Gå til innhold

Tips til oss som har flere barn, hvordan å fortelle det til besteforeldre??


Mamma`n til Trym

Anbefalte innlegg

Ok å gi en gave som det står hei bestemor/far på. Men når en har 2 små fra før av blir det ikke helt det samme....

Men den med et lite album som viser bilder fra ultralyd var jo hyggelig.

 

Det blir helt det samme med nr 3 i magen fordi forventet reaksjon blir trolig: Åja, så hyggelig da. Etter det så er dere ferdige vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vurderer å pakke inn et bilde av lillegutt. Der skal han holde en plakat hvor det står "Hurra, jeg skal bli storebror"

Får se om jeg får somlet meg til å fikse det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fannt et dikt her inne som noen hadde skrevet... (sorry, men jeg stjal det, og skrev det om...)

 

Kjære bestemor og bestefar!

Jeg kommer først som en kul - en liten stund etter jul.

mammas perle og pappas skatt

og hele familiens attpåklatt

av bestemor kommer jeg til å trenge kos og trøst

men det er ikke før det nermer seg høst

det sies av at bestefar kan jeg få det jeg vil

kjære bestefar;

tror du at du kan skjemme bort en til?

 

 

 

dette skal jeg skrive ut på fotopapir og legge i en liten eske......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skrev det på kortet vi ga til bestefedrene til farsdag vi. Gjorde ikke noe stort ut av det, skrev rett og slett "Hei bestefar! Vi ønsker deg en flott farsdag! Hilsen XXXX (barn nr 1), YYYY (barn nr 2) og lille knøttet i magen til mamma."

 

Så lot vi bestemødrene stå for jungeltelegrafen til resten av slekta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn her for å svare på spørsmålet selv om jeg ikke er 100 % sikker på om jeg hører til her enda. Venter et par dager til for å teste på nytt, etter å ha testet svakt, svakt på CB test i dag. Jeg har en datter fra før på 15 mnd.

 

Men en idè jeg fikk hvis svaret er positivt og jeg må fortelle det til de nærmeste er å pakke inn en liten gave med et eller annet på julaften (f.eks. minste babysokkene o.l.) og på til/fra kortet skrive: "Til bestefar og bestemor - Fra: se inni pakken. Og i pakken legge en liten lapp med "deres nye barnebarn som ventes xx.08.08. Nå er jeg bare x-antall uker gammel men gleder meg til å møte dere neste høst. Denne gaven brukes til å varme de små føttene mine når jeg kommer på besøk."

 

Ellers så håper jeg at nyheten får en like varm velkomst selv om det er nummer to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...