Gå til innhold

Bytte av lege og sånt pga flytting

La vita è bella <3

Anbefalte innlegg

Jeg visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette innlegget, men jeg er da student, så dette får vel gå.. Jeg er ferdig med å studere i Trondheim i slutten av mai, og da bærer det nordover. Da er jeg ca 6 1/2 mnd på vei (hvis alt går som det skal, selvfølgelig, er 5+5 nå). Er det flere som har opplevd lignende og har erfaringer å dele? Jeg er litt skeptisk, men det kommer vel til å gå bra :-)

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg har ikke skiftet lege i forbindelse med graviditet, men regner med at det skal gå fint for deg. Du må bare være oppmerksom på at det tar en mnd fra du melder om skifte av fastlege til byttet skjer!

Hvis du vet hvor du skal når du er ferdig, kan du jo ta kontakt med jordmor der etter hvert, slik at du kan få en time hos jordmor med en gang du har flyttet, kanskje også utenom ordinære kontroller? Slik at du får bli kjent med henne? Det kan godt hende at det lar seg gjøre; avhengig av kapasiteten der du skal bo.

Det går nok sikkert fint selv om du ikke forholder deg til de samme hele tiden. De fleste kontrollene er på slutten av svangerskapet uansett, og den viktigste informasjonen om svangerskapet ditt står i helsekortet ditt, som du oppbevarer selv. Det vil derfor ikke forsvinne i papirrotet mellom to leger:) Går nok fint, skal du se:)

Gratulerer så mye med den lille!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...