Gå til innhold

Noen som er sykemeldte tidlig i svangerskapet pga kvalme?

Anbefalte innlegg

Er skikkelig kvalm om dagene, og i dag orket jeg ikke på jobb, følte jeg måtte kaste opp hele morgenen og formiddagen.

Synes det er så dumt i forhold til jobben, vil gjerne gå, men orker ikke når jeg er så dårlig....

Hva gjør dere? sier dere det til sjefen? Er det vanskelig å få sykemelding?

Fortsetter under...

Jeg har vært sykemeldt i mange uker nå, og er sykemeldt til over jul. Jeg har plagdes veldig med kvalme, blir helt slått ut. I tillegg er jeg så trøtt at jeg nesten ikke husker de fire ukene som har gått...jeg har bare sovet.

Jeg trodde kvalmen hadde gitt seg, siden jeg ikke hadde kastet opp på noen dager, men så PANG! så begynnte det igjen. Jeg gleder meg veldig til det går over.

jeg har vært sykemeldt siden uke 5 er nå i uke 11.

fikk sykemelding fordi jeg kaster opp så mye. Legen er mere villig til å skrive ut sykemelding til meg en jeg er villig til å ta den i mot;o)

Vi får håpe den begynner å gå i retur når vi nærmer oss 12 uker

Hadde første dag tilbake på jobb i dag etter to uker med sykemelding, men skal nok til legen og få meg en ny en.. har ikke greid å holde noe mat nede siste ukene, og har gått ned 6kg. Føler ikke at jeg er til noen særlig nytte på jobben egentlig.

10 + 5 idag. Vært sykemeldt i 4 uker pga kvalmen. Konstant kvalm. Kaster ikke opp men får i meg lite mat. Gått ned 3 kg. Har en sønn på 4 som også krever litt. Alle krefter blir brukt opp hjemme og det er fortsatt ikke nok til å få dagen til å gå rundt. Det meste er på halv 12. Men sånn får det bare være en periode. Orker man ikke så orker man ikke... Det er heldigvis forbigående :o)

Annonse

Jeg var hos legen igår å fikk sykemeldig til 1.1.08 pga kvalme! jeg er kvalm fra jeg står opp til jeg legger meg nesten, er 10+4 idag... jeg håper virkelig dette gir seg snart, for det har vel vart siden uke 5 nå, og det synes jeg holder! :o) min kjære skjønner ikke hvordan jeg klarer å gå rundt å bare være kvalm dag ut og dag inn...det er ikke akkurat at jeg bestemmer det selv.. hehe! Men vi får krysse fingrene om at det snart er over! :o)

Jeg ble sykemeldt i uke 7, og det var ikke noe problem i det hele tatt. Spurte bare om råd og om det var noe jeg kunne ta mot kvalmen som ikke var skadelig for fosteret fordi kvalmen ikke varr til å holde ut. Fikk da mange "kjerringråd" og bekjed om at 100% ro var den beste medisinen.

Var 100% sykemeldt i uke 7 og 8 og 50 % fra uke 9. Starter nå på uke 12 i dag. Skal jobbe 50 % neste uke også og deretter tar jeg ut avspassering til over nytt år. Da håper jeg at den verste kvalmen er over og at det skal gå å jobbe normalt.

Har ikke sagt noe på jobb enda, bare at jeg er veldig sliten og trenger og roe litt ned så jeg ikke "får en smell". (Har vært et vanvittig kjør på jobben i det siste) Sjefen skjønte godt at det hadde blitt for mye;o) Han skulle bare ha vist;o)

Kommer til å fortelle det på jobb over nytt år. Er 15 uker da jeg begynner igjen etter nytt år, så da er vel tiden moden. Våres foreldre har vist det siden uke 9 og resten av familien vår skal få vite det juleaften. Bestevenninna mi vet det også og hun har selv termin 20 dager etter meg. Helt utrolig men tror ingen har skjønt det. Foreldra våres hadde ikke koblet og da tror jeg ikke jobben eller resten av fam. heller har det.

Jeg var sykemeldt i halvannen uke på grunn av kvalme, oppkast og trøtthet. Er nå 50 % sykemeldt. Jeg er lærer, og får dårlig samvittighet av å være hjemme. Men jeg føler meg som et vrak til tider, ikke alltid like kjekt å stå foran elvene:-)

Jeg er i uke 10 imorgen, og krysser fingrene for at det går over til uke 12.

"God bedring" alle sammen.

Ringte legevakta i går for å få noen tips, og hun skrev sykemelding med en gang, så nå er jeg sykemeldt over nyttår.

Men må ut å handle julegaver, har ikke kjøpt noen enda!! Håper det går bra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...