Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 Babyen min på 6 uker har kun hatt 2 våte bleier i døgnet de siste to døgnene. Får hun for lite mm da???? bekymret!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 Jeg tror ikke jeg har tenkt over "våte bleier" noen gang. Spiser ungen og vokser den? Fornøyd unge som pupper masse er ikke noe å stresse med. Sjekk vekten på 6-ukerskontrollen du, hvis ungen vokser som den skal er det intet å bekymre seg over. Veier du bleiene eller? Ikke stress. Pupper dere masse, så går ammingen bra. Og mitt intrykk er at de som får ammeproblemer er de som stresser. Og noen meget få andre.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 ungen virker dessverre ikke fornøyd heller... hun får pupp 24-7 og blir aldri fornøyd. nå prøvde jeg mme og det gikk ned 100 ml selv om jeg akkurat hadde ammet lenge :-(
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 Jeg har ammet to barn. Begge fikk minst 6 timer på puppen i den alderen. Og jeg mener å huske at de var litt "krevende" da. Det er godt mulig at du er inne i det som kalles en økeperiode. Før jeg begynte med erstatning ville jeg derfor: 1. Kuttet ut alle avtaler. 2. Spist masse selv. 3. Ammet og ammet og ammet. 4. Lagt meg og ammet og ammet. 5. Spist mer. 6. Drukket masse vann og vørterøl. 7. Bedt gubben lage mat. 8. Ikke tvilt 1 sekund en gang på at jeg er i stand til å produsere nok melk. Jeg er nemlig spesialdesignet til å fore opp en unge. 9. Lagt ungen til brystet ved minste kny. Eller gap. Før og etter skift. Hele tiden. Det blir mindre mas etterhvert (i perioder:-)). Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Har lest i en bok jeg fikk på sykehuset at 5-6 våte bleier i døgnet er "normalen", men i starten er det ikke så lett å kjenne at bleiene er skikkelig våte, de tisser jo ikke mender akkurat. Anbefaler deg å veie ofte, på helsestasjonen kan du også foreta en nettoveiing, dvs. veie før og etter en amming for å se om vekten øker:-) Er det en ammeklinikk der du bor? Jeg var i kontakt med dem et par ganger i etterkant av fødslen for å å få litt hjelp, de kan gi deg mange tips! Hvis det er melkemengden din du begynner å bli bekymret for er det masse du kan gjøre for å øke den: Spis sunt og variert (vørterøl, egg, havregrøt, mat med karri gjør susen for meg har jeg merket), pass på at du får sove nok (brystene dine jobber når du hviler), en trilletur ute i frisk luft er heller ikke så dumt. Pump innimelom når du føler det er lite melk, om du er usikker på om babyen tømmer brystene dine skikkelig kan du prøve å pumpe etter måltidet. Tom pupp gir klare signaler til hjernen om å lage mer melk:-) Ikke mist motet, stol på kroppen din:-)
trollet66 Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 Høres ikke så mye ut nei!!! Hvordan er formen for øvrig, vektoppgang??
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #7 Skrevet 11. desember 2007 ungen er sutrete og blir sinna og utålmodig ved puppen.. virker ikke som hun svelger, så er det tomt tro?? får ikke pumpet eller håndmelket mer enn 5 ml... Vektoppgangen har vært fin frem til forrige uke, er redd det er lite oppgang siden da! dessverre er jeg silikonoperert og sitter her med en enormt dårlig samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #8 Skrevet 12. desember 2007 Jeg har ALDRI lykkes med pumping. Men jeg har lykkes med amminga likevel. Noen får bare ikke til å pumpe. Prøv å slapp av, tenk at du har nok melk, legg ungen ofte til brystet. Og følg vektoppgangen. Du kan jo feks veie bleier før og etter på kjøkkenvekt. Ungen også kan du veie på kjøkkenvekt før og etter måltider. Og så kan du ta en prat med en ammehjelper og ei god helsesøster (hvis du har funnet en da).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå