Gå til innhold

Forbanna på dama på Nav!...

Anbefalte innlegg

Ringte nettopp for å høre om jeg kunne få en time hos saksbehandler med alle spm jeg har ang fødselspenger...men det hadde de ikke tid til så måtte ta det på telefon..ikke forberedt!

Jeg har jobbet og stått på for å tjene penger med flere forskjellige jobber, men har nå bare en fast arbgiver med en stilling på 35% + evt ekstravakter. Så da teller ikke det jeg har tjent hos de andre! (bare som dokumentasjon på at jeg har opptjent meg retten til fødselspenger!)

Jeg kommer jo da skikkelig dårlig ut, helt bak mål spørr du meg...skulle jo tro de regnet ut fra hvor mye jeg har tjent i alt de seks beste mnd?!?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136271449-forbanna-p%C3%A5-dama-p%C3%A5-nav/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.Alt det du har tjent tilsammen skal de regne ut fra.Om du har to jobber og tjent 34000 og enn annen jobb der du har tjent 180000 så blir det til sammens 214000kr som de skal regne ut fra.Du må selv huske på å sende med papirer på dette.

Det er helt vanlig at de tar det du tjener siste mnd før permisjonen om ikke forskjellene de siste 3,6 eller 9 mnd overstiger 25% avvik.

Når har du termin og vor lenge har du kun den 35%stillingen? Om du kun jobber 35% flere av mnd med opptjening får ikke far fedrekvoten for du må da jobbe over 50%.

har termin 24. mars og har den stillingen fremover (lite ekstravakter i sikte, men noe blir det jo..) avvik er hvertfall 25% for jeg har jobbet tilnærmet 100% de siste 6 mnd.

Ble ferdig utdannet i vår og har jobbet som en helt til nå for å tjene meg opp penger og for at far skal få sin del :(

Jeg fikk tips, fra nav faktisk, at om jeg var i stand til å ta mer arbeid - går ned i ganske liten stilling der jeg er nå fra mars, så burde jeg melde meg arbeidsledig så og så mange prosent. Da teller trygd og lønn sammen når de regner ut fødselspenger. De ser også på likningen for året før, pluss at de legger sammen alt du har tjent det siste året, om ikke lenger tilbake.

Jeg går ut i permisjon i juni 2008 og må sende inn alle lønns- og trekkoppgaver for 2007 pluss alle lønnsslipper jeg har for 2008 samt et skriv der jeg forklarer forholdet mellom stillingene mine og viser til at jeg tjente mer i 2006, 2005 osv. enn frem mot termin.

Fikk ganske god veiledning per telefon hos nav på Sagene heldigvis. Nettkalkulatoren mente hun damen at burde slettes, den dugde visst ikke til noe.

Annonse

hun jeg snakket med var desverre ikke noe særlig hyggelig... spurte om jeg skulle legge ved kopi av lønnsslipper men det skulle de visst få av min nåværende arbgiver ( altså da blir ikke alt jeg har tjent med..) så jeg har tenkt å legge ved alle selv jeg..så får jeg se hvordan det går..

hun sa også at jeg ikke trengte sende inn skjemaet før slutten av februar ( da jeg har termin i slutten av mars) KAn da ikke tro at saksbehandlinga er så kjapp hehe...

Akkurat det reagerte jeg på også "Du trenger ikke sende inn skjemaet før ca. en måned før). Jeg går ut i permisjon i slutten av juni og sender det garantert inn helt i begynnelsen av mai - om ikke før.

hvis du er usikker på hva inntektsgrunnlaget ditt er; skal du sende inn kopi av lønnslipper for de ti siste månedene før du går ut i permisjon; det blir da regnet ut et gjennomsnitt av grunnlaget gjennom de ti siste mnd;

Hei. Vil bare kommentere kjapt at jeg har hatt elendig erfaring med NAV lokalt. En blir faktisk mer syk av å ha kontakt med dem og stille opp til deres krav. De jeg har pratet med, tar lite hensyn til min sykdom og jeg har følt mye trakassering og stigmatisering. Andre som har vært i kontakt med NAV pga sykemeldinger og annet, har bare negativt å si dem også. Flere har opplevd at konsulentene ved NAV leker doktorer, spesialister, psykologer og gjør ting bare verre, samtidig som de ikke yter den servicen og hjelpen de egentlig skal yte. De er en service som skal hjelpe oss, de er der for oss, ikke mot oss og behandle oss uten respekt. Jeg er kjempelei og skuffet over NAV av dem jeg har hatt kontakt med, og har flere saker inne i fht klaging og sviktene oppfølging, informasjon og service. Selvsagt har de flere måneders saksbehandlingstid som kan drøye og drøye, og det glemmes ut å gi beskjeder og informasjon til den det måtte gjelde av klienter, men hvis de mangler noe, så er de ikke sene med å straffe en om en er litt for sen pga en er så dårlig at en ikke klarer, makter å innhente det nødvendige, eller at en rett og slett ikke har fått informasjonen automatisk fra NAV om hva de krever og forventer vice verca. Er kjempelei av NAV. LANG telefonkø og ventetid for å få kontakt med saksbehandlere og rette konsulenter er en annen sak som langt i fra fungerer. En blir faktisk mer syk av dette systemet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...