Meg og gutten min Skrevet 11. desember 2007 #1 Del Skrevet 11. desember 2007 føler dere at magen ikke vokser?? det gjør jeg. syntes ikke den har vokst side uke 22... nå er jeg 27+1. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 11. desember 2007 #2 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg har termin akkurat en uke før deg, her vokser magen litt i rykk og napp. På forrige kontroll lå jeg 0,5 cm under gjennomsnittsstreken på sf-mål. Kontrollen før det lå jeg helt i øvre kant av det grønne feltet, så det svinger litt. Hvordan er dine mål? Dersom du stadig ligger under normalen på sf-mål kan det være at legen/jordmor sender deg til en ul for å ta mål av fosteret, (lurer på om de også sjekker fostervann og morkake) Ikke alltid det er samsvar med hvor stor magen er og størrelsen på barnet. Har ei venninne som gikk gravid sammen med meg sist svangerskap. Vi hadde 3 dager mellom terminene. Min mage var vanvittig stor i forhold til hennes. De var inne på ul for å sjekke at alt stod bra til, siden sf-målene hannes var lave, og det gjorde det:-) Sikkert ingenting å bekymre seg for så lenge du kjenner liv hver dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meg og gutten min Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 12. desember 2007 takker for ett langt svar:) det skal sies at jeg fikk mage veldig fort og var rimelig stor når jeg var 20 uker. folk sier fortsatt at jeg kommer til å bli gigantisk. men jeg syntes liksom ikke at den vokser. er ikke noe morsomt. sf-målet mitt i uke 24 var 22 cm, og i uke 26 var den 24 cm. så det virker jo helt normalt. jeg kjenner masse liv. eneste problemet mitt er den magen og at jeg lekker så mye nedentill. jeg har vært inne 2 ganger å sjekket om det var fostervann, noe det ikke er da livmorhalsen min er helt lukket og trekt godt tilbake og 4 cm. dessuten var den ytterste posen fylt med fostervann. hmmm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 12. desember 2007 #4 Del Skrevet 12. desember 2007 Så bra at det ikke var fostervann:-) Magen skyter nok fart igjen skal du se. Jeg fikk også fort mage. Syntes den var svær en stund, men så følte jeg at det var litt stopp. Mange bemerket også at jeg ikke var særlig stor til å ha kommet så lant som jeg var da. Nå føler jeg den vokser mye igjen:-) er spent på sf-målene ved neste kontroll, som er 28.des. Da er jeg 30+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå