Gå til innhold

"Litt" raskere fødsel 2. gang!

Anbefalte innlegg

Etter en langhelg på fjellet sammen med familie "humpet" vi på verdens verste vinterveier i Telemark hjem til Hgsd søndag kveld. Kom meg i seng litt over midnatt, men våknet mandag morgen av et godt tak kl 04.27. Kjente godt at dette ikke var noen kynner nei, men sovnet til neste kom kl 04.37. Stod opp og gikk på do, en antydning blod i trusa, og litt mer kom det. Ja ja, kan gå lenge enda tenkte jeg og gikk og la meg igjen. Sa til sambo at det kom til å skje ting i dag (men det kan han i ettertid ikke huske...). Lå en time i senga og talte minutter mellom riene og lengde, sendte et par sms bl.a. til et søskenbarn som er jordmor. Hun var på vei til jobb ja, og syntes jeg burde komme meg inn. "Går fortere andre gangen vet du!" Nei, så ikke for meg å gå der og tråkke, bedre å være hjemme slik som sist.

Gikk i dusjen i 6-tiden, en del mer vondt nå, men helt ok. Vekket sambo ca halv sju, og pratet litt med hun som skulle bli storesøster. Hun ville i bhgen og ikke til mormor, så OK, da måtte jeg smøre frokostmatpakke. Riene hadde blitt en god del tettere nå og jeg stod litt tvekroket og smurte knekkebrød osv. Kjente på meg at nå begynte det å haste litt...

En kattevask og på med klær - pappaen ville at storesøster skulle dra til mormor, men jeg forklarte tydelig at det ville ta ca en halvtime for de å hente henne og å stikke innom barnehagen tar 5 min. Så det var liksom ikke noen option!!

Ca kl 7 er vi på vei ut i bilen, når jeg kjenner at det renner litt i trusa... Joda, mer blod, men litt "utvannet" også, så gjerne vannet tenkte jeg, og skjønte å nå var det bare å kjappe på!!! Skiftet bind og kastet et par store håndklær til sambo for å legge i setet mitt.

Avgårde, ringte bhge på veien og det kom ei og møtte storesøs i porten. Etter 3-4 forbikjøringer i løpet av vel 3 km i begynnende morgenrush så stoppet vi foran sykehuset. Måtte sitte gjennom en rie før jeg kom meg ut av bilen, småsprang inn til heisen og fikk snublet inn i heisen akkurat idet neste kom. Den varte til vi kom i rett etg og "full fart" bortover gangen til vaktrommet. Ringte på (de så oss gjennom vinduet da), og mitt kjære søskenbarn kom ut. "Tror jeg på trykke snart!" var nesten det eneste jeg klarte å si og vi snublet oss avgårde til første ledige fødestue.

Som forresten ikke var ledig likevel, var et par som ikke var så langt i gang som satt og slappet av der inne. Jm fikk kjapt funet fram det som trengtes, og jeg hadde nå så sterkt nedpress at jeg knapt klarte å få satt meg ned på den nye fine fødesenga/stolen de hadde. Prøvde å ikke presse enda og fikk på et vis satt meg ned på plass og fikk tatt godt tak over hodet i en bøyle på senga. Etter en pressrie kjente jeg hodet lå klart, under andre pressrie kom hodet ut (kjente ansiktet skle ut, veldig rart...), og under tredje pressrie kom kroppen! Vips! Kl 07:24 - under 3 timer fra det startet!

Hun hadde nok ligget med beina rett opp mot hodet, for med en gang hun var ute så spratt de opp til hodet - morsomt å se iflg JM!

Opp på magen og hvile - og sambo som ikke hadde rukket å gjøre så mye annet enn å observere fra lenestolen fikk tatt noen bilder og flirte godt! Siden han var bortreist da storesøs ble født var dette hans første fødsel og tror ikke han kan ha blitt noe særlig avskrekket av disse 10 min. på sykhuset i alle fall...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136280898-litt-raskere-f%C3%B8dsel-2-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...