Gjest Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Herregud... Jeg har ikke hatt mensen på 2mnd nøyaktig, og er slapp, litt ømme bryster og kan føle på meg at noe er.. galt... :/ Er ingenting annet enn ett barn jeg ønsker meg, men skulle ønske jeg fikk det med en person jeg liker og er med... Bf er en person som jeg ikke kan snakke høyt om, for å si det slik.... Han er inngift stebror.. Vet det høres sykt ut, men vi møttes nylig, og ....falt vel litt for hverandre... Jeg har bedt han om å kjøpe en graviditetstest, for jeg bor i en bygd og kjenner de som jobber der og alt:S Han har kjøpt, men kommer nok i morgen med den... Da jeg maste, sa han at jeg måtte kjappe meg til lege om jeg virkelig trodde jeg var, fordi da rakk jeg å ta bort... Det stakk i meg, den tanken hadde ikke streifet meg en gang!! Så jeg tenker liksom; ta bort ett kommende barn, bare fordi JEG var dum?! Bare ford det er feil far?! Er det rett?? Jeg vet at det kun er meg som kan svare på det, egentlig... Ønsker egentlig ikke å ta bort, men heller bare si far ukjent... Si at det er en person som ikke .... herregud... Skulle ønske alt var en vond drøm.. Flytter ut til sommeren, da.. Men folk vil jo lure på hvem faren er, og barnet vil jo også lure på det om noen år... Hvordan er det å vokse opp uten en egentlig far? Jeg har jo en ganske fraværende far, og kunne fint klart meg uten selv, er liksom ikke så...knyttet til han... Men det er jo meg, barnet vil jo kanskje ville ha behov for en far! Og hva skal jeg si til mamma og de?! BF har selv to barn, og er dobbelt så gammel som meg i tillegg...Han er familiens sorte får, og ingen har kontakt med han..og mamma og de fant det ut en gang før, og de ble dritsure pga. det... Så vi sluttet å ha kontakt, så tok han kontakt igjen:S Det kan bare ikke bli værre... Jeg er så rådvill som det overhodet går an å bli.... Får håpe at jeg ikke er gravid.............. for alle sin del... Og jeg ønsker ikke kjeft fordi jeg var naiv og dum, for det vet jeg... Men jeg er en person som er lett å overtale og svak for han....
Mammatil2gullgutter<3 Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Off,virkelig trist historie syns jeg.Har du fått tatt testen? Når det gjelder abort så er det opp til deg...Etter uke 12 må man søke om å få ta abort...Hva som er bste,vil jeg ikke utale meg om for det er opp til hver enkelt person.Når det gjelder å ha en pappa til stede så er jo det bra for barnet men om det av en eller annen grunn ikke lar seg gjøre så er det bare slik.Mange barn idag har en forelder og klarer seg bra!Jeg hadde ikke skikkelig kontakt med min pappa før jeg var rundt 15 år,men det at vi fikk kontakt er det beste som har skjedd meg:) til nå da;)hehe hvordan du skal si det til foreldre dine kan også være svært vanskelig,men de kommer til å støtte deg for det er det foreldre gjør..Ang.barnefaren...hvis du ikke vil at han skal vite at det er hans unge,så ikke si det da...Si at det er en annens barn.Men det er jo selfølgelig best å fortelle sannheten da. Sier bare det jeg mener her og håper du ikke blir lei deg eller noe.
KoBe*Lucas født 5/4-08<3 Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 heia. før en situasjon du er i nå.. syns synd på dæ :S men er du gammel? skjønner godt at du ønske dæ barn men seff med en som vil ta vare på dæ og elsker dæ og viktigste av alt er at hn er vilje nok til å ta være på dæ og ongen... så dt er litt vanskelig før oss her inne å svare på dt men vi kan nå gj et forsøk et barn bør helst veskt opp med begge foreldrer syns nå æ da. men dt finnes jo mange barn som er oppvekste uten fedrer så dt er jo litt å si om dt .. men la oss si at familien din ikke like hn Bf og vil ikke har noen kontakt med hn å gjøre og Du finner t at du er med barn så syns nå æ at du skal først å fremst tenk på ditt eget bæste og kommende ongen.. som sagt skjønner godt at du har lyst på barn men er ongen verd å føde med en far som ikke vil ta emot ho/hn ?.. og ka vil familien din si om dt.. Husk at et barnliv er ikke nåkke man kødda med.. hør av dæ om saken da.. vi e rnå her ^^... klem...
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Han vet at om jeg er gravid, så er det hans, men han ønsket jo at jeg skulle ta abort, og han kan jo være med barnet oppover... Men ikke være far... Vi kunne si at han var pappaonkel på spøk oss i mellom, slik at han følte han hadde en "far" oppover tiden... Jeg er 17, men har fem småsøsken, og har ei søster med to barn (ho er 26 altså..., den ene ungen har heller ikke kontakt med far, da han er narkoman......men god grunn der...)) Det er klart at min unge fortjener kun det beste, men i dette tilfelle så er det beste ingen far... :S Ellers så blir det to andre barn og mitt barn med far i fengsel for incest... Det er heller ikke noe... :S Men nekte barnet livet fordi det ikke er rett far, og at det aldri kommer til å bli en far? Innen h*n maser om en far, så er det kanskje en stefar inne i bildet? Off... Det er ett horribelt valg... Valget varer livet ut, enten eller liksom- men tror kanskje abort er det beste... Off... :'( E kje grejt detta...
Håperpåønskebaby Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 slik det høres ut for deg, er ikke abort det rette valget... Det eneste tipset jeg kan gi, er å følge hjertet... Hva var din relasjon til han egentlig? Er han gift/samboer med din søster...? Forstod ikke helt den delen jeg...
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Han er stebroren min, altså sønnen til mannen til mamma.... Snakket nettopp med min fremtidige kjæreste som jeg kaller han=P Vi er liksom ikke offisielt i sammen enda, da.. Og han var rikelig forbanna på han som ba meg om å ta abort, men siden han sa det, så fikk han være der da... Og jeg kjente at skyene forsvant, og det begynte å lysne litt for meg...
Håperpåønskebaby Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Dersom det bare er din stebror, er dere ikke i slekt på en slik måte at han kan bli dømt for incest... Det eneste han kan bli dømt for, er sex med mindreårig dersom dette er tilfellet... Men vær obs på at foreldre, venner og lignende ofte forstår og vet mer enn du selv tror i et lite samfunn..
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #8 Skrevet 11. desember 2007 Ho er 17, den seksuelle lavaldere er 16, så han blir ikke dømt for noe!
Tredjemann på vei :D Skrevet 11. desember 2007 #9 Skrevet 11. desember 2007 Har du funnet ut om du er gravid enda da? Håper for din og ikke minst den eventuelle ungen sin del at det ikke er et faktum... Alle barn fortjener å vokse opp hos en mamma og en pappa, i hvert fall at foreldrene forsøker så godt det lar seg gjøre å få til et godt liv sammen. Men i ditt tilfelle er det kanskje ikke så lurt å flytte sammen med barnefaren! Kan ikke la være å si det, men man har da ikke sex med noen man overhodet ikke kan tenke seg å være sammen med! Og i hvert fall ikke uten prevensjon! Jeg vet godt hvor sterkt jeg ønsket meg en baby da jeg var på din alder, men var heldigvis for umoden til å ville ha sex med noen! Og den babytrangen forsvant da jeg ble myndig. Jeg fant drømmemannen da jeg var 19 og ble gravid på p-piller med han etter 4 mnd, men vi har holdt sammen i tykt og tynt og storkoser oss sammen med lillegullet. Venter nå spent på nr.2. Mitt beste råd er: Ta abort. Du kan ikke beholde et barn med stebroren din, det blir bare kvalmt. Tenk hvis barnet blir veldig lik pappan sin da og skjønner tegninga? I tillegg er du for ung etter min mening til å kunne tenke modent nok og rasjonelt nok til å forstå konsekvensene av å beholde dette barnet. Du vil få det myyyye bedre hvis du venter til du finner den riktige og heller får barn med han! En veldig dum og umoden handling fra dere begge dette der, men det er dere vel fullstendig klar over... Han må jo være en idiot som finner på noe sånt, og du er som du sier selv tydeligvis lett å lure... Håper dere begge lærer litt av dette slik at du slipper noe sånt igjen! Moralpreken fra ei på 22:-)
Håperpåønskebaby Skrevet 11. desember 2007 #10 Skrevet 11. desember 2007 Synes ikke abort er det rette, dersom du ikke føler det selv. Vær heller åpen og ærlig om det..
Erle vil ha perle Skrevet 12. desember 2007 #11 Skrevet 12. desember 2007 må skrive under på siljemors85s innlegg... Hele situasjonen høres jo bare helt fjortis ut! "min fremtidige kjæreste synes det var helt sykt at barnefaren ba meg ta abort" synes virkelig kjæresten din det? Det er jo ikke noe rart i at han ønsker og forventer at du tar abort! men du må gjøre som du selv ønsker, dette er tross alt ditt valg. men tenk nå på alt annet også, ikke bare hva folk vil si... Du skal ha et sted å bo, barnet skal ha mat og klær osv...Hvordan skal du få til det som 17-åring? Jeg vet at staten norge velvillig stiller opp, men hva med stoltheten over å klare seg selv? Er du moden nok til å få barn, så burde du være moden nok til å ville klare deg selv.
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #12 Skrevet 12. desember 2007 Tok en test i dag, kun en strek!!! Men kjøpte sånn med to i, så skal ta en i morgen tidelig! Herregud så letta jeg er! Meeeen... nå kan det jo vise noe anna i morgen tidelig også da:S Satser ikke på det... skal også til lege, fordi det kan hende det feiler meg noe...
KoBe*Lucas født 5/4-08<3 Skrevet 13. desember 2007 #13 Skrevet 13. desember 2007 dt var jo en lettelse.. men får nå håpe at neste strek bli dt samme, tenk på ditt bæste altså .. hør av dæ ang saken da.. Good Luck
Gjest Skrevet 14. desember 2007 #14 Skrevet 14. desember 2007 Det var kun en strek nå også, og jeg fikk mensen... Herregud så fint... Skal aldri mer være med han igjen... Har lært.... Synd d måtte gå så langt da
Tredjemann på vei :D Skrevet 15. desember 2007 #15 Skrevet 15. desember 2007 å, så flott! hadde syntes så synd i ungen hvis du ble gravid med en slik fyr... husk å vente med sex til du finner en du virkelig kan tenke deg neste gang da! bruk i hvert fall beskyttelse! og vent med å tenke på å få barn til du er ferdig eller i hvert fall godt igang med utdanninga:-)
KoBe*Lucas født 5/4-08<3 Skrevet 15. desember 2007 #16 Skrevet 15. desember 2007 dt var nå godt å høre i tanken på ditt beste da <3 hehe lykke til vidrere og God Jul ^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå