Lotta med novembergutt Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 Hvordan er dette med pappaperm når mor er student? Jeg har tenkt til å søke om fødselsstipend fra lånekassen, men tror ikke jeg kommer til å ta noen permisjon fra studiene, i og med at det generelt er lite med oppmøteplikt på det jeg skal ta. Samtidig vil jeg veldig gjerne at pappan skal få så mye perm som mulig. Så, hvordan blir dette da? Kan jeg fortsatt få penger fra lånekassa, gå på skole når det passer meg, _samtidig_ som pappan tar perm? Eller finnes det noen regler her, som på alt mulig annet?
Erisa* Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 Er mannen din i arbeid? I så fall har han rett på 29 uker permisjon med full lønn, eller 39 uker permisjon med 80% lønn. Når han går ut i permisjon, vil ikke du lenger få fødselsstipend, men lån og stipend som vanlig. Det er slik vi vil gjøre det. Det første 6 ukene er forbeholdt deg, da kan ikke han ta permisjon. Min plan: termin i januar, begynner å studere så smått 10.mars, men den eksamenen jeg leser til da er det ikke så mye obligatorisk undervisning, så mannen min tar ikke perm enda da. Jeg tar med baby på noen forelesninger, og ser det an litt. 21.april begynner to nye, tunge fag, og mannen min begynner med 100% permisjon. Frem til sommerferien min har han ansvaret for babyen, og når jeg er ferdig med eksamen, begynner han å jobbe igjen, og jobber og tar ferie som vanlig i sommer. Permisjonstiden settes da på pause. Når studiet mitt begynner på igjen, begynner han på igjen med permisjon, og har det frem til jul. Jeg anbefaler å avtale en time hos nav til rådgivning der!
LimaIndiaNovemberNovember Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 Dersom han tar ut gradert permisjon(ikke helt sikker på hva dette heter) kan du gå på skole med fullt fødselstipend, og han går i jobb 20 %,feks. Dersom du har lite obligatorisk må jo det gå an at du er hjemme en dag i uken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå