Gå til innhold

Rare reaksjoner fra folk nr man skal ha to tette...

Anbefalte innlegg

Da jeg var gravid med nr 1 var alle bare positive og forventingsfulle. Mange hyggelig kommentarer om hvor artig det var osv.

Nå er det lott anerledes. Noen er selvfølgelig overstrømmende positive sånn som sist, mens de aller fleste har et snev av huff a mei, for et slit, stakkars dere, det blir mye jobb...osv

Vi er jo lykkelig uvitende omhva vi har begitt oss ut på.

Jeg vet jo hvor mye jobb det er med en og kan igrunn tenke meg at det kan bli mer med to så tett, men det er jo ikke mitt fokus. Jeg bare gleder meg jeg!! Så dum er jeg...hehe

Flere som har vært i samme situasjon??

Fortsetter under...

Ja her er heller ikke jubelen i taket hos dem vi forteller det til. Ikke an gang jordmor klarte dy seg med åj det blir travelt. Ei snakka faktisk om at nr 1 nok ikke blir så merkbart sjalu, men kommer nok til og merke dt at ho lengre ikke vil være like gal lengre. Hva er det for en kommentar?? Føler at folk rundt oss er så negative og synst så synd i oss at jeg har enda ikke greid glede meg lik mye over svangerskapet nå som sist.

Kjenner meg veldig igjen i din beskrivelse.. ! Ble veldig frustrert av det, og trodde faktisk også, at "nå går det rett til h...".. Hørtes ut som at jeg virkelig hadde tatt meg vann over hodet!

Sannheten er at det har gått helt fantastisk fint! Vi har 13 mnd mellom våre to første, og de STOR koser seg sammen! Ville aldri vært dette foruten!

Noen ganger lurer jeg på hva folk egentlig tenker... med alle sine bemerkninger! Tror ikke de helt ser at det er ett helt nytt liv på vei hvertfall...

Nå venter vi nr.3, og jeg har det akkurat på samme måte som sist... føler jeg må unnskylde graviditeten hele tiden! SAnnheten er at jeg gleder meg mer enn noen gang... det er ufattelig stas!!

Vi vil ha 3 eller 4 stk, og ser at det er best for oss å få dem tett.. da har de masse glede av hverandre, og vi er absolut ikke utslitt! Folk blir ikke slitne av å være i bevegelse, men av å sitte på ræva! (Sorry... språkbruken!)... og av å bekymre seg! Nei, nå er jeg stolt av magen, og at vi velger å få dem tett... så får folk synes hva dem vil!=)

Godt sagt! Og helt passende språkbruk! ;)

Med slitenhatt: Jeg blir mye fortere sliten nå som jeg har en jobb der jeg sitter på rompa hele dagen enn før da jeg stadig var i aktivitet, og jeg tror ikke det har med alderen å gjøre!

Med barnehatt: Jeg har bl.a. en søster som er 17 mnd eldre enn meg. Vi har vært gode venner siden vi var små og har hatt mye glede av hverandre. Jeg vil absolutt anbefale alle foreldre å få barn tett (innkludert meg selv som bare er i gang med den første. ;) )

Flerbarnsforeldre jeg har snakket med sier overgangen fra ett barn til to barn er større enn overgangen fra to til tre.

Med "jeg holder med dere"-hatt: Jeg tror dere bør ta det som et kompliment når folk blir forundret over barn nr. to eller tre som kommer tett etter den forrige. De er sikkert bare misunnelige fordi de ikke tror de ville orket det selv. ;) Stå på! (Også håper jeg at jeg er like tøff i trynet til neste år ...)

Folk er veldig rare når det gjelder graviditet og barn. Det er på en måte alle mannseie...alle kan si og mene omtrent hva de vil. Magen din er til offentlig beskuing, og alle kan ta og føle på deg så mye de vil.

Det er egentlig helt sprøtt at alle ellers normale normer opphører med en gang det gjelder en voksende mage.

For all del jeg setter veldig pris på omsorgen folk viser ved å spørre hvordan du har det og om babyen. Men det er jo rart med alle de "rett fra levra" kommentaren som plutselig er helt lov å si.

Jeg er veldig glad for å være gravid og jeg vet med sikkerhet at dette ikke er siste gangen.

Jeg ønsker meg en stor familie. En aldri så liten flokk med unger!

De er jo så herlige.

Folk kan begynne å bite i seg alle ordene, for jeg er lei av alle de negative kommentarene.

Rart egentlig.

For meg har dette med graviditet og babyer alltid vært så fjernt, så jeg har enten holdt kjeft eller bare spurt høflige spørsmål om de gleder seg og når det skjer og om de vet kjønnet og sånn. Har liksom aldri visst helt hva man skal si. Tror aldri jeg ville turt å kommentere på en negativ måte, og skal passe på at jeg aldri gjør det i fremtiden heller når alt dette ikke er så fjernt lenger. :)

Har foreløpig ikke fått noen negative kommentarer, men det er sikkert for tidlig enda. Har hørt mange andre klage over folk som glemmer å tenke før de snakker.

Annonse

Samme her!! Jeg har en sønn på 14 mnd, han blir 18 mnd da babyen kommer, å jeg gleder meg sånn.

Jeg har vokst opp med å være eldst, og har en bror som er 7 år yngre enn meg (mamma mista to i mellom), og en søster som er 14 år yngre (nytt forhold til mamma)

Å jeg og broder`n har ikke hatt noe særlig glede av hverandre før nå. Jeg er 24 år og han er 17 år.. Så jeg synes at man skal ha barn tett så lenge man har mulighet for det, og da får også barna glede av hverandre!!

Gratulerer til dere som skal ha to tette!

Tenk så deilig når dere drar på ferie med familien og sånn. Da er barna på omtrent det samme stadiet og kan leke godt i hverandres selskap.

Selv så hadde jeg håpet på å få mine tettere, men grunnet jobb blir det 3,5 år i mellom. Hver alder sin utfordring, jeg er ikke så sikker på at det blir lettere for meg som har større mellomrom jeg. Spebarnsalder og trassalder samtidig. Hver alder sin utfordring. Tror det kommer mer an på hvordan man velgar å takle det jeg.

Masse lykke til!

Heisann!

Tror det er helt vanlig at folk reagerer negativt. Jeg får også støtt og stadig komentarer fra folk på om jeg er klar åver hva jeg begir meg ut på. 3år og noen måneder mellom nr 1 og nr 3. Men jeg fikk bare skryt og gode ord fra jordmor denne gang. Hun var utrolig støttende og god. Og påminte meg om å prøve å finne tid til meg selv og det å "kjenne" på graviditeten, om hverdagen min blir travel. Ser fram til mange gode råd og fine ord fra henne i resten av svangerskapet!

Jeg bare tar meg i å lure (i all stillhet altså, he he) hvordan man klarer det rent økonomisk, jeg.

Vi har en som vil være 3,5 når babyen er født. hra fått bekreftet at det er nok en gutt. Vi har lyst på tre og gjerne to tette, for vi blir jo ikke akkurat yngre og jeg vil også at de er på nivå med hverandre. Hadde ikke hatt noe i mot og fått ei jente også :-).

Jeg tenker mest sånn om de som får to og tre tette, at det er jo like greit å ta hele balletten med en gang, he he he. Tenk på de som får tvillinger da....huff, liksom...nei! Slitsomt -ja, helt sikkert, men av mine erfaringer er det jo uerstattelig senere i livet.

Det er 5 år mellom meg og min søster og vi kranglet MYE (litt med personlighet og gjøre også, selvfølgelig) og var ikke på nett før vi var ganske store.

Men som sagt, det går litt på økonomi her i gården. Hvordan klarer dere andre det?

Det handler vel litt om prioriteringer.

Vi drar ikke på syden turer hvert år, vi har heller ikke ny fin bil, men en trygg god familie bil fra 2001.

Vi er ikke ute på byen å drikker noe mer. Inviterer heller venner hjem for en hyggelig fest og god mat. Og jeg shopper radikalt mindre med klær og sko...hehe...

Vi er begge i full jobb noe som selvfølgelig hjelper veldig på.

Vi røyker heller ikke.

Av og til kan man savne friheten man hadde økonomisk, men når man tenker på alt man har fått istede så ville jeg ikke byttet det bort for alt i hele verden!!

Heller 10 unger enn syden tur og ny bil!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...