Gå til innhold

Aktiv krabat i magen!

Anbefalte innlegg

Er 23+5 i dag og har begynt å venne meg til at det er et annet menneske i magen min som overhodet ikke følger min døgnrytme. Han har foreløpig fått navnet Bønna, og innimellom tror jeg han bruker blære og/eller andre indre organer hos meg som trampoline :-) Han er så liten enda at det gjør ikke vondt når han sparker, men han kan være temmelig krakilsk til tider, med skikkelig herjing i hele magen, kjenner at han snur og vrir på seg og sparker og herjer.

Det er lett å kjenne utenpå magen, men det må være rett på huden, går ikke å kjenne gjennom gensre og sånt enda. En kveld fikk samboeren min kjenne hvordan Bønna var fullstendig krakilsk, det var kjekt at han fikk kjenne det også. Ellers er det helt klassisk at uansett hvor masse Bønna herjer og jeg kjenner det godt, også om jeg legger en hånd på magen, jeg kan kjenne det utenpå, så hvis jeg får samboeren min til å legge hånden på magen blir det helt stille umiddelbart...

Så deilig det er å være gravid!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136278959-aktiv-krabat-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er ganske deilig! Jeg er 21+4, og kjenner også mer og mer hver dag. H*n holder på akkurat nå, så jeg ble litt rørt av din beskrivelse, hehe.

Noen ganger kjenner jeg det liksom dypere inni magen, ikke rett ut på magehuden. Som om h*n sparker noen organer der inne. Deilig uansett ;)

Tidligere kjente jeg det bare på høyre side, og da så vi også på UL at h*n lå med ryggen mot venstre og hode ned. Men nå er jeg ikke sikker lenger, hvor h*n slår. Det skjer liksom litt overalt.

Hils Bønna di!

Så morro å lese for jeg har det på samme måten...

Våres lille jente som vi kaller mini er helt i hundre store deler av dagen, men hvist samboeren min skal kjenne blir det rolig...

Han har kjent bevegelser flere ganger, men ikke slik som jeg får kjent når mini er heelt i hundre,,,

Det er sååå herlig.............

Ser frem til fødsel..

Dette høres kjent ut, ja! Vi har ei lita frøken i magen min, som turner og danser riverdance til alle døgnets tider (ikke hele tiden, heldigvis!). Frøkna vår sparker mest helt nederst i magen, og også en del i blæra og nedover mot "utgangen". Ikke alltid like behagelig.... Men gøy å kjenne at hun herjer rundt!

Vi har funnet en god måte for pappa'n å kjenne bevegelsene, og det er at jeg legger meg med magen inntil hans rygg (hud mot hud), da kjenner han bevegelsene MYE bedre enn om han legger hendene på magen. Vi får ofte en veldig koselig kveldsstund før vi sovner, rett etter at vi har lagt oss er det nemlig ofte mye aktivitet i magen.

Så moro å lese om bevegelsesmønstre som jeg kjenner igjen!

Jeg har kjent bevegelse en god stund nå (er 25 uker på vei i dag), og samboer har kjent utenpå de siste 3 ukene omtrent... Småtassen har for vane å sparke rytmisk (kanskje hikke?) nederst i magen om kvelden.

Men det er ofte sånn at han slutter å røre seg når det kommer en annen hånd enn min på magen. Skal virkelig prøve å legge oss med min mage mot hans rygg en kveld, det hørtes veldig koselig ut!

Lykke til videre med de voksende magene, jenter!

Moro å lese om deres bevegelser, og kallenavn:)

Men kjenner meg ikke helt igjen... Min lille gutt begynte å kjennes utenpå for far i uke 17, og etter det har han trent en hel del!

Da jeg var på ul i uke 19, så vi sparkene på skjermen samtidig som magen hoppet, jordmor sa det var tidlig, men han lå sånn til, pluss at jeg var rimelig slank. Nå er han helt vill, er overbevist om at vi snakker adhd her;) Hele familien har kjent ham, og han er ikke sjenert, så slutter ikke å sparke om det kommer en fremmed hånd. Neida, her har vi en show off:) Må innrømme at til tider blir det mye for mor, særlig når det er meningen at jeg skal sove...Da kaller jeg ham Rassmus...Ble bare sånn. Men, trøster meg med at heller for mye spark, enn at det blir lite og jeg blir bekymret. Men, håper søvnmønstret forrandrer seg når han kommer ut, for om ikke, blir vi mye våkne:)

Uansett, helt pussig, og klarer ikke helt å gi slipp på at dette virkelig er litt av et under;)

Lykke til alle sammen! Og god jul!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...