Gå til innhold

Når forteller dere nyheten?


Nesly

Anbefalte innlegg

Er bare 6+5 og har ikke fortalt om graviditeten til noen enda..

Har litt lyst å fortelle det på julaften, da er jeg nesten 9 uker, syns dere det er litt tidlig? Helt ærlig..

 

Når forteller dere det?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fortalte det til min mor med en gang jeg fikk vite det.. da var jeg 7+2 på vei:p og så var jeg på ultralyd 8+1 og et par uker etterpå fortalte jeg det til alle.. siden vi hadde sett hjertet slå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del synes det er greit og ha et par som vet det slik at hvis det skulle gaa galt saa har du noen aa snakke med som vet at jeg var gravid paa forhaand. Derfor forteller jeg det til mamma og pappa og soesken foer det har gaatt 12 uker. Men det er jo forskjellig hva man synes selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til familien med en gang vi fikk vite det. Da var jeg 5 uker på vei bare, men jeg måtte si det til noen. Noen av vennene mine vet det nå og. Forteller det til resten som trenger å vite det etter 12 uker tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og min kjære tenkte å fortelle det til våre nærmeste på julaften. Jeg er da bare 6 uker på vei, men hvis det skulle skje noe er det godt å ha noen å snakke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sagt det til de på jobben....men ingen familie ennå!! ;)

 

var på julebord i helga, med overnatting på hotell. å siden alle vet at vi skulle prøve igjen på nr to i høst så ville alle fått mistanke siden jeg ikke hadde litt vin til maten =)

 

forteller det til familie nå litt etterhvert =)

 

er litt gøy med hemmelighet ennå.

 

juleklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortell det når du føler for det du..

det er jo tidlig i forhold til hva "folk" vanligvis bruker å vente til, ca uke 12. men det er jo ikke noe i veien for å si det før!

eneste jeg tenker på at faren for sa er betydelig redusert etter uke 12, og at det blir bedre for meg å vente til da, tilfelle det går galt, og mange kommer å spørr om graviditeten,.

men du trenger jo ikke si det til alle, men f.eks dine nærmeste..

jeg er bare 5+3 og har fortalt det til Mammaen min og søsteren min, og det er jeg veldig glad for!

 

de andre får vente et par uker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forteller det også på julaften – hvis samboer klarer å holde seg ;) Da er jeg 9+5 på vei. Det er kanskje litt tidligere å fortelle det enn jeg hadde tenkt, menmen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fortalt det til di nærmeste og et par venninner. er litt godt å kunne snakke med noen om d underet som skjer i magen nå:)

skulle d gå galt denne gangen også så er d greit å ha et støtte aparat rundt seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gravid betyr gravid! Det er jo tross alt nesten 90 % sjansen til at det lykkes de første ukene.

Men klart...har man mistet flere ganger før blir d litt anderledes vil jeg tro.Man blir sikkert reddere for at d skal gå dårlig.

 

Jeg sier det til de aller nærmeste - det er jo tross alt en gla'-nyhet :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det finnes en grense for når man burde si det i det hele tatt. Som Rose38 skriver, så er det tross alt en gla' nyhet.

 

Er man gravid , så er man gravid. Og de sier jo det at etter fem uker, så er det 90% for at det går bra..

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fortelle det på julaften, til mine søsken og svigerforeldre.(mamma vet d)

fikk så masse gode ideer her inne, så de skal få vite det på en artig måte.på julaften er vel jeg da 11 fullgåtte uker..utrolig at jeg har klart å holdt hemmeligheten så lenge egentlig.hehe.

kanskje fordi jeg har klart å unngått de fleste.hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt IVF noe de fleste av venner, kollegaer og familie viste om. Min familie og søøster fikk vite det samme dag jeg testet. Mens mannen min ikke har sagt det til sine enda. Vi skal til hNS SIDE I JULEN OG HAN VIL SI DET DA. Ikke meningen med store bokstaver. Jeg vil gjerne at han ringer og sier det før, siden de fleste på min side vet det nå. Hadde julebord i helga og da skjønte alle det. Er 9 uker i morgen. Heldigvis bor familien hans et annet sted så de får ikke vite at de er de siste som får vite det.

Når det gjelder når man vi si det er det forskjellig fra person til person. Hvis du ikke kan tenke deg å dele en evt abort med noen så bør du vente til etter 12 uker siden risikoen er mye mindre da. Er du en åpen person som snakker om alt syns jeg ikke det gjør noe å fortelle det tidlig. Da har du jo noen å snakke med om det evt skulle gå galt.

Når man sier det har ingen fasit.. Gjør det du føler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...