Hæppi Skrevet 11. desember 2007 #1 Del Skrevet 11. desember 2007 Hei! Jeg skal ha planlagt keisersnitt om 48 dager, og har begynt å grue meg noe forferdelig. Jeg gleder meg selvsagt veldig til å få hilse på babyen min, men det jeg gruer meg til, er selve inngrepet. Det jeg er mest redd for, er at spinalbedøvelsen ikke skal virke som den skal, slik at jeg, plutselig mens de snitter, får forferdelige smerter. I tillegg er jeg redd for at de skal bomme når de setter selve bedøvelsen. Ikke noe gøy å føle på redsel i forhold til dette, men jeg virker sikkert veldig hysterisk... Trenger allikvel noen oppmuntrende ord :-) Er min frykt på noen måte reell? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136277955-plutselig-redsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
"gullet" Skrevet 11. desember 2007 #2 Del Skrevet 11. desember 2007 Full forståelse for den, surrer rundt i hodet mitt også... Men de vet nok hva de gjør :-) Men litt vil vi komme til og kjenne uansett, ei veninde av meg sa at hun kjente at de vasket magen hennes, men ikke selve snittet, og så merket hun at de tok ut barnet, d gjorde ikke vondt men var visst en merkelig følelse... virker den ikke som den skal så øker de dosen på bedøvelsen... jeg har tenkt og be om og få bedøvlse der de skal sette inn epudiralen.... har satt epudiral to ganger før, men da midt i fødsel, så jeg r litt redd for at d skal gjøre vondt... de to første gangene merket jeg ingenting til at de stakk... var vel ikke mye trøst i dette, men du er altså iallefall ikke alene om og føle d sånn, jeg skal ha KS nå på førstkommende mandag, grugleder meg... men d kommer til og gå bra :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136277955-plutselig-redsel/#findComment-136278353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 12. desember 2007 #3 Del Skrevet 12. desember 2007 Er vel mer normalt enn unormalt å være redd og engstelig før et såpass stort inngrep vil jeg tro. Men jeg tror du bare skal prøve å slappe av, det går i de aller aller fleste tilfeller bare bra! Har ¨hatt både haste og planlagt snitt, og det planlagte var en drøm i forhold til hastesnittet. De vet hva de gjør ja, og bedøvelsen virker som regel som den skal. De tar prøver på magen din før de begynner for å være sikre på at du ikke kjenner smerte (klyper skikkelig!!). Og under selve inngrepet kjenner du ingen smerte. Jeg kjente alt de gjorde der nede, vasking, romstering, draing hit og dit men ingenting gjorde vondt. Og spinalen (er vanligst å bruke spinal og ikke epidural under ks) er litt ubehagelig å sette, men det går fort og etterpå forsvinner "alt". Du kan få lokalbedøvelse der de stikker først. Hvis de bruker spinal kan de ikke fylle på dosen slik de kan ved epidural, da må de stikke på nytt. Men dette kan du ikke tenke på nå, som regel på treffer de skjønner du! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136277955-plutselig-redsel/#findComment-136280004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå