Gjest Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 Når starter en normalt med dobbel dose med pergo? Er det etter en kur med enkel dose? Kan en ta dobbel dose selv om en har EL?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 Tror det er mange forskjellige grunner til det. 1. Noen leger har letter e for å skrive det ut om de mener at man trenger det 2. Dersom du ikke har EL av deg selv og du ikke hadde resultat med enkel kur, da blir det dobbel kur. 3.Tror man også kan få det om man har EL, men da får man det nok hvis man ikke har hatt resuktat av enkel kur. Men dette er bar emin tanker
VirreVirre Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 Det kommer vel egentlig an på legen din. Min gynekolog gav meg dobbel dose med en gang, selv om jeg har EL. Dette gikk jeg på annenhver mnd i et halvt år.
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #4 Skrevet 12. desember 2007 Oki! Takk for svar! Ja, da kan jeg ta dobbel dose for jeg har tatt en enkel kur uten resultat før, og jeg har også EL. Har noen av dere diagnose, Lydia?
endelig_mamma♥ Skrevet 12. desember 2007 #5 Skrevet 12. desember 2007 Men har du vært å snakket med legen din etter første kur? Da også sjekket om du fikk EL pga kuren o.l? For trur du må avklare dette med legen din før du tar dobbeldose.. Jaja..eg skal i gang med min første pergokur nå, så snart mensen kommer. Trodde kanskje eg skulle få den no i helga, men har veldig ustabil syklus, så er vansklig å egentlig vite når den skal komme. Men håper at pergo er det som skal til for å bli gravid:) Etter 6 slike pergokurer, skal eg bli henvist til prøverrør.. Jaja..lykke til Elisabeth77!! Forresten, hvor mange kurer sa din lege at du skulle ta ? Før du skulle/skal begynne med ivf?
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #6 Skrevet 12. desember 2007 Jada, jeg var hos gyn i går. Jeg har en samboer som jobber på sjøen, så han er borte annen hver mnd. Laaange pp'er dette her! Så nå tar jeg pergo annen hver mnd når han er hjemme. Har dere blitt henvist til IVF? Eller skal dere bli det etter de 6 pergokurene..? Jeg ble så overrasket når han begynte med det IVF-pratet, for jeg hadde ikke tenkt på det, men nå er jeg veldig glad for å ha en plan i hvert fall!
endelig_mamma♥ Skrevet 12. desember 2007 #7 Skrevet 12. desember 2007 Ja, sånn er det her også. Bare at min er i Sør-Korea annen hver mnd. Så er veldig vanskelig med klaff, spesielt med så tullete syklus som eg har.. Blir vel slik eg og må gjere, annenhver mnd han er heime fra arbeid:) Har ikke blitt henvist til ivf enda nei, men etter 6 kurer med pergo ville gyn.spes henvise oss til klinikk i Haugesund for barnløse. Men 6 kurer kan jo ta opp til et år pga reisinga til mannen min.. Sukk.. Ja, eg blei overraska over at eg fikk pergotime, trudde eg måtte "masa" meg til det, men det kom i fra han. Samme med ivf-snakk, han som fortalde hva som ville skje framover..
VirreVirre Skrevet 12. desember 2007 #8 Skrevet 12. desember 2007 Hei, ingen av oss har fått noen diagnose. Men nå er jeg imidlertid gravid, klarte det uten hjelpemidler etter 2 laange år. Lykke til med pergoen! Håper det klaffer denne gangen :-)
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #9 Skrevet 12. desember 2007 Å? Gressenke du også ja? Så mye likt det var med oss da! Og tullete sykluser i tillegg er jo ikke bra da! Skal du først på enkel, så dobbel dose da? Ja, seks kurer var lenge for deg! Men det går jo an å ta kontakt med gyn for å få startet tidligere da. Har dere tatt sperm-prøve? Vi har en egen tråd for gressenker på "bli gravid" -du må gjerne joine oss der da!
endelig_mamma♥ Skrevet 12. desember 2007 #10 Skrevet 12. desember 2007 Hehe, ja, men er litt kjekt å finne noen som er "like" Skal ta to tabletter fra 4. syklusdag til 8., er vel dobbel da? Eller? Hm.. Ja, om det ikke skjer så mye etter et par kurer, så kommer eg nok til å snakke med gyn.spes igjen, for å høre om vi kan få litt mer "fortgang" i sakene, forhold til ivf-forsøk. Spermprøve tok vi i sommer ja Ikke verdens beste, men noe godt var den allikevel:) Ja, der kan eg jo joine ja Takk for tips
endelig_mamma♥ Skrevet 12. desember 2007 #11 Skrevet 12. desember 2007 Hvor ligger tråden? Fant bare en gammel en trur eg.. :|
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #12 Skrevet 12. desember 2007 Takk, Lydia, alltid oppløftende å høre om slitere som klarer å bli gravide! Jeg har jo det håpet at i alt dette skal jeg plutselig bli gravid. Jubii: Ja, hvis de er på 50 mg, så tar du dobbel dose.. Men jeg skal starte på dag 5 da.. men det varierer vel litt når en skal starte.. Snakkes på gressnketråden da!
74skytte Skrevet 16. desember 2007 #13 Skrevet 16. desember 2007 Jeg tror det kommer ann på gyn på åssen dose de gir. Jeg har visstnok el selv, men fikk først tre dobble kurer jeg skulle ta etter hverandre uten pausemnd. Så var jeg hos en gyn på sykehuset (i forbindelse med lap), og hun ga meg to enkle kurer jeg skulle ta med pausemnd. Nå har jeg vært gjennom ivf, og ruger på et forhåpentligvis gullegg. Håper Pergoen funker for dere. Det er sterke hormoner. For vår del, så er problemet vårt; timingen, siden jeg har så lange, uregelmessige sykluser. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå