mai_med_gulljenta! Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Jenta mi e 20mnd å HATER vogn, jeg blir så fortvilet å må telle inni meg ofte for ikke å eksplodere!! Skriking å slåing!! Hun har igrunn aldri likt å ligge/sitte i vogn ikke som baby heller, men nå er det sånn at jeg ikke har lappen å e 100% alene med snupp så ofte må jeg tvinge henne i vognen for at vi skal komme oss noe sted! Hun skriker som oftest i et kvater før hun gir seg å jeg føler meg som en dritt mamma å får "stygge" blikk fra de vi går forbi!! Om vi ikke har det travelt får hun gå selv, men ikke alltid det passer sånn! E så sliten av dette tullet så om noen har noen gode råd tar jeg imot med stor takk:)
Martin+Mamma Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 når gutten vår var liten hatet han vogna. det var så synd for vi syns det var så koselig å gå turer og slik. men etter vi tok ut baggen å han fikk heist opp ryggen så han så mer begynte han å like det.er litt nysgjerrig han hehe.har koseteppe og noe han liker å leke med og se på med seg:)
Martin+Mamma Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 glemte å si at vi har vogn som styret kan snus begge veier på. er han misfornøyd prøver vi bare å sette han fra eller mot oss.det pleier å funke.
wirre;o) Skrevet 12. desember 2007 #4 Skrevet 12. desember 2007 jeg er ingen ekspert, men hva med belønning. klistemerke om hun sitter rolig til butikken, to klistremerker om hun sitter rolig hjem. samle klistremerker og la henne få en premie... vet ikke om ei på 20mnd forstår det...
Yo&La+spire Skrevet 12. desember 2007 #5 Skrevet 12. desember 2007 Har du prøvd å bære henne? Eg bærer jenta mi (9 mnd - 9 kg ca) nesten alltid. Både fordi hun liker det, og ikke minst fordi det er 1000 ganger enklere for meg (gå i butikker midt i julerushet med vogn? nei takk!). Nå er det sånn at jenta mi kan sitte i vogn da, hun protesterer noen ganger, men som oftest går det bra.... Det går fint ann å bære ei på 20 mnd også. Kansje ikke heeeele dagen lang, men på små turer på butikken, på besøk osv går det helt fint. Eg anbefaler mei tai fordi eg liker det best (synes det er enkelere å knyte, iallefall på farten) og fordi det går fortere å knyte. Da blir ikke snuppa så utålmodig mens eg holder på å knyte henne på. Som sagt bruker vi vogn lite, så noen råd ang hvordan få henne til å sitte i vogn har eg ikke....men anbefaler deg å prøve litt bæring altså! Lykke til!
Martin+Mamma Skrevet 12. desember 2007 #6 Skrevet 12. desember 2007 eller noen frukt biter i en pose som hun kan kose seg med i nødtilfeller når en må trille. jeg pleier å ha en kjeks boks i bilen, hender han får ett raptuss når vi har kjørt ei stund hehe
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 12. desember 2007 #7 Skrevet 12. desember 2007 Har hatt det slik her også, frem til ca en mnd siden. Nå sitter hun helt i ro, bare kikker rundt seg. Aner ikke hva som har skjedd. Før var det krise om hun måtte sitte i vogna, med mindre jeg fikk henne til å sove. Prøvd å heller bære henne? I f.eks. MeiTai eller annen bæresele? Sitter hun mot deg eller fra deg? Prøvd å snu henne? Jenta mi trives best med å se meg nå, men dette har gått i perioder. Prøvd å la henne gå til hun blir sliten og kanskje selv vil sitte i vogn? Vet ikke helt hva som kan hjelpe, men håper det ordner seg. Vet hvor slitsomt det er.
mai_med_gulljenta! Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 12. desember 2007 Hun har jo hatt sportsvogn lenge, men like forferdeligt uansett!! Lurte på å få fatt i en sportstrille som va vendbart håndtak på, noen å anbefale som ikke e så allt for dyr?? Hehe blitt sånn at jeg kvir meg til å gå på butikken, å i dag er vi bare nødt... uff hehe!!!
Gjest Nydelige christina Skrevet 12. desember 2007 #9 Skrevet 12. desember 2007 Til tider kan min 14mnd gamle jente være helt umulig i vognen, da vrir hun seg i alle kanter og vil helst opp å stå i vognen:-(( Jeg for også stygge blikk der når jeg "tvinger" henne oppi vognen igjen...men jeg driter i blikkene..alle hadde gjort det samme, foreks når vi sitter på bussen...hun skal stå i vognen mens bussen kjører !! Det er jo livsfarlig...ikke vil hun sitte på fanget på bussen heller......
mai_med_gulljenta! Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 12. desember 2007 Hun bruker å få gå når vi har god tid, men bruker en time to hjem fra butikken da hehe!!! Har bæremeis til henne men de siste mnd synes jeg det har blitt for tungt! Men har ikke prøvd sånn MeiTai, hva er det, å hvor lenge kan man bruke det?? Gleder meg til å begynne på lappen til våren:) Takk for mange gode råd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå