Gå til innhold

bekkenløsning


jannicke21 <3juli 08<3

Anbefalte innlegg

neon som vet hva jeg kan gjøre mot smertene?? tror jeg har begynt å få tidlig bekkenløsning, kjenner det utrolig godt, viss jeg har gått mye i løpet av dagen osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først vil jeg anbefale deg å gå inn på bekkenløsnings debatten her inne. Så snakke med jordmor/lege ang øvelser i forhold til BL. Om det forværrer seg til BL med gåvansker har du krav på gratis fysioterapi (vær obs kan være lang ventetid enkelte steder).

Vær forsiktig med hvor mye du går (men helst ikke slutte å bevege på deg om du kan unngå det, spaserturer er fint for kroppen). Bruk korte skritt, unngå å legge bena i kryss, unngå støvsuging, vasking, skigåing ol. Gjerne bruk puter/dyne mellom bena når du sover på siden.

 

Håper det "går over", lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk for svar;) er ikke værdag jeg har det, bare viss jeg har f.eks ridd hesten min, eller gått/stått på jobb, og det er så vondt at jeg nesten ikke klarer ligge eller sitte, tror dette er 6 gangen jeg kjenner disse smertene etter jeg fant ut at jeg var gravid..

men takk takk for svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det var nemlig også en av tingene du bør unngå........ Ridning.

Men nå er det så at jeg er ikke 100% sikker på det.

Når du oppdager ting som "utløser" det så er det best å unngå å gjøre det for ellers er sjansen for at du bare trigger det mere. Selv om det er herlig å ri så stopp om du får vondt. Synes å huske at det kunne øke faren for abort også? Men på dette punktet må du nok ta meg med en veldig klype med salt for jeg er neimen ikke sikker på om det var det eller at det faktisk er bedre for fosteret (men tror ikke det).Så sjekk med lege eller jordmor du!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...