Gå til innhold

Hvor mange her har fått ødelagt barnevogn som er sendt som bagasje på fly, og hvor mange har sendt barnevogn som bagasje uten at den er blitt ødelagt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om sas erstatter skadet barnevogn?

Og i såfall, hvor skadet må den være, det holder vel ikke med noen riper heller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fløyet mye med baby og barnevogn og aldri fått skader på barnevogn.

Skrevet

Jeg har reist MYE med vogn, og aldri noe problem!

Men:

Jeg tror det er enklere å få noe på reiseforsikringa, enn fra flyselskapet.

Er det skade på vogna må du ta kontakt med personellet på flyplassen/ankomsthallen. De bekrefter skaden.

Riper tviler jeg på at du får noe for ja :)

Skrevet

sendte vogn og bilsete t/r Bodø i sommer og alt gikk bra her=0)

Skrevet

jeg hadde aldri sendt med simo dypvogna som jeg hadde når han var liten, eller teutonia vogna som jeg har nå... vi var i tyrkia når han var 4,5 mnd . kjøpte en paraply trille med full liggestilling.. det gikk veldig bra. sendte også med bilstol. fikk ikke ha den med inn på flyet.

Skrevet

Har fløyet mange ganer med vogn. Aldri ødelagt.

Skrevet

Jeg har hatt 2 flyturer med vogn, ingen skade på min. Men pass på å sjekke vognen med en gang du får den av bagasjebåndet. Jeg kommer ikke til å sende Simo kombi vognen på fly, den er for stor og god til å bli herpet. Bruker Teutonia Timmy vognen når vi er på tur.

Skrevet

Har reist noen ganger med vogna på fly.

Fikk ene vogna ødelagt, den ble skeiv og et knekt fotbrett.

Dette oppdaget vi ikke før vi var kommet hjem, men allikevel erstatning. Da denne vogna ikke er å få tak i lengre, fikk vi velge oss en tilsvarende vogn.

Dette var med Widerøe. Du må nesten se på sidene til SAS om det står noe. Det at vi fikk erstatning på tross av at vi ikke så det før vi kom hjem, var bare pga godvilje fra de ansatte på flyplassen.

Skrevet

Har sendt en gang. Paraplytrille. Den var like hel da vi kom frem, men selv om den var innpakket i plast så var den ripete og full av stykke svarte flekkeer som ikke går bort.

Skrevet

Jeg har tatt fly 7 ganger. Tur-retur 2 fly hver gang, dvs 28 flyturer. Hatt barnevogn med alle ganger. Hjulet på vognen har blitt ødelagt to av gangene. Har byttet hjul og vognen har blitt fin igjen.

Kostnaden har ikke overskredet egenandelen så reiseforsikringen har ikke dekket den. På Norwegian må man signere på at man sender vognen på egen risko.

Skrevet

Carena reisetrilla vår ble ødelagt på flytur,bøylen framme datt av.

Egentlig skulle en barneutstyrsbutikk ordne den på sas sin regning,men de tok veldig lang tid og klarte ikke å få tak i lik bøyle.

Endte med at sas sa at vi kunne kjøpe ny vogn og sende regningen til de,fikk utrolig god service og er superfornøyd om hvordan de ordnet opp.

Elendig service av barneutstyrsbutikken,kommer aldrig til å handle en dritt der igjen.

Skrevet

har fløyet to ganger, aldri fått den ødelagt.

Skrevet

Sendt tvillingvogn i bagasjen, og den var helt fin da den kom ut igjen.

Skrevet

Vi har reist masse med fly og barnevogn på utenlands og innenlands og ennå er ikke vognen ødelagt gitt..:-)

Skrevet

Vi har reist endel, og har vært uheldig en gang. Men det var kun skrammer og vi fikk full dekning hos vårt reiseforsikringsselskap.

Rådet mitt er hvis noe skulle hende med vognen - rapporter det med en gang på flyplassen og få en skaderapport. Deretter er det bare å sende en skaderapport til forsikringsselskapet og da ordner de opp. Hvis du har et bra forsikringsselskap da....

Skrevet

Sas erstatter skader på vogn/baggasje.

IKKE Norwegian.

Skrevet

Jeg har fått ødelagt en vogn fullstendig (knukket håndtak når jeg fikk den tilbake) og også reist uten at barnevognen har fått en skramme.

Fikk ny vogn den gangen den var ødelagt. Samme når håndtaket på maxicosien ble ødelagt.

Skrevet

jeg reiser en god del med fly med barna (både Norge og utenlands), vi har fått total ødelagt ei simovogn (fikk det tilbake på reiseforsikringen), og vi har fått mindre skader på ei billig reisetrille to ganger(dette måtte vi ersatte selv, pga. skadene var på mindre enn egenandel). men dette er bare 3 av maaaange reiser.

Skrevet

Fikk vogn ødelagt på KLM`s fly,og fikk ny vogn der.

De ødela ei paraplytrille. Erstattet den på flyplassen,faktisk. Var greit å ha godt med tid,for jammen tok det på tiden! De sendte meg fra ene gale skranken til den andre...Kunne ikke reise uten trille med en på 9 mnd..

Men SAS ødela litt på Simovogna engang,og da giddet jeg ikke klage. Den var litt bøyd i bagen,men det var ubetydelig.

Skrevet

har flydd med vogn flere ganger. Har som regel gått bra, blant annet fløy vi tur retur usa med mellomlanding flere ganger uten at den ble ødelagt. Men fått den ødelagt på en kort innenlandsflygning:-( Så der er ikke hvor langt man flyr det kommer an på, hehe. Det var med sas, gikk til skranken og fikk bevis på skaden og så var det bare å gå til forhandler å få ny del. Var ingen diskusjon engang, jeg sa hva skaden var og de skrev det ned:-) sas er proffe sånn sett.

Flyr aldri norwegian lenger når jeg har med vogna, pga den ansvarsfraskrivelsen. Greit at forsikringen erstatter men flyr man ofte og får mange skader er ikke veien lang til å bli klassifisert som "dårlig kunde" og få høyere premie....:-(

Skrevet

Har reist på 3 turer (til praha, athen og oslo), det blir faktisk 4+4+2 (bor i tromsø så må reise til oslo før vi kommer oss til utlandet) lastinger inn i fly og har ikke fått ødelagt vogna noen gang.

Skrevet

vi var i spania og vi var 13 stk som reiset i sammen med stort og smått, på vei ned gikk alt helt fint, men på vei hjem så ble begge vognene knekt og 3 kofferter skaddet, vi fikk alt nytt.

Vi hadde en gammel vogn med slik at det ikke var noe krise om den ble ødelagt heller tvert imot :-)

Skrevet

Jeg har fløyet med vogn en gang, og den var splitter ny (kjøpte den på ferie...). Den ble ødelagt, en hel bremsedel som var knekt og forsvunnet. Sa fra på flyplassen, fikk rekvisisjon og gikk på barnas hus, og fikk nytt understell. Fløy med SAS/Widerøe, og der gikk det iallefall greit:)

Skrevet

Vogna til snuppa ble ødelagt to forskjellige ganger som vi reiste med SAS. Først ble kurven ødelagt og før jeg hadde fått den nye (og vi reiste med fly igjen) så klarte de å smadre bakhjulet. Jeg bestilte nye deler til vogna og fikk alle utgiftene refundert av SAS. Det gikk veldig greit!

Skrevet

Har sendt barnevogn tre ganger med fly uten at de har blitt ødelagte - en gang med Norwegian og yo ganger med SAS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...