Gå til innhold

Gruer meg til jul...

Anbefalte innlegg

På grunn av den ufrivillige barnløsheten vår gruer jeg meg til jul. Dette er den 4 jula vi går i møte uten baby (verken i magen eller i armene), og det blir bare vondere og vondere for hvert år som går... Andre barnløse som føler det på samme måten?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136268124-gruer-meg-til-jul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Ja jeg føler det sammen.......dette er vår 3. jul vi går inn uten noe barn på vei....det er tungt- og nå har vi nettopp fått vite at det umulig for oss også. Så det blir nok forsøk med donor på nyåret....men det er jo en sorg som må bearbeides først....

Ønsker meg snart en jul, med en liten en ja!

Klem til deg!

Ville bare si at jeg føler så inderlig med deg!!

Husker godt hvordan det var å være barnløs i juletider hvor man fikk kort i fleng med lykkelige familier og babyer med nisseluer. Er så utrolig trist og vondt for den som føler seg utenfor det "gode selskap":o( Nei, det blir absolutt ikke lettere etter hvert som årene går, men husk at det ennå er håp for dere også!! Etter nesten 6 lange år ble det endelig vår tur, så gi ikke opp!!

Jeg vil ønske dere lykke til videre av hele mitt hjerte, og håper på at det blir baby på dere i 2008:o)

JA, det er tøft med helligdager og andre høytider. Jul og 17 mai er verst.

Håper du får kost deg litt likevel.

Ligge å sløve på sofan på formiddagen juleaften og kikke på tegnefilmer er en fattig trøst.

Varm klem fra meg

Takk for det milk:-)

Vi har vel egentlig bestemt oss for å legge prøvingen på hylla og starte adopsjonsprosessen på nyåret. Om med laaaang ventetid i Kina skal vi nok gjennom flere barnløse julefeiringer før vi er i mål. Men i mål skal vi - til slutt!

Klem

Annonse

Takk for det Emma*:-)

Joda, tegnefilmene er ok. Men når sølvguttene synger "Et barn er FØDT i Betlehem" begynner jeg alltid å gråte. Tenk at Maria ble gravid uten sex! Det finnes ikke retferdighet i verden...

Klem

Side Maria klarte å bli gravid uten sex, må det jo bety at det er håp for oss andre. Dobbel sjanse faktisk, vi som både har sex og driver med prøverør...........Beklager harry humon, men det eneste som holder meg gående;-)

Blir spennende med adopsjon. Det er ikke bestandig magebarn som gir lykke!!!!

Har det på samme måten...

...hater julen! Den skal egentlig være en høytid sammen med familie og venner, men er en evig påminnelse om hvor mislykket jeg er som ikke klarer å bære ett barn frem. Det er ekstra sårt hver gang et nytt familiemedlem annonseres...

...gjerne i ett av de mange juleselskapene. Er familie og venner virkelig så grusomme eller er det bare ubetenksomhet?!?

Det er ganske sikkert ubetenksomhet. Det er INGEN som har den fjerneste anelse om hvordan det er å være ufrivillig barnløs før man virkelig har prøvd det selv!! For det er jo bare å slappe av, så vips blir man gravid. Blæ!!

Men jeg forstår deg så inderlig godt:o(

Ville bare sende deg en stooooooooor klem, snøfilla, og si at jeg føler virkelig med deg! Det er trist og vondt og være barnløs, og spesielt i jula...., men vi kan IKKE gi opp!! Barn skal det bli på en eller annen måte!! Adopsjon høres ut som et godt valg:O) Da VET du at det kommer et barn utav det tilslutt:O))

Enn så lenge så får vi prøve og nyte tegnefilmene og netter med mye søvn selv om det er en fattig trøst...det kommer andre tider:O)

Annonse

Hei du... ja vet så godt hvordan du har det!! Har jo hatt det slik i mange år.. men har i grunn lært å leve med det på en måte også.. Men etter at vi startet med ivf sa jeg til meg selv første gang at dette var siste julen men det stemte jo ikke, nå kommer den igjen. Og denne gangen skal jeg være sammen med mitt nye lille tantebarn på 2 mnd.. og vi skulle jo hatt termin samtidig, så jeg også skulle jo sittet med et lite barn så denne julen blir nok litt spes føler jeg...

Men neste år nekter jeg å sitte uten :o(( nå får det holde..

Nå er det vår tur Snøfilla, vi fortjener de!!!!!!!!!!!!

Vil bare ønske deg en så fin jul så godt det lar seg gjøre.. vi er mange!!!

Sender en varm klem til dere alle!! Og oppfordrer alle til å være åpne om "problemene" våre på et eller annet tidspunkt (kan godt vente til etter man lykkes, etter adoposjon er klar eller etter man slår barn fra seg..). Det er først da intetanende venner og familie forstår hvor sårende "Skal dere ha barn snart eller?"-spørsmålet er...

jeg må bare si at jeg også gruer meg til jul. vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom denne julen rett og slett. sist jul sa vi til hverandre at dette er den siste julen uten barn, og har vi ikke barn neste jul så er jeg i alle fall gravid, men nei, nå er de snart jul og vi har ikke barn og jeg er ikke gravid. det er helt grusomt. og jeg kjenner at tårene sitter veldig langt fremme for tiden, er ikke mye som skal til før jeg begynner å gråte i disse dager. I tilllegg venter jeg desperat på å få satt inn egg denne måneden, men fortsatt ingen tegn til eggløsning.

Må bare kommentere litt

Det er lenge lenge lenge siden spørsmålet om vi ikke skal ha barn snart, såret meg. Når man har prøvd leeenge har man hørt det meste av kommantarer, det er nesten sånn at de preller av tilslutt.

Det er MEG og MINE EGNE tanker, følelser, savn, lengsel og sorg som tærer meg opp. For all del, jeg husker hvordan det var å bli såret av andres kommentarer, men jeg er laaangt forbi det stadie.

Det er så lang tid at jeg blander sammen hvor lenge vi har prøvd og hvor mange prøverørsforsøk vi har hatt, det eneste jeg er sikker på at jul kommer igjen og igjen med tom mage og tomme armer

All ære til min familie og de nærmeste vennene som hjelper meg gjennom julen og respekterer følelsene mine. Åpenhet er alt for meg!

Kjenner meg igjen i mange av innleggene her,ja.... Desembermåneden har blitt vanskeligere og vanskeligere fordi savnet av det vi ikke har blir så tydlig. Prøver å ha friskt mot og tenke at i løpet av 08 skal vi òg få det til :-)

Håper alle sammen her inne klarer så godt vi kan for å gjøre det beste ut av det vi allerede har og ikke hele tiden tenke på det vi ikke har..

Signerer deg her Emma* - jeg føler også at sorgen over å være barnløs har en annen dimensjon nå enn de første årene vi prøvde. Det blir faktisk bare verre og verre, gjøre bare mere og mere vondt...

Klem

Kjære snøfilla og alle dere andre! Jeg kjenner meg så inderlig godt igjen, men....Etter mange år som jeg har opplevd at "alle" rundt meg lykkes og stråler av graviditet, så ble det faktisk min tur i en alder av 43 år!!! Vi lykkes på 1.IVF, selv om hadde ærlig talt ikke så stor tro og hadde bestemt at skjedde det ikke noe innen sommeren så ville vi gi opp. Alle dere her vet jo hvordan det sliter å prøve og bli skuffet hele tiden og vi var slitne. Nå håper jeg inderlig dette går bra, men jeg vil så gjerne gi dere andre håp også!! stor klem fra meg :o))

Jeg vet akkurat hvordan du kjenner Snøfilla! Så var det i mange år for meg og min mann også. Følte at alle lurte på når skal dere ha barn da....?! Spesielt rundt julen var dette et meget sårt tema.

Men så var jeg så utrolig heldig og ble gravid i 2006 med hjelp av IVF, og tenk kom ikke gutten på julaften!!

Håper du og de andre jentene får oppleve denne lykken av å være mamma neste jul!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...