Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Er i min 5.uke nå hvis jeg tolker de to svake testene jeg har tatt riktig. Uansett så vil det være en relevant problemstilling før eller senere. Saken er den at jeg jobber kun netter i halv stilling. Det utgjør 7 netter i mnd og på det verste tre nattevakter på rad. Jobber to og to netter på rad i ukedagene med en uke i mellom. Synes det går greit å jobbe natt, men i tillegg har jeg ei på 15 mnd hjemme som ikke går i barnehagen, så de nettene jeg jobber er hun ofte hos besteforeldrene. Mannen min jobber bare senskift. Jeg er allerede kvalm, svimmel og slapp. Ønsker egentlig ikke å være sykemeldt for jeg synes det er vanskelig å miste kontakten med arbeidsplassen, samt at jeg vet det snakkes stygt om de som er gravide og sykemelder seg på jobben. Jeg jobber som ansvarlig sykepleier på natten med ansvaret for flere institusjoner og hjemmesykepleien og vi er to sykepleiere som deler på dette. Alternativet er at jeg kan jobbe på en palliativ avdelig med maks 5 pasienter som er stort sett fullpakket med langtkommen kreft. Da må jeg jobbe alene med ansvaret for alt. Dette er under samme arbeidsgiver. I den førstnevnte stillingen jobber vi mest ute og kjører en del og farter ut og inn. Dette ser jeg for meg kan være ganske tungt nå som vinteren kommer, men trøsten er at man er to. Den andre er man i alle fall inne, men alene. Jeg tenker mye på dette med abortrisiko når man jobber netter. Men jeg jobber jo ikke så mye, så jeg burde kanskje ikke bekymre meg altfor mye over det? Vet også at det allerede er ei sykemeldt gravid sykepleier på den palliative avdelingen og det er jo dumt om jeg skulle komme også. Har veldig stor samvittighet ovenfor jobben, og strekker meg ganske langt før jeg evt sykemelder meg. Hva ville dere ha gjort? Setter pris på om det er noen sykepleiere med erfaring som svarer meg.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Hei. Er sykepleier, men jobber ikke natt. En kollega av meg, også spl hadde 50% natt, hun mistet i uke 7 på jobb. Når hun ble gravid igjen så fikk hun tilrettelagt vaktene til dag/kveld isteden. Du har krav på å få tilrettelagt vaktene dine hvis det ikke er gjennomførbart med natt. Jeg skjønner tankegangen din, men du har ingenting igjen for å slite deg ut og med det øke faren for å miste. Har selv jobbet i hjspl, men det ble fort for tungt. Ble sykem i uke 20 forrige svangerskap. Nå jobber jeg med spiseforstyrrelser og har vært plaget med kvalme siden uke 5, er 16+4 og fortsatt sm fra jobben. Vet det er endel sykdom på jobb, men jeg må tenke på meg selv og den lille i magen..... Klarer liksom ikke å ha støttesmtaler før måltid med pasienter og være kvalm selv.S Det er jo bra hvis en kan jobbe, men ikke for enhver pris sier jeg, spesielt når man har barn som er små fra før. Det er lettere å skaffe vikar på jobb enn hjemme... Jeg har kanskje ikke noe direkte svar til deg, men tenker at du må gjøre det som du føler blir riktig for deg. Har jobbet på somatisk sykehus og der var det en spl som jobbet natt i 7. mnd, så det avhenger på hva du har hjemme og hvordan formen din er:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå