Gå til innhold

Noen som har bestemt seg for stellebord?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Jeg er like høy (eller lav, kanskje) som deg, og mannen min er heller ingen kjempe. Da vi fikk førstemann i april 05 gikk vi for den enkleste løsningen fra IKEA, et stellebord som monteres på veggen. Da bestemmer du selv hvor høyt du vil ha det. Det kan slås sammen ved behov, noe som også var viktig for oss da vi ikke har det så romslig på badet... Stellebordet i seg selv er helt enkelt, hvis du ser for deg noe med skuffer og skap og badekar og sånn, så har jeg ikke peiling, men dette bordet funker i alle fall fint for oss, og det brukes ennå (max belastning 25 kg)

Link:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/87503410

Kanskje tullete å kaste bort penger på stellebord hvis man har møblement fra før som kan brukes - men det er ikke alle som har det! Fint for deg at du har god benkeplass på badet, men forøvrig var vel innlegget ditt helt unødvendig... :)

Hadde bare håpet at om noen hadde noe å anbefale - så skulle jeg være glad for tips. Unødvendig innlegg? Trodde dette var ganske så saklig .. Det var i hvertall ment slik fra min side. Har en høy kommode som blir alt for upraktisk til dette formålet og oppå vaskemaskinen står det en tørketrommel. ...

Annonse

Denne gangen blir det bare stellematte. Kjøpte et flott stellebord i fjor da mini ble født. Endte med at jeg sagde av toppen og brukte det til stellbord. Bunnen er i bruk som lekekasse :o)

Trygt og godt å skifte på de små på gulvet - der vil de ikke kunne skade seg selv.

Vi skal kjøpe en vanlig kommode på IKEA som vi legger stellepute oppå. Sånn får vi utnyttet alle skuffene. Har inntrykk av at de som har "innebygd" badebalje ikke er så praktiske å bade babyen i, i tillegg til at den øverste skuffen ikke kan brukes fordi baljen står oppi der på en måte...

Jeg er heller ikke så høy (1.65), men denne vi fant på IKEA passa meg fint:) Kan jo være greit å ha en annen plass enn oppå vaskemaskina til å stelle knøttet, blir vel lite behagelig når den sentrifugerer, hihi... :)

Selv har jeg ikke peiling på hva vi skal ha, men en stellematte og en babybalje til å bade i er jo ingen dum ide, likte også den som kan festes på veggen fra ikea, vel vi får se hva det blir til. Lykke til :o)

Hei

Me e så heldige at me har god plass på badet (det einaste rommet i leiligheten me har plass =) så me ska ha sånn kommode med balje i øverste skuff og stellematte på toppen. Får det i presang fra mamma og pappa =)

Har forresten hørt at det e veldig å anbefale ein "tummy tub", for det ska visst ver så bra for babyen for det e så likt det å ver inni magen.

Seinere får me bare kjøpa ein større balje te å bada litle gutten vår i =)

Det e så møye å velga mellom, så alle finne heilt sikkert någe de lige!

Lykke te adle samen =)

Veldig kjekt med stellebord som det er bad/balje under da.. :)

Også en tappe slange, så kan du faktisk ha stellebordet på ett annet rom om du ikke har plass på badet!

Jeg har kikket litt på det.. Syns det ser veldig allright ut, så slipper du å sitte på knærne med baby'en i balje i dusjen for eksempel!

Annonse

Vi kunne tenkt oss et stellebord som går an å sette oppå badekaret siden vi ikke har så mye plass. Har sett et som heter Brevi Timmy (http://www.reflex.no/Default.aspx?tabid=83&category=stellebord), men synes stelleretningen blir litt feil ettersom vi er avhengig av å stå på langsiden av badekaret. Blir liksom litt tungvint å stå på siden av lille bebis og stelle... Noen som vet om et stellebord til å sette på badekar hvor nurket kan ligge på tvers av badekaret under?

Kan anbefale en god stellemadrass, og så legger man den der det passer, på gulvet, sengen, oppå noe annet el.l. Bare pass på ryggen så man ikke står bøyd. Vi skiftet mest på gulvet, syns det var greiest, og ikke hadde vi plass noe sted til eget stellebord heller forrige gang. Nå har vi plass, men jeg går for samme løsning som sist.

Kan også anbefale tummytub, den var super. Etterhvert gikk vi over til en badebalje/badekar ettersom babyn ble større. Kjekt å kunne ta med ut på sommeren f.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...