Gå til innhold

Hvordan takket dere jordmoren?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en ny jordmor kl. 14.00 og det var akkuarat når jeg hadde gått inn i meg selv, så jeg snakket eller kommuniserte nesten ikke med henne. Sønnen vår ble født 21.04, og hun gikk av vakt rett etterpå når jeg fremdeles var ganske i svime etter fødselen, var mest opptatt av sønnen vår... Føler jeg kanskje var litt uoppmerksom på henne, og at når hun snakket til meg både under og etter fødselen var jeg mer opptatt av andre ting og fikk aldri svart henne ordentlig eller sett direkte på henne... Fikk tatt bilde av henne og barnepleier ved siden av meg rett etterpå da, og tror jeg takket dem da (alt er så uklart), men så skulle hun gå av vakt, og det ble akkurat som om vi takket henne når hun var på vei ut døren...

Har fremdeles dårlig samvittighet overfor henne (hun ga meg bl.a. akupunktur som jeg bare ba henne stoppe med og etterpå ba jeg henne ta ut nålene) og føler jeg ikke fikk takket henne nok for å ha tatt imot min elskede lille gutt!

Hvordan tenker dere om den situasjonen? Fikk dere takket jordmoren ordentlig? Og synes dere jeg var overlegen og likegyldig?

Vet det var veldig spesielt for meg, og at de kanskje ikke forventer så mye av en kvinne som føder/nettopp har født, men klarer ikke la være å tenke på det.

Prøvde å ringe dit i dag, men hun var ikke på jobb, så skal ringe igjen på onsdag når hun er der.

Jeg var på sykehuset i 4 dager, men da var hun dessverre ikke på jobb, noe jeg skulle ønske, for da kunne jeg fått gitt henne en ordentlig klem da!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136269144-hvordan-takket-dere-jordmoren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jordmor har full forståelse for at du ikke "var helt med" da alt skjedde, sånn er det jo med de fleste fødende damer;)

Jeg husker jeg sa tusen takk til de som var med og hjalp til under fødselen, jordmor, barnepleier, jordmorstudent, lege. Og det virket som de var positivt overrasket over at jeg takket dem, så de opplever nok slett ikke at alle takker dem etterpå!

Synes det er flott gjort av deg å ringe og takke henne personlig, det kommer hun nok helt sikkert til å sette stor pris på:) Men ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke fikk gjort det rett etter at fødselen var overstått, de er jo til og med vant til å få kjeft og skjønner at en fødende ikke er superhøflig og hyggelig;)

Å, tusen takk :-)

Og takk for svar, godt å høre og håper du har rett, det har du nok...

Bare føler hun fortjente mer...

barnepleieren ga meg en klem etterpå og gratulerte meg, men jordmoren tok meg bare i hånden (tror jeg) og jeg tenker på om jeg ga ut noen signaler om at jeg ikke ville klemme henne...

Er kanskje litt paranoid, men det er meg...huff...

Halais lunajenta!!

Hadde du å ho jordmor studenten??catrine Strand eller noe i den duren!?Jeg fødte jo kvelden før deg,da var ho der!kjempe grei dame!!

Var du hos Miriam igår??Jeg hadde spysyka i helga,og stian andrê har hatt mageknip i noen dager nå, så jeg var så utrolig sliten!

Håper jeg kan neste gang!

Klemmer

Heey snuppa!

Jeg hadde hun studenten som het Anett ett eller annet, hun hadde praksis hos min faste jordmor, så det var fint å se et kjent ansikt;) Hun var kjempegrei hun og, veldig støttende og flink!

Så kjedelig med spysjuka da! Og mageknip! Jeg var heller ikke hos Miriam i går, hadde så lyst, men Alve var så utrolig grinete i går og sov nesten ingenting, så jeg kom meg ikke avgårde... Håper også vi kan få til å møtes snart igjen, gleder meg sånn til å se alle babyene!

Annonse

Det er mulig at jeg er litt rar, men dette har jeg overhodet ikke ofret en tanke. Skal man takke jordmor på en mer "formell" måte? Mener å huske at jordmoren kom innom rett før vi skulle overføres til hotellet og at jeg da mumlet et "takk" og at mannen min tok henne i hånda. Tenkte ikke så mye over de som jobbet på sykehuset (dette er jo jobben deres) var mest opptatt av å få ut babyen slik at smerten kunne slutte. Kommer aldri til å kjenne igjen jordmor hvis jeg møter henne på gata. Hun har også sikkert glemt meg for lenge siden, tenker jeg..

så koselig at du vil takke henne, det setter hun sikkert pris på:o)

jeg har blitt fortalt at jeg roste henne opp i himmelen da jeg fikk datteren min på brystet og sa hun burde ha vinger på ryggen hehehe..jeg har ikke gjort noe mer enn det..

Legen som har fulgtmeg hele svangerskapet har jeg derimot tenkt å sende kort med bilde som takk for trygg og god oppfølging i svangerskapet.

Det var jo lurt, det må jeg og gjøre :-)

Jeg ringte jordmoren som tok imot Ulvar,og hun ble veldig glad. Hun sa hun var glad jeg ringte, siden fødselen ble litt hard mot slutten, og at jeg nok trengte å snakke litt om det med henne.

Det var veldig godt å få takket henne ordentlig og få bekreftet at hun ikke synes jeg var utakknemlig og sånn :-)

Og så fikk jeg litt mer svar på ting som skjedde under og etter fødselen som jeg ikke fikk helt med meg der og da.

Har tenkt å sende henne et bilde også, men jeg burde jo også gjøre det til jordmor som fulgte oss i svangerskapet, takk for den ideen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...