Gå til innhold

Er det mange som har tidlig UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ettersom jeg har skjønt er det vanlig med UL rundt uke 18, men ser at det er en del som har tidlig UL - alt fra uke 6 og oppover? Bare lurte på hvorfor? Er det sånn som man kan ordne privat? Trodde ikke de kunne se så mye på UL før uke 18?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, jeg hadde ul idag, privat. Betalte 750 kr for det. Er 9+4 på vei. Var vel egentlig bare nyskjerrig på om alt var som det skulle. Dette er mitt tredje barn. Første gang jeg har vært på noe annet enn ordinær UL.

Skrevet

vi var på tidlig ultralyd på sykehuset i uke 9+4 pga arvelig sykdom i familien, ikke så mye å se nei, men den lever iallefall:)

Skrevet

Får ul i uke 7 og 12 i tillegg til ordinær den gangen her pga MA i forrige svangerskap. Dette er for å se at alt utvikler seg som det skal denne gangen. Forrige gang oppdaga vi etter blødninger i uke 14 at spiren aldri hadde blitt mer enn 15 mm, dvs hadde ikke vært liv siden uke 8 uten at kroppen hadde fått d med seg...

Er 7+2 i dag, skal på UL i morgen. Håper på 9-10 mm og bankende hjerte i morgen!

Skrevet

Jeg foelges tett grunnet at jeg har vaert skrekkelig uheldig (det er visst ikke noe med meg, men med spirene) og mistet fire i uke 4/5. Har et barn, og der gikk alt brillefint, men jeg bloedde godt i uke 5 der ogsaa, uten at det betoed noen verdens ting for verken henne eller svangerskapet. Er 7+5 naa og ikke bekymret selv lengre (det er liksom aa komme til uke 6 som er mitt maal naar jeg blir gravid =o)) ) men legen ber meg komme, saa vi kan vaere "helt sikre". Hadde UL uke 5, 7+3, og skal ha naar jeg er 8+3 samt uke 12. Dette er ikke normalt, og jeg er ikke i Norge mens jeg er gravid, men det er altsaa for aa soerge for at vi vet alt gaar som det skal, noe jeg tror det vil gjoere faktisk! Foeler det paa meg jeg....

Er man nyskjerring og har 700-800 ekstra til aa bruke i Norge, faar man lett en privat UL, i hvert fall dersom man bor i eller i naerheten av en by. Det kan vaere vel anvendte penger, spesielt dersom man er av den litt bekymrede typen.... =o) Det var jeg forrige svangerskap, mens jeg naa bare er blid og glad og feirer hver dag. Lykke til jenter!

Skrevet

vi var på tidlig ul i uke 6..

ble sendt av jordmor både i uke 5 og 6 fordi livmoren min er meget forstørret...

i uke 6 så vi en 4mm lang ting med en enorm hjerterytme,og plommesekken...

Skrevet

var på tidlig ul i uke 6 pga veldige magesmerter, og fordi jeg mistet i ma i uke 13 forrige gang. jeg fikk også tilbud om flere ul, men hadde en flott gynekolog jeg snakket med og vi fant sammen ut at hvis jeg klarer å stole på egen, gode følelse, jobbe med bekymringstanker o.l - er det også fint hvis jeg "klarer" meg uten. Har jobbet med det, for som gyn sa, det kan bli slik at man bare ønsker og trenger flere og flere bekreftelser på at ting er ok etterhvert. merket hvertfall at den førte, beroligete følelsen ga seg ganske raskt etter at ul'en, det samme skjedde etter at jeg hørte hjertet i uke 12 - for 3 uker siden. har lyst til å høre mer, få det bekreftet igjen osv, men prøver altså å stole på meg selv og tåle bekymringene. Dette er ikke ment å være en "bedre" måte å håndtere bekymringene på, bare råd fra min gyn :) lykke til jenter!

Skrevet

Saa fint at du klarer aa vaere positiv Lucy! Det koster nemlig litt, det kan jeg noe om. Jeg tenker som deg, tar det jeg faar av UL, men ber ikke om mer enn det legen anbefaler (faar 4 foer uke 12 uansett) saa faar man bare jobbe med de positive tankene da. Glad for aa lese at det er andre som "jobber seg positive", det gjoer nemlig jeg ogsaa.

Klem og lykke til til deg!

Skrevet

takk, Femina, ja det koster - og ofte går det ikke så bra heller, er hvertfall min erfaring, så da jobber jeg med å tåle bekymringene, de har vel sin rettmessige plass de også i det å være gravid og bli mor :)

Skrevet

Jeg har vært på UL i dag (7+5) pga MA i uke 12 da jeg var gravid sist.

Trodde faktisk det skulle være gratis, for det var alle UL'ene jeg fikk sist, men hadde ikke henvisning fra lege og måtte derfor betale 690,- Vel anvendte penger da, for nå slapper jeg veldig av etter en meget vellykket UL. :o)

Skrevet

Jeg var hos legen i går og da ville hun at jeg skulle ta en tidlig ul,for å si nøyaktig hvor langt jeg er på vei. Frem til uke 20 utvikler alle foster seg mer eller mindre i samme takt,vokser likt,og dermed kan de se hvor langt på vei enn er tidlig. Dette kan avike noe,så en må ikke sotle 100% på en tidlig ul,da det er vanskelig å ta nøyaktige mål av den lille.

Hadde jeg ikke fått av henne,hadde jeg tatt å betalt en selv,fordi jeg ønsker å vite at alt er ok og at jeg også får vite hvor langt på vei jeg er,siden jeg er usikker på om jeg hadde mens sist.

For to år siden hadde jeg en sa i uke 8 og det henger litt igjen. Sist fikk jeg også tidlig ul og da sa gynokologen at når jeg var så langt som 9+4 kom det til å bli baby av det,for spiren døde som regel senes i uke 8,men mange oppdaget det ikke da og fikk kanskje ikke blødniger før i uke 12-13.Noen får ikke det heller.

Er jeg tidliger en uke 9 når jeg kommer på ul,kommer jeg til å betale en selv i januar,bare for å vite at alt er ok,orker ikke lurer på om det er noe galt.

Dette er hva jeg tenker om tidlig ul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...