tiltiderensom Skrevet 12. desember 2007 #26 Skrevet 12. desember 2007 Ja, bruker selvsagt belte. Både vanlig og gravid belte(fordi det er behagelig, bortsett fra når man har på skjört). Vanlig bilbelte justerer man slik at det ligger godt på lårene. Det er det eneste jeg tenker på. Ellers brukes det som för.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #27 Skrevet 12. desember 2007 også litt kipt om du krasjer...
ann-k 82 Skrevet 12. desember 2007 #28 Skrevet 12. desember 2007 Hei!!! Jeg bruker ALLTID belte(har investert i gravid belte).. Men en oppfordring til alle: Bruk bilbelte,alltid,uansett hvor kort tur dere skal!!! Jeg vet hva jeg snakker om,siden jeg var med i en dødsulykke for et års tid siden.. Fronta med en unggutt som kjørte gris og mista kontroll over bilen han kjørte i høy fart. Og jeg hadde ikke kjørt langt,200 m kanskje.. Er garantert belte(og airbagen) som reddet livet og helsa mi! Gutten på 21som kjørte andre bilen døde samme kveld.. Tragiske greier.. Da var noen brukne ribbein,brystbein og helt forslått til å leve med!! Dette tenker jeg mye på nå som jeg er gravid,men kjører så pent som mulig og tenker at babyen kommer ikke noe bedre ut av det hvis jeg blir kastet rundt i en kollisjon..
Maigullet Skrevet 12. desember 2007 #29 Skrevet 12. desember 2007 Selvfølgelig bruker jeg bilbelte! Alltid!! Dersom du skal kjøre lovlig uten bilbelte trenger du en legeattest hvor det står at du ikke kan bruke bilbelte av helsemessige årsaker! Vanlige argument er hjerteopererte og psykiske problemer - klaustrofobi...
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #30 Skrevet 12. desember 2007 Jøss! Trodde de fleste gravide idag var oppdaterte på dette.. Vanlig bilbelte bruker man selvsagt, med eller uten den ekstra mammabelte- delen. Trygg trafikk oppgir at mammabelte ikke er bedre enn et vanlig bilbelte som er festet riktig. Men mammabelte kan være mer komfortabelt. Jeg har skaffet meg et besafe belte, synes det er veldig greit da jeg alltid er passasjer og ofte sover i bilen(lange turer). Da slipper jeg å tenke på om belte sklir opp.
M*A*S*H* Skrevet 12. desember 2007 #31 Skrevet 12. desember 2007 Bilbelte er påbudt uansett om man har klaustrofobi eller er høygravid. SELVSAGT bruker jeg bilbelte. Hvis jeg fyker gjennom frontruta spiller det ingen rolle om ungen får seg en smell - hvis jeg dør - dør barnet mitt også. Besafe er meget komfortabelt - og jeg har brukt det siden jeg var et par måneder på vei. Da slipper jeg strammingen over en etterhvert noe hard og øm mage. Jeg er mildt sagt forundret over at noen syns man ikke trenger bilbelte når man er gravid. Dere burde snakke litt med noen som har vært ute på skadested, f.eks brannfolk, politi eller ambulansepersonell/akuttleger. De kunne fortalt dere noe om hvordan folk ser ut etter å ha blitt slengt ut av bilen.
mamma&urokråka Skrevet 12. desember 2007 #32 Skrevet 12. desember 2007 Jeg bruker alltid bilbelte. Kjører ikke bil selv, men vi har strenger bil-regler i bilen vår likevel. Vi kjører aldri uten at ALLE i bilen har på seg beltet. Da kan man velge om man vil sitte på eller gå/ta bussen. Jeg tenkte på å kjøpe gravid-belte, men så glemte jeg det rett og slett. Syntes ikke det var noe ubehagelig å bruke vanlig beltet, da dette la seg helt nederst på magen uansett. Nå legger det seg jo under, så nå er det i alle fall ikke noe problem. Så for min del er det jo litt komisk.. Har ikke tenkt på det på mange mnd før jeg leste om det her nå. Og til Med Frue i Magen: kjipt hvis du blir stoppet i kontroll?? Hva med hvis du krasjer og babyen din dør?? Det kan faktisk skje det også..
Nummer 2 i september Skrevet 12. desember 2007 #33 Skrevet 12. desember 2007 Jeg vi vel heller si at det at du e rgravid er en desto bedre grunn til å bruke bilbelte! Kræsjer du UTEN bilbelte som gravid ligger i alle fall babyen tynt an. Jeg bruker sånn bilbelte for gravide (dvs bruker vanlig bilbelte, det er bare en sak som drar belte ned så det ikke strammer over magen), men er usikker på hvor mye det har å si for babyen hvis man kræsjer. Det er uansett mer behagelig å bruke.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #34 Skrevet 13. desember 2007 Det er farlig å kjøre bil - hold dere hjemme!
yvve73 Skrevet 13. desember 2007 #35 Skrevet 13. desember 2007 Man kan faktisk få fritak for å bruke bilbelte, jeg kjenner ei som har det. For klaustrofobi. Men, hun får ikke sitte bak meg i bil. Når du tenker på at en TOM halvlitersflaske får en vekt på 9 kilo ved en krasj i 60 el 80 km/t( husker ikke helt), så vil jo et menneske få en så høy vekt at den som sitter i setet foran kan bli rimelig hardt skadd. Så da får hun ev. sitte foran.
mamma&urokråka Skrevet 13. desember 2007 #36 Skrevet 13. desember 2007 Haha! :-) Ja, det er jo det. Vi kan like gjerne slutte å leve alle mann, for om vi gåt ut døra kan vi skli på isen og da kan babyen dø, og vi kan slå oss rimlig hardt selv. Er vi riktig uheldige kan vi slå hodet mot en stein eller noe sånt, og da kan vi dø også... Neida, men ærlig talt. Jeg syns folk kan gjøre som de vil, så lenge de ikke bryter loven.. Det er en grunn til at loven er lagd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå