karanja Skrevet 12. desember 2007 #1 Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg har 3 gutter på 4 år, 2 og et halvt år og 9 mndr. De to eldste går nå i samme barnehage, på hver sin avdeling og trives kjempegodt. Etter jul skal den midterste bytte til en annen barnehage som ligger rett ved der vi bor, og minstemann skal begynne der sammen med ham. Den eldste fortsetter der han er til han begynner på skolen, får ikke plass i den nærmeste. Problemet mitt er at jeg nå begynner å angre så fryktelig på at vi har fått overflytting, kunne jo ha fortsatt med alle tre der de er i dag. Vi kjenner jo personalet og trives kjempegodt, men veien er en del lengre. Også er det en kjempestor barnehage, den nye er en bitteliten 2-avdelings barnehage med bare 30 unger, noe som sikkert blir fint for minstemann. Men så tenker jeg så på to-åringen, som er så glad i de som jobber der og som har vennene sine der og storebror og alt...tenker at han kommer til å savne dem så veldig! Men unger er jo tilpasningsdyktige, da.... Uff, nei, den som bare kunne ha fått et par ukers prøvetid... Lurer på om jeg må gjøre om på det hele og prøve å ordne det slik at vi fortsetter der vi er, eller er jeg helt tullete overbeskyttende hønemor nå... Alt i alt er det jo et luksusproblem, men jeg tenker så innmari mye på det! Hva synes dere? Noen som har erfaring med bytting av barnehage? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136278617-bytting-av-barnehage-litt-langt-men-jeg-bekymrer-meg-s%C3%A5nn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #2 Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg har en gutt på snart 3år som går i en barnehage ganske langt fra hjemmet. Vi har en barnehage nærmere og mange spør om jeg ikke vil bytte - iallefall når lillebror en også skal begynne i barnehage. Barnehagen han går nå i er stor - og den som ligger her hjemme er mye mindre. Jeg har bestemt at vi ikke skal bytte. Jeg tenker også mye på at han liker jo personalet så godt der han er, og han har jo alle vennene sine der. Dessuten er det betryggende for meg å vite hvem som skal passe minstemann når den tid kommer. Jeg forstår godt tankene dine. Men....måtte jeg bytte så vet jeg jo at forandringer ikke betyr noe negativt. De er sikkert like flinke og koselige i den nye barnehagen. Barn ser litt å hverandre og så er de i lek det neste minuttet. Vi foreldre bekymrer oss for alt - uansett. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136278617-bytting-av-barnehage-litt-langt-men-jeg-bekymrer-meg-s%C3%A5nn/#findComment-136278948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Filifjonka Skrevet 12. desember 2007 #3 Del Skrevet 12. desember 2007 Det vil helst gå bra. Mine hadde plass i en privat barnehage kun for de aller minste, 0-3 år, og så måtte de bytte når de var 3 år. Det har vært helt uproblematisk for alle tre. I ditt tilfelle ville jeg ikke tatt det så tungt. De blir to brødre sammen, og det er en trygghet. Dere får kort vei til barnehagen og det er også en fordel. Antagelig blir de kjent med mange barn i nærmiljøet. Det jeg ser kan være litt vanskelig er at dere må forholde dere til to barnehager, i og med at den eldste ikke fikk plass i den nye barnehagen. Men antagelig takler dere det helt fint også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136278617-bytting-av-barnehage-litt-langt-men-jeg-bekymrer-meg-s%C3%A5nn/#findComment-136281992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå