Gå til innhold

Når og hvordan svar på blodprøvene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

På kontrollen i går tok legen masse prøver, men siden jeg nå ikke skal til legen før i uke 24, etter første UL, hvordan får jeg svar på blodtype m.m. da? Må jeg ringe, eller sender de i posten? Er det noen prosedyrer for sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var til første kontroll sist uke og fikk ny time i uke 14. Dette for at legen visste at vi var opptatt av å få raske og personlige svar på blodprøver etc. Kanskje du kan høre om du får time før? Jeg vil tro det er ulik praksis på dette, og trodde selv svaret kom i posten. Selv skulle jeg gjerne hatt svar på det før mht mangler på vitaminer, jern etc, men har tenkt å smøre meg med tålmodighet. Men kan godt være det bare er å ta en telefon.. Hvis jeg var deg ville jeg ringt til legekontoret og spurt. Er lenge å vente til uke 24.

Skrevet

Ved legekontoret jeg jobber har vi som praksis at vi melder fra til pasienter hvis det er speiselle avvik i blodprøvesvar etc. som må følges opp på en eller annen måte. Hvis prøvene er normale gir vi ikke tilbakemelding hvis ikke pasienten selv ringer eller kommer innom og ønsker svar.

Men det er nok ulik praksis de forskjellige stedene det.

Skrevet

Ved mitt legekontor ringer de bare hvis de finner noe jeg må orienteres om. F.eks ringte legen meg angående blodtype, men det var bare fordi jeg var rhesus- og min samboer er rhesus+. Hun ville bare informere meg om hvilke prosedyrer de hadde i forhold til å følge opp dette (antistoff osv.).

Du kan sikkert ringe legekontoret ditt og høre hvilke prosedyrer de har angående prøvesvar. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...