Gå til innhold

Jeg får ikke lov til å føde vaginalt hvis han ikke snur seg.....


Gjest VerdensHeldigsteMamma

Anbefalte innlegg

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Var på omvisning på sykehuset i går, og da fikk jeg beskjed om at der tok de ikke i mot barn i seteleie. Heller ikke nabosykehuset gjør det...

 

Farsken! Jeg hadde håpet på vaginal fødsel. Men hvis det blir keisersnitt, så blir det sikkert fint det også - jeg mener ikke at det er et nederlag, men jeg hadde bare gledet meg så veldig til fødselen!!

 

Skal til jordmor i morgen, da håper jeg inderlig å få beskjed om at lillegullet holder på å snu/har snudd seg! Men det kjennes ikke sånn ut... Hvis han fortsatt ligger i sete skal de forsøke å snu han. Blir spennende - wish me luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Masse masse lykke til!!!!!!!!

 

Venninnen min hadde det slik for tre uker siden. At hun tok keisersnitt pga sete.

 

Går nok bra, skal du se!!!

Vagnial eller keiser...det blir en fryd med den lille i armene!!!

 

Tvitvi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under forrige svangerskap trodde de først at babyen lå med rumpa ned, og da ble jeg anbefalt å gå til akupunktør. Har hørt fra flere at det funker, at babyen snur seg, men må gjøres et par uker før termin tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han kan vel snu seg kanskje rett før termin også? Jeg tror ikke min "klump" har satt seg sånn den skal heller enda, tror riktignok hodet ligger nedover, men har litt på følelsen av at han ligger på tvers innimellom.

 

Søstera min sin første lå på tvers bare noen dager før termin, men han la seg riktig før han skulle ut, så det er vel håp om at du slipper keisersnitt.

 

Jeg for min del er litt splittet på om jeg synes vaginalt eller keisersnitt er best. Det sies at det er lettere å komme seg igjen etter vaginal fødsel og etter å ha hatt et "keisersnitt"inngrep for å fjerne en cyste vet jeg at det gjorde fryktelig vondt etterpå, så vaginalt er sikkert best... Selv om hun pysa godt kunne godt tenkt seg full bedøvelse (les:narkose) når babyen skal ut... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Kom nettopp hjem fra jordmor nå, og babyen ligger fortsatt i seteleie. Så skal på sykehuset igjen om ei uke, da skal de prøve å snu han. Kan ikke si at jeg gleder meg, det virker ubehagelig.... Men det er verdt et forsøk! Hvis de ikke klarer å snu han da, så blir det keisersnitt. Jaja - det blir vel greit det og, selv om jeg hadde gleda meg veldig til å føde "naturlig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at det blir slik for deg! Det er nok veldig forskjellig fra sykehus til sykehus, jeg fikk beskjed om at hvis babyen lå i sete, så ville det ikke være noe problem for meg å føde vaginalt. men det er på haukeland i bergen, da, som jo er et universitetssykehus.

Men det er jo forsåvidt bra at de ikke tar noen sjanser, da. Hvis ikke personalet som skal ta imot babyen føler seg kompetente nok på setefødsel, så er det bedre at de tar keisersnitt!

 

Håper babyen din snur seg snart! Er jo noen uker igjen, så alt håp er ikke ute ennå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...