Gå til innhold

Er oth-bagen så liten som noen skal ha det til?

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på bærebag til nestemann. Hadde ikke det sist, og savnet det. Har en simo bagvogn, som er god gjennom vinteren. Har også en oth sportsvogn, og vurderer å kjøpe bagen til denne, for å kunne bruke den til bærebag. Termin er i juli.

Oth-bag eller en "vanlig" bag a la simo eller brio?

Fortsetter under...

Hei

Endelig kan jeg være til hjelp og dele mine erfaringer. Jeg fødte stor stor datter (4650) i midten av juli. Når jeg skulle velge vogn hadde jeg samme tanker om OTH vognen (den bitte lille bagen). Særlig siden hun kom til å være på sitt største, når det er kaldest. Vi tok sjansen og kjøpte vognen med bag til. Nå veier hun 7,5 kilo og er neste 70 cm, og ligger ennå i vognen! ;-) Regner med at det går greit til over jul, og da er hun jo blitt nesten 6 mnd, så da er det på tide å bytte. Bagen har gjort jobben sin!

Av negative ting: bagen er ikke spesielt god å bære, og jeg synes den er veldig lav, men dette har gått helt greit. Det skal også sies at jeg har innsett at jeg ikke får plass til pose (kanskej oth-posen, men ikke den jeg har kjøpt), men hun ligger på skinn og har en dress på seg og dyne over seg og det har holdt i massevis. Hun har det kjempefint i den vogna!

Konklusjon: bagen er liten, men det går helt fint, selv med en sommerbaby (som trenger masse rundt seg når det blir kaldt). Dersom du skal ha baby til vinteren er det ennå mindre problem! Da slipper du å ha så mye på henne og da blir det jo bedre plass i bagen!

Lykke til med vognkjøpet.

Bagen er 80 cm lang, Simo er 84 tror jeg. Ei venninne hadde vært i en butikk hvor de tok madrassen i OTH-bagen, og la den oppi en Simo-bag for å vise at det nesten ikke var forskjell. Men tror Simoen er litt bredere. Ikke der de vokser først ut av OTH tror jeg.. Simo ser bare mye større ut fordi alt stasjet rundt er mye større...

Jeg har kjøpt OTH, og gleder meg masse til å bruke den. Har flere venninner som har den, og alle er kjempefornøyd..

Jeg ville kjøpt OTH-bagen hvis jeg var deg. Da jeg kjøpte sports OTH'en vår så sa jeg dette med bagstr til han i butikken. Og han sa det bare var tull og la madrassen fra en Emmaljunga kombi oppi OTH bagen. Og de er like store. Det som er forskjellen på OTH og Simo feks er at simoen er en del lunere enn OTH. Men det spiller ingen rolle når du får baby på sommeren. Det er jo relativt sjelden at babyer ligger i bag lenger enn 5-6 mnd. Jeg har tenkt å kjøpe bag til OTH vår nå når nestemann kommer. Har termin i april. Hvis du kjøper 2007 modell så er den litt lunere.

Jeg har en simo bagvogn som jeg skal bruke gjennom vinteren, og der er det jo god plass til pose og skinn og sånn.

Så det blir jo å bruke oth-vogna så lenge det går å ha den som bagvogn, og etter det vil jeg bruke bagen til bærebag til ungen ikke passer den lenger. Førstejenta ville ikke ligge i dypvogn lenger enn til hun var 6 måneder, så da kjøpte vi en emmaljunga cerox, slik at jeg kunne ha henne mot oss.

Annonse

Hei!

Jeghar også bagen til OTH. Den er ikke så liten egentlig, jeg bruker en odenwalder dunpose oppi og det går helt fint. MEN det som er problemet med den er at den er veldig lav og åpen, dvs når det er vind og regn er det ikke noe særlig. Dette kunne de løst enkelt ved å lage en litt større kalesje og ha et større stormtrekk.. Har også en Teutonia Mistral og jeg bruker faktisk den når det regner, blåser og er veldig kaldt.

Regntrekket som følger med er stivt og ekkelt og tar altfor mye plass under vogna.

Men til et vår/sommerbarn vil jeg tro det går greier altså. Og vogna er super å trille, men syns nok sportsdelen er mye bedre enn liggedelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...