Bæibi1+2 Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Vurderer denne vognen etter et møte med en veldig dyktig selger på Babyshop. Noen som har denne eller hørt noen rykter? Skal brukes fra nyfødt, bor i by men går mye turer. Håper på svar!
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 Hei Jeg har Teutonia Mistral-S og er veldig fornøyd. Kjøpte den da småen var 6 mnd, han er 10 mnd nå. Kunne fint brukt vognen fra han var nyfødt, da med softbag. Har softbag til, men bruker den sjelden nå, siden han helst vil sitte opp en del. Men jeg kjøpte vognforlenger som ekstrautstyr, og da ser vognen ut som en bagvogn uansett, og er enda litt lunere nå på vinteren. Liggedelen blir da noe lengre enn når softbagen er oppi. Jeg har plass til både soveskinn og Odenwälder Holly posen. Synes det er viktig med svivelhjul fremme, og det var hovedgrunnen til at jeg valgte Mistral-S fremfor Mistral. Ellers er vel de to vognene ganske like, bortsett fra at Mistrals sittedel ikke er vendbar (noe man heller ikke trenger på Mistral siden håndtaket er vendbart og hjulene er like uansett hvilken vei sittedelen er). Jeg tror heller ikke at man kan bruke bilseteadapter på Mistralen, noe jeg har vært veldig fornøyd med på min vogn. Ulempen med svivelhjul fremme er at de ikke fungerer like bra på ulendte veier/stier som på asfalt og andre glatte underlag, i alle fall ikke i fri posisjon. Men hjulene kan jo låses med et lite håndgrep, og da fungerer det bedre. Merker også at kombinasjonen svivelhjul og vendbart håndtak både har fordeler og ulemper. Fordelen er selvsagt muligheten for å skjerme barnet for sollys og vind ved å snu kjøreretningen, men ulempen er at vognen blir noe vinglete når svivelhjulene er bak. Da hadde det vært enklere med en Mistral. Men som asfaltvogn er den kjempebra. Superenkel å manøvrere og føles lett. Den største fordelen med en vogn som Mistral-S er at den kan brukes fra nyfødt og ut hele vognperioden. Den har full liggestilling, den er lun, du kan ha barnet vendt mot deg eller fra deg etter behov, den har en grei oppbevaringskurv under som er lett tilgjengelig. Regntrekket er veldig bra (ikke det kjipe som følger med, men det som Teutonia produserer spesielt til sine vogner, som har en brem som står ut foran kalesjen). Kan anbefales. Jeg kjøpte forresten min fra www.pingpong-online.de og sparte noen tusenlapper på det, men ser at www.lilleprinsen.no ofte kjører gode tilbud på Teutoniavogner. På mandag skal forresten Barnas Hus selge ut Teutoniavognene sine med 40% rabatt fordi de ikke skal føre dem lengre. Kanskje du kan gjøre et kupp der?
Bæibi1+2 Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2007 Tusen takk for veldig bra svar! Skal absolutt vurdere en tur innom BarnasHus på mandag. God jul!!!
Minnie Mom Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Barnas Hus har 40% på alle Teutoniavogner på søndag, ikke mandag! www.barnashus.no Lykket til med shoppingen.. )
Minnie Mom Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Var på Barnas Hus på Alna idag, de hadde 30% på alle Teutonia. Øker vel til 40% på søndag. Men veldig utplukket altså, tror jeg ville tatt en tur så fort som mulig! )
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 Vi har den, er kjempe fornøyd! Nå kan man også ha teutonia fashionbag til, den er jo rå kul!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå