Gå til innhold

hvordan er formen da jenter???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor langt er dere på vei? Jeg er godt ut i 10. uke nå, og bortsett fra at jeg er trøtt, har ømme pupper og tisser omtrent hele tiden - også et par tre ganger om natten. Kvalme/uvelhet forsvant for et par uker siden, så nå hjelper det på her :) Sultfølelsen er ikke helt på topp, men det går!

Lykke til jenter, det blir bedre :)

Første gang jeg er gravid, så har ikke noe å sammenlikne med,men tror ikke jeg skal klage. Likevel er jeg småkvalm mer eller mindre hele tiden og mangler matlyst (ingenting smaker). Dette er vel de to "største" plagene. Den rare smaken i munnen forsvant plutselig.. Takk og lov.

Om man ser bort i fra at legen er redd jeg har begynnedes SF allerede nå, konstant kvalm, svimmel, hodeverk, kjempe trøtt og slapp så er formen fin :-P

Et lite tips mot småkvalme som man kjenner på hele tiden er og drikke imsdal med pære og ingefær (må være iskald) den hjelper faktisk litt på kvalmen..

Ellers så hjelper agurk, tomat, litt små sure epler (grønne epler er fine)..

Herlighet for en gjeng : )

Og dette er noe vi streber etter !?!?!!?

Melder meg inn i "kvalmeklubben", "trettogslitenklubben" og "lyst på alt, men ingenting smaker slik som jeg har tenkt at det skulle klubben".

Ellers har jeg lyst til å melde meg inn i en klubb for alle oss som skal på julebord med spekeskinke og franske oster som ikke skal spises og som ikke egentlig har fortalt at vi har barn i magen..... heiane for et liv : ) Og selv om alt dette kan jeg ikke slutte å smile :)

Annonse

Ille å høre alle som sliter, føler med dere jenter. Må ærlig innrømme jeg er pigg som ei loppe, og har vært det stort sett hele tiden :-) Har hatt dager hvor jeg har følt meg litt småuggen, men de er få og lenge mellom.

Hei jenter=)

All medfølelse til dere som dessverre er i samme situasjon som meg! Jeg spyr med gjevne mellomrom, og løper på do for å tisse hele tiden. Magesmertene er der enda, men har vel på en merkelig måte vent meg til dem.. Ellers, så er ømheten i puppene blitt betydelig bedre.

Ser ikke ut som om jeg er en av de som slipper kvalmen etter 12 uker. Er 11 +3 idag, så mandag er det 12 uker...

Jaja.. så lnge den lille har det greit, så er jeg fornøyd =)

hei..

Mange i samme båt... ja det e skikkelig pyton å være så dårlig. Men vi får bite tenna sammen og håpe det snart gir seg..! Mange som snakker om at ingefær skal hjelpe, så tror jeg skal stable meg på beina og få fatt i det.. verd et forsøk ihvertfall!

Det er så vondt å høre at så mange er så dårlige. Er nå 7+3. Selv er jeg ganske bra, men litt småkvalm hvis det går lenge mellom måltidene. Det hjelper mye med en gåtur i frisk luft, synes jeg.

Ellers har jeg skikkelig ømme pupper, må småtisse hele tiden, og har mer behov for hvile enn ellers. Lykke til alle dere som er dårlige. Håper det snart går over,og at dette kan nytes til det fulle :)

Annonse

Jeg er 10 uker på vei og kvalmen er der fortsatt :( Kaster ikke opp, men det er veldig slitsomt i lengden å aldri føle seg vel. Leste lenger ned på siden at noen anbefalte imsdal med pære og ingefær, så det skal jeg kjøpe i dag! En ting som smaker godt er cola (!), men det er ikke noe jeg har lyst til å drikke så mye av, alt for mye sukker og syre. Jeg skal på julebord i dag og prøvde kjolen jeg skulle ha på meg i går kveld...det var ikke noe særlig. Jeg synes ikke at jeg har fått noe mage, men jeg er nok litt "stinn". Det blir ikke den kjolen for å si det sånn! Vi har ikke fortalt til så mange at jeg er gravid, og da ville det ihvertfall vekke oppsikt! Juleforberedelsene er det gått skikkelig trått med. I to uker har jeg planlagt å lage marsipankuler og lage en sort kaker, men jeg har enda ikke fått gjort noe, er alt for sliten.

Det er en liten trøst at det ikke bare er meg som sliter med alle disse tingene! Vi får håpe at vi er blant den store prosenten som blir bedre etter uke 12!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...