Gjest Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 jeg har hele livet mitt vært engasjert i dyr og dyrevern, men nå er det på tide å VIRKELIG engasjere seg! Etter den saken jeg skrev her forleden så sitter jeg å leser historier fra dyrebeskyttelsen og FOD å tårene presser seg frem. Kari Mills her i rogaland har absolutt ikke kapasitet til å ta imot flere kattunger/katter,så hva kan jeg gjøre? Fikk sms fra hun som har Tequila og hun kan ikke ha kattungene frem til de er 12 uker gamle. Jeg vil så gjerne redde de.. begynne ett sted, men min samboer er ikke enig.. Vi bor i en 90 kvm stor leilighet men 7 katter, hva om jeg ikke får gitt dem bort? Jeg vil flytte til en STOOOR villa (ingen millionærer her ett sted? hehe)
Guttemamma til tusen :) Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 du er søt du:o) Du tenker fortsatt på disse kattene:o) Du trenger jo ikke så stort rom fo å ta deg av 7katter.. du trenger jo egentlig bare et vaskerom med MASSE tråder, baller ol..hihi:o) Har hus stort nok til å ta meg av dem, og bor ikke så langt unna..men da er jeg ganske sikker på at mannen flytter:o)
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 sitter å gråter fordi jeg er så fortvilet. Vet at jeg ikke trenger ett stort rom , og dette er jo mor med 6 små,men nå vil jeg virkelig få gjort noe med det. Sambo vil absolutt IKKE gå med på dette så jeg kan ikke gå imot han heller selv om dette er hjerteskjærende!! Sandnes kommune har vært hos henne i dag og advart henne : kattene må bort ellers blir de henta å avlivet!!
Guttemamma til tusen :) Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 huff, så kjipt!! hadde jeg ikke hatt mann, så hadde jeg jemmen meg bedd deg komme hit med de... det er mange ganger veldig bra at jeg har en som kan si nei av og til... hadde jeg ikke hatt han så hadde jeg hatt: (foruten min hund,katt og fisker) : 2 hamster, to koppelam, ei pappegøye, tre diiigre kaniner, hestene til venninna mi hadde beita i hagen, og et x anntall katter..hihi... eeeelsker dyr:o)
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Kan du ikke snakke med mannen din? trenger ikke ha de fast men bare for å finne omplasseringsplass .. da blir det jo kattemor og 5 kattunger da jeg skal ha den ene
Guttemamma til tusen :) Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 jeg har dessverre ingen sjangs til! Nå har jeg klart å tigga til meg hunden og katten, dette brukte jeg 7 å på å få til... han hadde beit ut steila om han kom hjem til 7 katter til..hehe:o)
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #7 Skrevet 11. desember 2007 Du skriver: Etter den saken jeg skrev her forleden.. Får jeg lese det? Hadde jeg ikke bodd så langt unna ville jeg hentet de umiddelbart!!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 11. desember 2007 #8 Skrevet 11. desember 2007 ÅÅÅ Blir trist jeg:( Uffuff, er så fælt å lese om slikt. Ingen mulighet for at noen i familien din eller naboer, venner kan ta seg av dyrene frem til de får omplassert kattene?
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #9 Skrevet 11. desember 2007 nærmeste familie bor 3 timer unna (mamma og pappa) men det kommer ikke på tale!!! De hadde aldri tatt imot de kattene uansett .. venner? ehe.. hva er venner? :s
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 11. desember 2007 #10 Skrevet 11. desember 2007 Får tårer i øynene selv jo!! Er så trist å vite slikt, og iallefall når man er hjelpesløs! Bor jo Ål, så er vel ett stykke unna.
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #11 Skrevet 11. desember 2007 Ringte FOD (i oslo) og prøvde å få tak i både mattilsynet og dyrevernet her i rogaland men dyrevernet har bare vakt-telefon fra kl 12-14 .. Og eieren har kontaktet dem og de har ingen mulighet til å ta dem imot for alt er FULLT! :/
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 11. desember 2007 #12 Skrevet 11. desember 2007 Det er fullt i Oslo også? Hva med.. *tenke* Hvis du ringer dyreklinikken på Stovner, Groduddalen dyreklinikk.. ? Søsteren min jobbet der før, og jeg vet at det finnes ei "kattedame". Hu jobber som frivillig på dyrebeskyttelsen (tror jeg). Det er ikke sikkert, mn kanskje du kunne fått noen tips, råd i det minste litt hjelp. Her er tlfnr: 22 78 84 84 http://www.groruddalen.dyreklinikk.no/index.htm SPør hvis du lurer på noe mer, hvis du vil ringe.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 11. desember 2007 #14 Skrevet 11. desember 2007 Selvfølgelig, kverk alle dyra. Noe så tåpelig.
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #15 Skrevet 11. desember 2007 Det er da vanlig og avlive kattunger når en ikke har noen til å ta dem.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 11. desember 2007 #16 Skrevet 11. desember 2007 For det første: Man kverker ikke katter, dyr generelt. For det andre: Man prøver å finne andre løsninger først.
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #17 Skrevet 11. desember 2007 "man prøver å finne andre løsninger først"- der indikerer du at, jo, man kvrker faktisk katter.
Gjest Nydelige christina Skrevet 11. desember 2007 #18 Skrevet 11. desember 2007 Til Julegrisen Ta og stapp en julegris oppi ræva din !
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 11. desember 2007 #19 Skrevet 11. desember 2007 Hehe, du får lese det du vil, hvis du absolutt skal tolke slike ting på den måten. Men nei, jeg AVLIVER dyr. Kverker ikke dyr. Leser du i bloggen min så finner du ut hva jeg mener om det.
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #20 Skrevet 11. desember 2007 Men litt langt å reise sandnes - oslo . Jeg har ikke sertifikatet ellers ville jeg gjort det selv. Å ta toget med sånne små så langt har jeg ikke særlig lyst til men jeg skal til drammen for å hente svigermor/far den 21.desember så hvis det er noen der som kan ta imot disse så skrik ut!
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #21 Skrevet 11. desember 2007 Åja, det var ordet du reagerte på? Det betyr strengt tatt det samme. Handlingen blir ikke noe bedre ved at du sier avliver i stedet for kverke. Kall en spade for en spade.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 11. desember 2007 #23 Skrevet 11. desember 2007 Kanskje for deg, men ikke for meg. Det er humant å avlive et dyr med en sprøyte. For meg betyr kverke... Kverke.
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #24 Skrevet 11. desember 2007 Åøh, det er ikke noe mer humaaaant å kverke et dyr med en sprøyte en å gjøre det på noen annen måte. Du lurer deg selv.
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #25 Skrevet 11. desember 2007 det er ikke bare bare å avlive kattunger!! Jeg klarer ikke å se på de små nurkene dø,sier seg litt hvor du har sympatien hen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå