Gjest Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Bakte kransekake (ferdig deig,så det var enkelt) for noen uker siden,og var fast bestemt på at det skulle ikke taes av det før jul, i dag morges gikk den siste..................... har kjøpt inn 2 ferdigdeiger til så jeg skal lage flere,men da skal jeg vente til det er nært jul,er jo så enkelt og lettvint.....
mamma&urokråka Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Hehe, kjenner meg igjen. Har lagd drops som vi skal gi bort i sånne "kose-gaver" men er snart ikke fler drops igjen. Har også bakt champagnekjeks og serinakaker, men det forsvinner nok rimlig fort, for jeg syns de er KJEMPE gode. Hvor kjøpte du ferdig kransekakedeig? Så de hadde en på rema som jeg lurte på om jeg skulle prøve... :-)
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 jeg kjøpte på ica maxi og kiwi, produsent er Odense, grønn pakke. Det blir kjempegodt,like gode som hjemmelaget deig,så slipper jeg å stå å male mandler,er ikke så veldig hypp på det med 1 uke igjen til termin..........
mamma&urokråka Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 LURT! Da drar jeg dit. Kransekake er så godt, men er lite lysten på å lage det jeg og.. Merka at det gikk utover tålmodigheten bare å bake serinakaker :-p
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 gud så flinke dere er da, ja det må jeg virkelig si.har ikke bakt en kake jeg
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Hehhe...godt det er flere. Jeg har allerede bakt to stk. marmorkake, og i frysen ligger bare....en halv Så resten forsvant fort gitt. Må bake opp én eller to nye, heldigvis er det enkelt. Ellers tror jeg at jeg skal holde meg til gjærbakst, for det er jeg faktisk ikke så veldig glad i. Så jeg har en haug med skillingsboller i frysen, og de får ihvertfall ligge i fred
mamma&urokråka Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Det er lurt. Jeg er ikke særlig glad i pepperkaker, men hadde tenkt å bake det. Da kan jeg servere det til gjester. haha :-p
M*A*S*H* Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 Jeg tror vi gir opp resterende bakeplaner like gjerne. Lagde brente mandler isted - og jeg og gubben åt opp halvparten. Får lage ny dose lille julaften eller noe så kaaaaaanskje vi har noen igjen på julaften. Føler meg helt klissete i magen og følelse av pels i munnen. Stakkars sukkerungen min - han er helt rabiat inni magen nå... *pakker vekk mandlene og håper jeg glemmer hvor jeg la dem* (as if...)
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 Hehe.. Laget x antall porsjoner hjemmelagde karameller, men blir visst bare borte på mystisk vis.... Faktisk ikke meg som er verst, men gubben....
M*A*S*H* Skrevet 10. desember 2007 #10 Skrevet 10. desember 2007 Nå har jeg gjemt mandlene et sted bare jeg vet om - det er kanskje dumt. For da har jeg ingen å skylde på dersom det blir svinn. (edit: dersom??????? Når det blir svinn, mente jeg) Hehe. Må være bikkja, greit å ha noen å skylde på. "kjefter på bikkja"' heheheheheh
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #11 Skrevet 10. desember 2007 Heldig du som har bikkja å "skylde" på......kanskje jeg skal påstå at jeg går i søvne og tar da???????
mamma&urokråka Skrevet 10. desember 2007 #12 Skrevet 10. desember 2007 Uff, gubben vet at jeg ikke går i søvne, men at jeg stadig er oppe og tisser... Har ikke husdyr... Det kan jo hende at skapet rett og slett er lekk?? ;-)
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #13 Skrevet 10. desember 2007 Jepp, her er frysern lekk siden kransekaken er borte.... Siden garderobeskapet krymper klærne så er kjøkkenskap og fryser lekk..........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå