være kvalm i tillegg... Takk for svar Ella78! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så kvalmen kom til deg og ja, hehe.. Off, stakkars! Det er ikke gøy akkurat. Jeg kan egentlig ikke komme med no frokost-tips ettersom all frokosten jeg får i meg kommer opp igjen.. Men sånn utover dagen hjelper det med sure, grønne epler. Saftis alla lollipop er også veldig godt :) I dag har jeg fått i meg marie kjeks og ritz kjeks. Det hjelper også litt. Yogurt derimot hjelper ikke! Troo meg, hehe..Å, jooo.. Drikker masse capri sonne også. Det hjelper masse! Det fant jeg ut etter å ha vært fyllesyk x antall ganger.. :P

Håper noe av dette hjelper deg og da! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barnehage selv og er kvalm hele dagen. Jeg har faktisk vært sykemeldt de siste 2 ukene. Ligger på sofan eller i senga hele dagen. Det hjelper som du sier og ligge stille. Har ikke sjans å gå på jobb. Har mer enn nok med å ta meg av dattera mi på 3 år, det lille jeg gjør det. Heldigvis så tar samboeren min det beste som har med henne å gjør og julegave handling. Hva skulle jeg gjor uten han??Jeg er 10 uker og 4 dager i dag.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

to-em: Ouff...ja,jeg ser ikke akkurat frem til de neste dagene på jobb, hvis jeg skal være så kvalm. Men jeg skal prøve å holde ut en uke til, for da har jeg julefri! :) Vært å kjøpt meg STORE bukser i dag, så de ikke skal klemme på magen. Skikkelig oppblåst i tillegg, og da hjelper det ikke med trange olabukser...*grøss*. Har generelt en sånn "ting" med å ikke skulle ha noe trangt over magen om dagen...sikkert litt psykisk. :) Skal prøve meg på grønne epler og Mariekjeks. :) Takk for gode tips, og lykke til til dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er svangerskapskvalme som er på gang ja! Det er rett og slett helt forferdelig når det er på sitt verste. Det hjelper å ligge stille. Det hjelper å spise lite og ofte. Lykke til med å finne det som virker for deg, og lykke til med å komme deg igjennom det, håper det går over fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er bare 5 uker på vei, men har merka kvalmen ja! Får det spesielt sterkt på kvelden når jeg legger meg og når jeg våkner om morgenen. Om morgenen våkner jeg kvalmen før jeg har reist meg opp...så jeg må alltid ligge litt lenger før jeg kan stå opp. Må beregne litt bedre tid om morgenen nå enn før. Kvalmen kommer og går gjennom hele dagen.

 

Jeg jobber også i barnehage, og her en morgenen var jeg så usikker på om det var omgangssyken eller den beryktede morgenkvalmen, men etter en dusj og litt mat kom det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...