Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

da jeg la meg i går kveld var jeg kvalm og lykkelig gravid. da jeg stod opp i morges blødde jeg..nå kommer det bare brunt, ikke friskt blod lenger. er øm i magen også.... regner med den er borte nå, bebien vår..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huffameg, dette har jeg ingen erfaring med, da jeg aldri har vært gravid før (eller mista). Håper bare at d går bra med deg. Kan du ikke ringe en lege for å høre om du kan komme å sjekke? Hvor langt er du på vei?

Er jo noen som blør iløpet av svangerskapet...

Håper du finner ut av det, og at alt er bra:) Tenker på deg.

Skrevet

Snaijka, det behøver absolutte ikke bety at det har gått galt! Mange gravide har opplevd det samme som deg og født en frisk og normal flott baby!! Ta en ny test og helst blodprøve. Kanskje du kan få en ultralyd også (spørs hvor langt du er) bare for å se at alt er bra. Lykke til !!!!

Skrevet

Gå til legen du. Ca 1/4 (leste jeg et sted) har en eller annen form av blødning første trimester, uten at det behøver å bety noe galt. Selv har jeg mistet en gang, og det var masse blod, som en skikkelig kraftig menstruasjon, og varte litt over en uke. Høres jo ikke ut som om du har blødd særlig mye. Det rådet som står i min svangerskapsbok (som jeg fikk hos legenved 1.kontroll) er at man oppsøker lege evt jordmor hvis man har en blødning. Krysser fingrene for at alt er bra medspiren din :-)

Skrevet

hei:)

Det trenger ikke å være at du jar mista, blødde su mye? KAn jo være at du er soppas tidlig i svangerskapet at dette var festebødningen? Typiske tegn på SA er krfatige mensenliknende smerter og og ofte klumpete blødninger. Hadde du noe av dette? Blødde du mye? Det er veldig vanlig å blø litt i begynelsen. Trenger jo ikke ha gått galt dette, men er jo ingen lege jeg da:)

Skrevet

Det trenger ikke å bety at du har mista, men ring legen din for en sjekk og forlang en ul hvis du er kommet langt nok til at de kan se noe der.

I forrige svangerskap så blødde jeg mye helt til uke 17. Det var både brunt blod og friskt blod, og i ulike mengder. En morra jeg våknet så bare rant det blod ned mellom føttene mine (styrtblødning) + klumper. (sorry). Var sikker på at jeg hadde mistet, men neida, hun klorte seg fast. Det var visst et hematom i livmora som det hadde gått hull på.

De andre blødningene ble forårsaket av av livmoren lå over livmormunnen, og de ble gradvis mindre og færre etterhvert som livmora beveget seg oppover. Dette er slettes ikke uvanlig!

Ble langt dette, men vil bare at du skal se at det kan være mange ulike grunner til at noen blør.

Gi oss gjerne tilbakemelding på hvordan det går med deg, og lykke, lykke til!!

Skrevet

Hvis du blødde mye var det kanskje ikke en festeblødning, men en brist i en blodåre? Har lest veldig mange innlegg her inne hvor det er tilfelle. Disse har til dels blødd mye, men når de kom på UL så var alt likevel som det skulle. Som en sier i et innlegg over meg, det kan være mange andre grunner til denne blødningen enn SA. Jeg ville ringt legen for en sjekk. Forklar at du har hatt en blødning og ikke er sikker på hva som kan ha skjedd, men at du trenger å vite om du fremdeles er gravid.

Skrevet

jeg blødde friskt blod en natt og brunt i 3 dager, men nå er eg 17+2 og lykkelig gravid ennå! det brune er bare rester fra det friskeblodet som ikke kom ut med en gang! brunt vil si gammelt blod, så jeg ville ikke gitt opp håpet enda! men ring legen så sender han deg sikkert på UL for å se om det er liv! Lykke til! jeg vet virkelig hvordan du har det. var overbevist om at jeg hadde mista, men det var en liten gutt inni der gitt:o)

Skrevet

tusen takk for god støtte.. jeg fikk etterhvert kommet igjennom til legen, men kunne ikke få time før fredag kl 14.30.. fikk bare beskjed om å legge meg å ta d med ro.

har fortsatt litt lys brunt i bindet, og en og annen levring-klump. da jeg blødde, var det så det dryppa, men i løpet av 5 min var det over, og bare litt brunt som kom.

så nå ligger jeg her på sofaen og håper det beste.

jeg er/var bare 4-5uker, men så lykkelig pga ventet så lenge på positiv test

Skrevet

Det kan være sprengt blodkar. Jeg blødde masse på veeeldig kort tid var vel over på et minutt, så kom det bare brunt (gammelt) blod dagen etter. Jeg blødde en hel masse, men alt var fint med spiren. Hadde du sex på kvelden før du blødde? For det kan og ha noe å si!

Den gangen jeg mistet fikk jeg litt brun utflod på kvelden, så begynte jeg å blø på natta. Det roet seg neste dag, blødde lite, men så var det påen igjen hele uka, var som en krafitg mens med sterke mensensmerter. Dette var i midten av uke 6.

De kan ikke se noe særlig på UL før du er ca 6 uker, men hvis blødningen har stoppet opp så tror jeg det er gode sjanser for at spiren klorer seg fast.Hadde jeg vært deg hadde jeg gått ned på legesenteret og tatt en hcg prøve, du trenger ikke legetime for å ta det, så tatt en ny på fredag eller mandag og se o den stiger eller synker.

Masse lykke til, skal krysse fingrene for at alt er fint.

Skrevet

tusen takk :-)

nei, hadde ikke sex. håper du og de andre har rett! jeg får bare krysse alt jeg har

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...