Gå til innhold

April: Minste jenta hadde det travelt

Anbefalte innlegg

Måtte le nå når eg leste gjennom innlegget eg skrev her 1 minutt over i denne dag... hehe.

Ja det hjalp å syte litt - men det var noe eg begynte medpå slutten med Hanne også.

Har ikke noen her link til den gamle arpilklubben på barnimagen????

Kanskje den fins der - eg begynte å telle ned eller noe og så kom hu Hanne plutselig. Fikk en slik desjavu her.... hehe

Det gikk fort denne gangen også - enda fortere enn sist.

Våkna 4.45 for eg måtte på do - spiste sterk mat i går. Men når klokka ble 6 så syns eg kynnere og falske riene kom hele tiden. Hvert 5 minutt kom dei - ringte føden. Forklarte at eg hadde gått med kynnere og falske rier og forsto ikke nå at dei skulle komme så tett. Det kunne vel ikke være normalt? Litt kjipt om dette også skulle være lureri.

Fikk råd om å slappe av å se om det gav seg eller bygde seg opp til mer. Jaja... eg slappe av - eg tenker "jaja, er dette fødsel så må eg gjøre ungane klar" Eg lager nistepakker og gjør skolesekkene deres klar. Legger frem klær til dei og såååå vekker eg mannen.

Vekte mannen 6.15 - kjørte 6.35 cirka. "kan du stå opp" Mannen rister på hodet "jo me må ringa faren din" Pling augene lyste opp og han hopte i klærne og før eg hadde komt meg ned hadde han ringt og var klar til å gå. Ja han stressa mer enn meg han... hehe

Da var riene enda med 4-5 minutter mellom men kraftige som bare det. Og sånn holdt det på -

Kom til sykhuset 7.10 - undersøkte meg 7.20 da hadde eg 4 cm opning. Timen gikk og riene kom med 4-5 minutter mellom rom hele tiden. Aldrig pause å få liksom. Fikk varmepute på korsryggen og det var kjempe behagligt. Eg var mer fokusert på å puste gjennom riene enn å fokusere på at eg hadde vondt (litt av hvert ble det selvklart hehe) Og riene ble letter å komme seg gjennom når eg pusta tunkt og godt gjennom. Ingen smertestillende - bare fokus på å puste "riktig"

8.15 hadde eg 8 cm opning. Den neste halvtimen står eg lent over ryggen på sengen - på knærne og hviler overkropp over ryggen. Godt å stå sånn og fikk slappet godt av mellom riene. Men når pressriene kom så syns eg at eg heller holdt litt igjen enn å presse for det var vondere - eller uvant. Så valgte å sette meg ned.

Presset godt på en ri og hodet var helt nede - men neste ri var så kjapt over at eg ikke følte eg fikk presset noe særlig. Trett og sliten så bestemte eg meg for at på neste skal det skje - presset på og gav ikke opp selv om rien gav seg - da var tross alt hodet ute og måtte bare hive etter pusten å presse ut kroppen også ;)

Ingen rift eller blodtap - Jenta var 3224g - 49cm og 34cm rundt hodet.

Litt ivrig etter mat - og er utolmodig når ikke melken kommer med en gang. Svelger en del luft. Men hu må være fornøyd for hu sover og er snill, bare når det er måltid det er litt arbeid før hun spiser.

Da fikk dere en full oppdatering. Ikke noe fæl fødsel denne gang heller ... hehe. ;)

Fortsetter under...

Ååå, så flink du har vært, gratulerer!

Er det ikke deilig med en liten på brystet igjen?? :-D

Kos deg masse og husk å få nok hvile. Selv om det var en grei fødsel er det mye som skjer med kropp og sjel , så husk og slapp av så mye du kan!

klem

Så fint navn hun har fått!! Passa veldig bra sammen med de andre! :) Lykke til med ammingen videre! Sindre fikk ikke ut særlig melk de første dagene han heller... Og det gjorde vondt iallefall en mnds tid, før det ble bra... Håper dere har det bra, alle sammen!! Hvordan opplever søskenene lillesøster?

Annonse

Gratulerer så masse!!! Og så så kjapp du er til å skrive også! Jeg hadde jo ei uke og vel så det i ørska jeg før jeg fikk rota meg til å skrive på BiM den gangen jeg fikk Matilde, hehe. Og så stor og fin jente da! Stor klem til dere alle 6!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...