Gå til innhold

Lavkarbo og snop

Anbefalte innlegg

Hvis man har et kosthold med lite karbohydrater som for eksempel Fedon Lindberg, kan man spise snop og drikke brus i det hele tatt da? Ser av matvaretabellen at det er mye karbohydrater i dette.

Jeg er 1.68 høy og veier 60 - 63 kilo. Veldig mange vil sikkert si at jeg bør holde på denne vekten. Selv kunne jeg godt tenke meg å veie 55 - 57 kilo. Kiloene mine er ujevnt fordelt, jeg er mye slankere på overkroppen enn på hofter/lår/rumpe. Kan fint bruke størrelse 40 i bukser og størrelse 36 i gensre.Vil et lavbarbo-kosthold ha effekt på kroppsmassen min? Kan legge til at jeg spiser sunt, er mye i aktivitet og trener. Jeg må virkelig passe på for å holde den vekten jeg har i dag.

Har hørt at noen mener at et lavkarbo-kosthold har mange positive sideeffekter som bedre hud og mer energi. Det hadde jeg også trengt. Sliter med eksem og tørr hud.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136281297-lavkarbo-og-snop/
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Fortsetter under...

• 1 år senere...

Tankene bak "Fedon-kostholdet" er å stabilisere blodsukkeret, noe som gjør det mulig og enklere å gå ned i vekt og unngå alvorlige sykdommer og plager. De "dårlige" karbohydratene( pasta, potet, sukker, ris og brød) får blodsukkeret ditt til å fly i været, noe som gjør at kroppen lager masse insulin. Høyt blodsukker og MASSE insulin setter kroppen din i en fettlagringsmodus, og du vil tviholde på fettet i stedenfor å forbrenne det.

Godteri består av sukker, og da fyker blodsukkeret til himmels og insulinet enda høyere for å dempe blodsukkeret. Altså: IKKE BRA!

Kurslederen min på Fedon anbefalte mørk sjokolade og hjemmelaget popcorn på meierismør, hvis du kjenner du må skjeie ut. Smoothie med proteinpulver med vaniljesmak.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...