tayni Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 jeg synes jeg har mye vondt i magen. ikke direkte menssmerter, men mer knip.har også vekslende hard og løs mage. synes jeg har det hele dagen (knip altså. er ikke utrolig vondt, men jeg kjenner det godt. andre som har det sånn? er det normalt. har hatt det sånn siden lørdag. fikk en blødning som ble oppdaget på do på lørdag (etter mageknip). men var på ul og alt stod bra til og blødningen hadde stoppet. selvom alt var bra må jeg innrømme at jeg er litt bekymret for knipen. noen som kan dele noen erfaringer med meg?
mie76 Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 Jeg har også en god del mageknip, sliter med fordøyelsen, noe jeg gjorde ved forrige graviditet også... Biola hjalp da, og jeg har satt i gang fra og med i går, så håper det hjelper nå også. Vanskelig å skille mellom hva som er fordøyelsen, og hva som er i underlivet, synes jeg. Men er nok roligere nå, fordi jeg kjenner det igjen fra forrige gang. Knip i tarmene kommer i tillegg til mensenmurringer, stikninger på sidene og tak i korsryggen. Så her skjer det mye...
Venter på bitteliten Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 Det er helt normalt med mageknip i første trimester. Det kommer av at under graviditeten produseres det flere kvinnelige kjønnshormoner enn ellers (selv om det er plagsomt så sikrer disse hormonene at du forblir gravid). De virker også via det autonome nervesystemet, og nedsetter tarmbevegelsenes hastighet og tarmaktiviteten. Det du selv kan gjøre er å sørge for at du får i deg nok fiber og væske. Da får tarmen den stimuleringa den trenger. Det hjelper også å mosjonere litt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå