Gå til innhold

Glukosebelastningstest??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det nødvendig å ta selv om man er overvektig med høy bmi, men ikke har hatt noe sukker i urinen (29 uke) og hverken legen eller jordmor har nevnt noe om det?

De vet jo at jeg er overvektig, og ser jo det. Snakket om det- men ikke fått vite noe om det før vi var på 3D ul igår....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis legen og jordmora ikke mener at du er i faresonen for å utvikle diabetes, så trenger du ikke ta den testen.

Det er ikke noe å stresse med, du får nok utslag på sukker i urinen før en eventuell diabetes er fullt utviklet.

Skrevet

Jordmoren min sa at det er en ny regel som sier at alle overvektige bør ta denne testen. Jeg har absolutt ikke lyst, men skal gjøre det neste uke....

Skrevet

Både legen og jordmoren min sa at dette var nytt, nå skal alle med bmi over 27 ta den. Og begge var snille og sa at grensen er satt veldig lavt :-) I forrige svangerskap for to år siden kom det aldri på tale, jeg var bare noen ganske få kilo lettere da.

Tok den i dag, og det ødela jo dagen, forsåvidt, ble rimelig kvalm... men det kan jeg fort bli ellers også jeg. Første resultat var i hvertfall veldig bra, så jeg regner med at jeg er helt utenfor faresonen nå. Synes likevel det var greit å sjekke i og med at noen har regnet seg fram til at bmi helt ned i 27 har forhøyet risiko. Tar ingen sjanser med lillemann!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...