Gå til innhold

Stoffskifte sykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har tidligere hatt høyt stoffskifte, og har fått fjernet skjoldbrukskjertlene mine. Det vil si at jeg nå har lavt stoffskifte, og må gå på medisiner for å ha en normal verdi på stoffskiftet mitt. Er det mulig at mine barn kan få en stoffskifte sykdom eller utvikle det i større grad enn andre barn, hvor foreldrene ikke har sykdommen fra før?? Noen som vet, eller har vært borti dette før??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg kan ikke så mye om dette, men noe siden barnet mitt har medfødt lavt stoffskifte.....

Det er mulig at barna dine kan arve stoffskiftesykdom, og siden du har denne sykdommen og blir medisinert for den er sjansen for at barnet ditt også får det. Jeg har ikke sykdommen men barnet er belastet fra begge foreldrenes familier. Det er viktig at du under evt svangerskap for forhøyet dosen din. Dette kan legen din noe om, og du bør ha ekstra oppfølging i forhold til dette.

Jeg anbefaler deg også å være ekstra obs på at evt fødte barn av deg blir fulgt med. Dersom barnet blir slappt, ønsker/har behov for mye søvn, ukonsentrert og kan virke nedstemt ville jeg tatt en blodprøve for å sjekket. Det er enda viktigere at en slik sykdom blir oppdaget så tidligs som mulig hos barnet for å unngå skader.

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...