juliogjuleprinsesse Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Jeg har hele tiden vært fast bestemt på å kjøpe Quinny Freestyle 3XL Comfort, men etter å ha søkt på barnevognguiden har jeg fått øynene opp for f.eks Hartan Skater X og Hartan Skater XL Duo og Herqules Raptor3 Spin. Noen som har erfaringer med disse? Ev andre tre hjulinger med vendbare sittedeler og forhjul med sving?! Spent på respons!
juliogjuleprinsesse Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #2 Skrevet 10. desember 2007 Hva med TFK Pro 3 og Teutonia Spirit? Noen erfaringer med disse?
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 bare husk på at veldig mange av trehjulingene med vendbar sittedel i realiteten ikke fungerer med sittedelen m rygg over framhjul, rett og slett pga vletefare... her må du høre grundig hos fagfolk, mange av vognene har for høy sittedel (for høyt tyngdepunkt) og dermed blir veltefaren stor, og vogna ekstremt vanskelig å manøvrere. min erfaring tilsier uansett, at blant annet tfk er meget bedre enn quinny... men prøv deg fram i butikken, og snakk med fagfolk...
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Tfk pro har en veldig liten sittedel. Ville unngått denne. Teutonia spirit har jeg hørt mye godt, også litt negativt men i hovedsak positiv. Vil tro dette er ett mye bedre valg en quinny som er bred, tung og som mange har dårlig erfaring med. Har selv kikket litt på den nye vogna til DBS, men har ikke fått sett den live enda. Synes den også ser ganske ok ut!
juliogjuleprinsesse Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. desember 2007 Angående Quinnyen så synes jeg den får mye negativ omtale, litt overrasket over dette, da jeg har to venninner som har den og er strålende fornøyd... Derfor var vi ikke i tvil om valg av vogn, etter både å ha trillet og hørt de skryte av vognen. Men, etter å ha lest her inne blir man jo noe mer usikker, det skal sies. Er ikke Quinnyen ganske lett, eller har jeg misforstått dette også? Valget hos oss står nok likevel mellom Teutonia og Quinny,når tiden er inne.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 jeg hadde quinny, men solgte den da sønnen min var et år og ville sitte forovervendt. vogna fungerer bra når barnet sitter bakovervendt, men ikke forover. skal barnet sove tipper vognen rett og slett. kan ikke ha mer en 1 kg i stellveska. min vogn tippet to ganger. ene pga en peron kom borti vogna rett og slett da han sov. andre gang på bussen da bussen svignte en sving. men ellers funker den bra altså.
LegallyBlond Skrevet 13. desember 2007 #7 Skrevet 13. desember 2007 Quinny er ikke noen lett vogn nei, den veier over 15 kg. Jeg har selv hatt flere typer trehjulinger, og prøvde å trille quinny freestyle comfort-vogna og synes den rett og slett var dårlig å trille. Lite stabil og virket litt skranglete. Så jeg hadde aldri kjøpt den. Ville prøvd å trille noen andre vogner også, bare for å sammenlikne. Men er jo faktisk en del som er fornøyd med de vognene også, så om du har prøvd den og liker den så blir du sikkert fornøyd =)
Puselure Skrevet 13. desember 2007 #8 Skrevet 13. desember 2007 Jeg har en Traxx Jaguar 3. Det er en 3 hjuling som har vendbar sittedel. Har brukt begge veiene uten å velte en eneste gang. Synes det er en stødig og god vogn. Negative er at sittedelen er litt liten. Nå triller vi TFK, kjøpte denne da poden var 1,5 år og ville sitte forover. Vi brukte Traxxen fra 5 mnd til 1,5 år. Kjempefornøyd med vogna. Ganske billig å kjøpe også. Betalte under 3000 for sportsvogna, stellebag og regntrekk fra kidsroom. Ser de er billige på finn også
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #9 Skrevet 13. desember 2007 Vi har Quinny Freestyle 3XL Comfort. Anbefaler den ikke. - Liten bagasje plass - Liten og trang plass til barnet i sportsdelen - Gutten min vokste ut av baggen da han var 4 måneder - Har opplevd at vognen holder på å tippe på bussen Har ikke planer om å bytte den ut, men hadde aldri kjøpt den om jeg kunne ha kjøpt vogn om igjen.
juliogjuleprinsesse Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 13. desember 2007 Jeg gleder meg til å kjøpe vogn, og har fått så masse fine innspill her! Dette er altså en fantastisk måte å utveklse erfaringer på! :-) Jeg bare tenker at dersom jeg går i en butikk og prøvetriller så blir det jo litt urealistisk fordi det er helt flatt og tom vogn... Noen tips i forhold til dette og eller? Teutonia, har den lett for å velte også? Og er den baggen større?? Jeg velger selvsagt ikke Quinny om den har lett for å velte... Tror jeg skal ut og teste litt mens nabogutten sover ;-)
lifa og Eline Skrevet 13. desember 2007 #11 Skrevet 13. desember 2007 hei Vi har Quinny Frestyle 3xl Comfort og har ikke noe negativt og si om vogne. Det må i så fall være at det flotte regntrekket atr for stor plass sammenlagt. Og jeg har god erfaring med den ettersom vi har brukt vår i over 22 mnd. Vi har ikke hatt problemer med at vogne kan velte, og her har snuppa sitett fremmover siden hun var rundt året. Det at noen sier vognen er tung ian jeg heller ikke skjønne for jeg synes det er en lett vogn å treille og også å legge sammen og løfte inn i bilen. Det at en vogn får mye negativ omtale er kanskje nope med hvor mange eksemplarer den er solgt i. Og denne vogne er solgt til veldig mange i motsettning til en del andre vogner. Jeg må innrømme at jeg blir litt oppgitt når jeg leser at noen selger vogna fordi handlekurven er så liten, da lurer jeg på hvor mye de var og sjekket ut vogna før de bestemte seg for den. for det er klart det er ike noen god storhandelvogn. Men de er faktisk noe jeg ikke klarer å kalle negativt. Vi er i hvertfall strålende fornøyd med vogna og har ingen planer om å byte den ut før snuppa er ferdig med barnevognsperioden.
juliogjuleprinsesse Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 13. desember 2007 Lifa og Eline! Tusen takk :-) Om handlekurven er liten, det bryr meg ikke sånn veldig.... Jeg har som sagt tidligere her venninner som har vognen og er fornøyde. Vi bor veldig sentralt, og jeg tror ikke jeg kommer til å ta buss med vognen. Kanskje hvis jeg er på besøk hos noen, men det vil ikke bli ofte, men det kan jo skje... Men folk kommer jo på buss med tvillingvogn, og Quinnyen er jo smalere enn en slik vogn. ;-) Rart at ikke bagen blir forsøkt laget større... det er litt dumt.. Hvor lenge brukte du bagdelen lifa og Eline?
lifa og Eline Skrevet 13. desember 2007 #13 Skrevet 13. desember 2007 Vi brukyte den tiol hun var akkurat 5 mnd. (var 1. juli ca.) Vi bytett fordi hun bare skreik og skulle opp når hun lå der våken. skulle opp å se jeg ahr en som har sett seg rundt siden hun var 3,5 time reioste ankken og titett seg rundt så hun var supernysgjerrig. Vi gikk over til sportsdelen og der kan ryggen legges helt ned (hvis ikke hadde jeg ikke kjøpt vognen) og der ble hun fornøyd da hun så mer ut av vogna. Her vi bor har jeg ingen problemer emd buss, tog elelr t-bane med vogna. At vogne er brei har på over 22 mnd. kun vært til hinder en gang og det var på polet på oslo city. så det kan jo ikke være så mange steder det er så fryktelig trangt om plassen. Den er jo ikke breiere enn en elektrisk rullestol. vi ahr forøvrig dreamybaggen vår til salgs mørk blå hvis du er innteresert. da kan du jo sende en pm
lifa og Eline Skrevet 13. desember 2007 #14 Skrevet 13. desember 2007 Beklager skrivefeilene det går litt fort .
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #15 Skrevet 13. desember 2007 Det stod mellom Quinny'n eller Spirit S3 tilslutt for oss. Og vi tittet i leeeenge på vogner, var i diverse babybutikker og prøvde mange vogner og spurte om alt mulig. Men vi ville være helt sikre før vi gikk til innkjøp. Vi har kjøpt Teutonia Spirit S3, 08-modell. Den har håndbrems, dette var viktig for oss. Den er lun,romslig og smidig, har kalesje som felles ned lydløst. Vendbar innsats, full liggestilling. Høydejusterbart håndtak og romslig varekurv. Stabil 3-punktsfjæring og gode, brede og punkteringsfrie hjul. Svingbart og låsbart forhjul og enkel å slå sammen. Bor du i nærheten av Barnas Hus kan du kanskje gjøre et kupp på 07-modellen til søndag. (16.12.) Da skal de ha rabatt på 40% på alle Teutonia-vogner. Dette fordi de skal slutte med Teutonia. (de ansatte er kjempelei seg for det..) Ellers har Lilleprinsen.no adventstilbud på disse vognene nå. Og bor du i nærheten av Sverige lønner det seg selvfølgelig å reise dit for å handle. Dette gjelder alle vogner. Ring både Babyproffsen og Happyland for å høre hva de har og for få prisene på forhånd. Når du kommer dit for å handle kan du lett prute på prisen, eventuelt få med ekstrautstyr. (vi fikk med stelleveske) Det viktigste er at dere finner en vogn som passer deres behov ) Anbefaler å lese på Barnevognguiden.no også. Teutonia Spirit S3 kan iallefall kan anbefales )
Carnivale Skrevet 14. desember 2007 #16 Skrevet 14. desember 2007 Vi hadde Teutonia Spirit S3 før, var veldig fornøyd med den! -Fin bag, med god plass -vendbar sittedel -stødig -lett å trille Negativt: -litt tung! Vi valgte å selge den og kjøpe en OTH Urban Jungle fordi mor har vogndilla og ville ha ny vogn OTH er det bare fremovervendt sittedel på, så den passer best for litt større unger, vi byttet til den da yngte nærmet seg to.
*Rutletutt* Skrevet 14. desember 2007 #17 Skrevet 14. desember 2007 Jeg har hatt en Teutonia Joe, som er en trehjuling med vendbar sittedel. Hadde den stort sett mot meg og det var aldri noe fare for at den skulle velte når ungen satt den veien...syns heller vognen var litt mer ustabil når ungen satt vendt fra meg.
molla 29.12 Skrevet 14. desember 2007 #18 Skrevet 14. desember 2007 jeg har en hartan skater xl duo stående og vente på å bli brukt. ei venninne av meg brukte den til gutten sin, og hun har vært veldig fornøyd. sier den har vært stødig og god, og følte ikke den ble ustø samme hvilken retning man hadde sportsdelen. den er veldig fin! forhjulet er lett å låse og låse opp. hadde 4hjul til dattera mi, og synes det virker lettere å manøvrere denne med vendbart hjul.
Connelly Skrevet 14. desember 2007 #19 Skrevet 14. desember 2007 Vi vurderte lenge quinny freestyle med førstemann, men gikk bort fra den pga de mange dårlige tilbakemeldingene. Vi endte med en hartan skater xl duo, 3 hjuling (uten svingbart forhjul) og har vært i det store og hele superfornøyde! Stødig og god uansett hvilken vei sportsdelen er vendt. Frøkna på 2,5 år bruker den enda som sovevogn i barnehagen, den har vært skikkelig solid. Venter nummer to i april 08 og er ute i vognjungelen igjen. Har vært innom quinnyen igjen, men jeg ender nok opp med en ny hartan skater xl. Denne gangen med svingbart forhjul.
juliogjuleprinsesse Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #20 Skrevet 15. desember 2007 Finnes det bagdel til denne vognen??? *rødme* Hvorfor velger du å kjøpe ny vogn, den gamle er kanskje utslitt?? Jeg er ikke helt ferdig utlært, venter nr. 1.....
Connelly Skrevet 16. desember 2007 #21 Skrevet 16. desember 2007 Ja, du får hardbag og sportsvogndel. Velger å kjøpe ny fordi jeg vil ha svingbart forhjul og den "gamle" er langt fra utslitt, men frøkna bruker den til å sove i på dagtid i barnehagen så den er opptatt! Det at den er i så god stand etter snart tre års flittig bruk gjør at jeg vil ha en ny en av samme kaliber. Nå var vi i Sverige i helga hvor jeg så på teutonia, bugaboo og quinny ,men sammenlignet med Hartan syns jeg se ser skjøre og spinkle ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå