Gå til innhold

En jungel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne med tøybleier på nattestid, men det er jo en jungel av forskjellige bleier! Er det noen som kan komme med erfaringer? Det må helst ikke være de brettebleiene... Enklest mulig tenker jeg :)

Hva bruker du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker litt forskjellig til min tre mnd gamle gutt, både formsydde og prefolds og brettebleier. Har ikke funnet min favoritt her enda.

Ser på tettinntil at flere er fornøyde med Thirsties og huggels begge kan du se på bleieboden.no.

Til snuppa mi på to år har jeg snappies au naturale som er kjøpt på krusedull.net. Liker de veldig godt, god passform og enkle, brukes med snappi som feste og ullbukse utenpå. Og selvfølgelig innlegg, en hel brettebleie og ett dobbelt bambus innlegg (selvsydd av håndklær fra prinsess) Eneste er at de er tykke og trenger litt tid på å tørke.

Ellers er ull best som sperrelag på natten synes jeg, da får stumpen mest luft. Har hjemmestrikket til knøttet og kjøpt filt-ulltrekk til snuppa på to.

Håper det hjalp litt... Ellers er det lurt å melde seg inn på tettinntil som alle anbefaler i alle tøybleie spm i dette forumet. Der kan du også stille spm. til de som driver de forskjellige tøybleie nettbutikkene, hun som driver bleieboden er kjempe hyggelig og gir super service.

Skrevet

Jeg bruker Kushies formsydde og er kjempefornøyd. Bruker ullbukse som sperrelag. De bruker litt tid på å tørke, men sålenge du bare bruker den som nattbleie, så klarer du deg med 5 stk. Jeg har 10 og klarer meg i massevis!

Skrevet

Jeg skjønner ikke det der med sperrelag... Er det bleien innerst og ullbuksen ytterst og det er det? Og sånn rispapir inni? Jeg skjønner at jeg må sette meg inn i dette på ett eller annet vis.

Kengruruloftet er kanskje et godt sted å begynne ja. Kommunen min sponser opp til kr 500, så da kan jeg jo nesten få det gratis :)

Skrevet

Er mye rart å sette seg inn i ja!

Formsydde bleier og brettebleier trenger et sperrelag. Selve bleien suger godt med fukt, men slipper det også rett gjennom til klærne om en ikke har en har en barriere mellom bleia og klærne. Veldig mange sverger til ull (som vi) mens mange andre bruker PUL (kort fortalt: en variant av plast, men puster litt).

Alt-i-ett bleier har sperrelaget festet på selve bleia, praktisk synes mange! Jeg synes de tørker alt for seint og har for dårlig passform.

Lommebleier er et "skall", med sperrelag (PUL) ytterst og som regel fleece innerst. Sperrelaget og fleecen har åpning i den ene enden sånn at en kan stappe inn innlegg i mellom før en tar på bleia. Uten innlegg kan de fungere som badebleier i basseng :) Innlegg = brettebleier, microfiberkluter, formsydde innlegg i div. oppsugende materialer o.s.v.

Rispapir bruker vi innerst på dagtid, men ikke om natta - rett og slett fordi hun stort sett gjør stort på dagtid og ikke om natta. Begynnte ikke med det før vi hadde begynnt å gi fast føde og avføringen blei fastere. Så ikke poenget med å bruke det på mm bæsj siden den bare seiv rett i gjennom papiret allikevel...

Lykke til med tøybleieprosjektet deres!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...