Gå til innhold

Prøverør og økonomi..

Anbefalte innlegg

Vi skal gjennom IVF/ICSI over nyttår, og jeg han noen spm ang økonomien oppi det hele:

-Hvor mye har dere måttet ut med i samla sum på 1. forsøk (altså før dere har fått refundert det over 15000) ?

-Har dere måttet ut med samme sum for forsøk 2 og 3, selv om dere kom over grensa på 15000 på forsøk 1 før dere fikk pengene refundert?

-Sender dere inn alle kvitteringer etter hvert forsøk, eller venter dere til dere er ferdig med alle 3 (hvis nødvendig såklart:))

Mange spm det her, håper noen kan svare:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136280444-pr%C3%B8ver%C3%B8r-og-%C3%B8konomi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må regne med at i det offentlige koster hvert forsøk ca. 10 000,- Du kan ikke sende inn kvitteringer før grensen på 15 000,- er nådd. Om du velger å kjøpe alle medisinene på en gang, eller kjøper litt og litt så det ikke skal føles så dyrt, er opp til deg.

Vi fikk beskjed fra riksen om å sende inn kvitteringer etterhvert, altså sende inn alle kvitteringene etter første forsøk selv om man ikke har nådd summen på 15 000. Det er jo en 6 måneders frist, og det er jo ikke sikkert man rekker å overstige 15 000 på 6 måneder. Tror det er sånn at NAV "starter" sak på deg da.

Erklæringen fra klinikken sendes i original. Men ta en kopi til deg selv. Når det gjelder kvitteringene er jeg usikker på om de må sendes i original eller om det er nok å sende kopi.

Lykek til!

Vi skal gjennom vårt 1.forsøk nå, og er oppe i 9000 kroner i medisiner nå, det er helt vanlig sum. Noen bruker litt mindre, og andre litt mer...

Kvitteringer skal sendes inn innen 6 mnd, og kan like gjerne sendes inn med en gang. Veldig få som rekker å gjøre 3 forsøk innen 6 mnd, tror jeg?

Jeg tror man må legge ut for medisinene før man får tilbakebetalt, når man har nådd 15.000kr-summen, men det er jeg ikke sikker på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...