Gå til innhold

Abort uten smerter?!


Tre skjønne

Anbefalte innlegg

Hei..har holdt meg på den passive linjen her til nå..syns det er kjempespennende og lese forskjellige erfaringer osv.

men nå trenger jeg hjelp :

Var frem til i går kjempelykkelig,etter en positiv test på Mandagen,MEN så skjedde det alle frykter;jeg begynte og blø.. bare 2-3 dråper,og litt brunt idag,men ingen smerter eller murringer... hva tror dere? bare fordi egget fester seg?eller kan man abortere uten smerter? det skal sies at jeg bare er 4 uker på vei.. hadde en MA i septemer-så er så redd for at det skal gå dritt en gang til.

klem fra ei som trenger noen støttende ord ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å blø noen dråper nå og da er ikke uvanlig i starten og behøver ikke bety noe negativt.

Hadde det vært SA hadde du nok merket det.

Men er du usikker så kontakt lege, bedre det enn å gå å lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk..det varmet godt :) tenkt på selv og ringe lege/gyn.pol.-men veit jo selv,at det ikke er stort som kan gjøres?! de vil vel bare se antydning på graviditet på ultralyd så tidelig uansett..tror det eneste og gjøre er å vente og se..bare krysse fingrene på at det var en "festeblødning"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde akurat det samm nå når jeg var i uke 7. Hadde en sa i april, så fortvilelsen var stor, trodde det var over og ut igjen. Jeg ringte legen og fikk til svar at det uansett ikke var noe de kunne gjøre så tidlig, men viss det ikke så ut til å bli noe mer utav det i løpet av helgen (dette var torsdagen) så kunne jeg komme ned å måle HCG nivå for å sjekke om jeg lå riktig i forhold til antall uker i svangeskapet. Det var snakk om minimale blødninger, og ved sa ville det ingen ende ta, så jeg hadde jo et håp. Målte hcg på mandagen. Hadde flere småblødninger frem mot første ordinære kontroll. Svaret på hcg prøven fikk jeg på den ordinær kontrollen og det de sa var at svaret var mer en tilfredsstillende:) Ble superglad. Men fortsatte med blødninger i ny og ne og ble veldig redd for MA. Men i dag fikk jeg for første gang høre en høy og tydelig hjertelyd. SUPER glad:) er nå 15+3:) Så dette trenger ikke være noe mer enn falsk alarm. Jeg håper på det beste for deg og krysser fingrene for at det går samme veg for deg som med meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud,så godt og høre sånne glad-historier...! har jo hverken smerter eller masse blod,men det er klart man reagerer og blir bekymret...! skal på ultralyd i uke 9,så får håpe jeg ikke merker noe mer.. jeg tenker at hvis det går galt før det,så er det ikke noe som kan reddes uansett..da hjelper det hverken med GU eller ultralyd, får bare gjøre det man hadde fått beskjed om fra legen..."slapp av og ikke prøv og tenk på det" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samme rundt uke 7 og var en tur hos legen. Bare snakket litt den gangen, ingen undersøkelser. Og da jeg var på ordinær kontroll i går var hun mest opptatt av om jeg hadde ømme pupper og var trøtt - og det har jeg jo - og tok heller ingen videre undersøkelser da heller, bare fylte ut papirene. Hos meg tror de blødningen kom av en liten soppinfeksjon, evt. av pevaryl-pillene jeg tok for å få den vekk.

 

Du kan helt sikkert ta det helt med ro! Men ring legen om du er usikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke sikkert noe er gale alikevel, hvis du er 4 uker på vei så er du vel rett rundt egentlig mensperiode, og mange blør gjerne bittelitt da. Du kan jo ringe til legen din og høre, så får du gjerne komme og dobbeltsjekke at alt er i orden? Jeg har mistet selv, i uke 13, uten smerter i det hele tatt.begynte med litt blod, men økte gradvis til det ble en skikkelig blødning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil sannsynligvis få innvendig ul, og da kan de vel se om plommesekken (det er vel det som er så tidlig) er der, og om livmorhalsen er lukket,. Håper alt går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser de andre her har vært heldige og ikke mistet. Selv har jeg mistet 2 ganger uten smerter med lite blod.

Første gangen var i uke 6, uten smerter som startet med lyserosa og gikk over til en liten blødning med få klumper. Men alikevel komplett.

Andre gangen var nå i november(også det i uke 6), det startet med litt brunt en fredag. Jeg gikk til legen og spurte om hcg prøve. Tok test fredag og mandag og den gikk så vidt ned. Hadde fremdeles ikke noe blødning. Tok ny hcg blodprøve onsdagen og da hadde den gått drastisk ned, og torsdagen begynte jeg å blø. Så det tok nesten en hel uke fra det lille brune kom til det kom. Også denne gangen helt smertefritt og med lite blødning og klumper men komplett.

 

Skal prøve å trøste med at jeg nå er 5 uker på vei etter den siste sa`n :-) Fikk aldri tilbake mensen.

 

Håper det går iorden for deg og at du ikke mister!!!

 

Stor klem herifra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg hadde også noen dager med blødning, det var før jeg visste jeg var gravid. Trodde det var en forsinket mens. Men jeg hadde mye mindre blødninger enn ved vanlig mens. Tok graviditetstest i etterkant x 2, med en ukes mellomrom og fant ut at jeg var gravid. Så det var nok bare lett blødning som mange kan oppleve uten at det er noe galt. Har ømme pupper og er mer trøtt og sliten enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Når man er tidlig i svangerskapet så trenger man IKKE ha smerter dersom man mister, MEN når det er sagt så tror jeg det går riktige veien for deg. Så lenge det om trent ikke har kommet noe blod så er sjansene store for at det ikke er noe galt.

 

Har selv hatt ganske mye blødniger denne gangen og er nå 13+3 så det er ikke så mye å tenke på egentlig.

 

Er du bekymret så be om å få tatt hcg-blodprøve med 2 dagers mellomrom. Det er det eneste som kan gi det svar tidlig i svangerskapet!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese dette... Jeg begynte å blø i kveld, små, men like vell blødning....

Jeg er så redd......Jeg vil ikke at dette skal gå galt.... :-(

Men jeg har ingen særlige smerter, har hatt litt mensen følelse i dag, men ingenting utenom det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var på ultralyd igår,men ikke overraskende så kunne de bare se at det var noe i livmoren min,ikke om det hadde festet seg riktig,på riktig sted osv. skal tilbake til fredagen,jeg gruer meg,er så vondt og få beskjed om at det er noe som ikke stemmer osv.

har liksom en god følelse,men samtidig så har jeg jo blødd fra tirsdags kveld..ikke mye,og blanding mellom brunt og friskt blod.

jeg spurte og gravde han spesialisten om alt mulig..og blandt annet så sa han det at han ikke skjønte+at han var bekymrat for at jeg hadde brunt blod... men,har fått mange håp her inne,for leser at det har vært mange med det før meg som det har gått bra med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske deg kjempemasse lykke til!!!!!

 

Jeg begynte å blø på onsdag, gikk til gynekologen, fosteret hadde vært dødt i noen uker... Hadde ingen smerter eller noe.. Så for 4 dager siden var jeg lykkelig gravid med en voksende mage, og nå? Ingenting igjen....

 

Så derfor ønsker jeg deg lykkelykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...