Gå til innhold

Mama73 og juninurk

Charla

Anbefalte innlegg

Skrevet

HEI DERE!

Jeg ser at du og jeg- mama73 er like gamle og i noenlunde samme situasjon. Jeg skal på ul ikveld for å få avklart hva som skjer, men er temmelig sikker på at den lille spiren er borte. Skulle vært 7 uker idag. Juninurk, du var en av de første som støttet meg da jeg skrev mitt fortvilede innlegg for noen dager siden. Jeg føler så inderlig med dere begge også og jeg vet hvor jævlig dere har dere nå, for jeg gjennomgår det samme selv. Jeg hadde hatt veldig lyst til å følge dere fremover og kanskje vi tre kunne støttet hverandre og hjulpet hverandre på beina igjen etter disse tunge tidene. Kanskje vi er heldige og blir gravide igjen samtidig og kan følge hverandre gjennom flotte svangerskap. Drømmer fortsatt om det, selvom jeg ikke helt ser for meg hvordan jeg skal orke å prøve igjen nå. Hadde blitt veldig glad for å høre fra dere og dere skal vite at jeg føler virkelig med dere!

Klem fra meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Ja det er fint å vite at man ikke er alene akkurat nå. Krysser fingrene for at det går bra på ul i kveld. Uansett er det godt å få en avklaring slik at man kan komme seg videre, med eller uten en liten spire..

Som du sikkert har sett har jeg hatt utskrapning i dag. Grudde mest for narkosen, men det gikk veldig fint. Har sovet masse i dag, og har en del mensensmerter, men det er visst helt normalt. Jeg har vel godttatt at situasjonen er som den er, så det skal bli godt å få denne dagen overstått kjenner jeg så jeg kan få ordnet litt til jul og i det hele tatt komme meg videre!

Som sagt lykke lykke til i kveld, sender deg mange gode tanker! Ikke gi opp om det ikke går denne gangen, da prøver vi heller igjen alle tre og følger hverandre på 1. trimester snart!

Stor klem fra meg

Skrevet

Ja, jeg så at du hadde vært til utskrapning juninurk- det kan ikke ha vært noe hyggelig opplevelse. Synes du er vanvittig sterk og at du takler dette enormt bra! Jeg føler meg nesten apatisk idag etter å vært fra nærmest hysterisk til omtrent i koma i helgen. Helt jævlig.

Skal gå nå om ti minutter og det er som du sier- blir bra å få en avklaring uansett.

Jeg kommer tilbake med "referat" og hvis det skulle gå galt, som jeg tror, er jeg nok snart tilbake med nytt pågangsmot. Håper ihvertfall det!

Takk for støtten! Nå må du hvile deg masse og slappe av!

Klem fra meg!

Skrevet

Hei hei!

Man kan vel ikke akkurat si "så hyggelig at noen er i samme situasjon som en selv" i dette tilfelle, men allikevel så er det enormt støttende å være flere i samme situasjon.

Kjenner at dette forumet er viktig for meg, og den kontakten jeg har med juninurk har hjulpet masse.

VI får støtte hverandre alle tre (og alle andre som trenger det) gjennom denne perioden og kanskje i et nytt og blomstrende, levedyktig svangerskap:-) Hadde vært veldig hyggelig om vi hadde blitt gravide samtidig alle tre:-)) Vi få holde hverandre oppdatert!

Lurer svært på hvordan det gikk med deg på UL idag Charla. Får håpe at du er ved bedre mot om noen dager.

Jeg hadde det akkurat på samme måte som deg,- alt så helt mørkt ut og det var så mange planer som måtte forandres! Men tro meg,- tiden leger alle sår, og man kommer ingen vei med å tenke negativt! Alt ordner seg til det beste til slutt! Jeg var selv på UL i dag og min gynekolog sa at alt hadde kommet ut og det så normalt ut (hadde SA på onsdag), og det var bare å sette i gang igjen. Jeg ser at det florerer med mange forskjellige meninger på nettet om hvor lenge man bør vente til man prøver igjen, men det er ingen MEDISINSKE grunner til å måtte vente. Det eneste må være det psykiske og dine følelser oppi det hele. For meg og sambo føles det riktig å prøve med engang da vi har vært i gjennom en sorgprosess og snakket mye sammen. Vi føler at det er helt riktig å starte nå, men det er jo svært individuelt!

Masse lykke til i hvert fall, og livet blir bedre etterhvert, det lover jeg deg!

Gi lyd fra deg da!

Klem fra

Skrevet

HEI! Da var det hele over. Jeg fikk bekreftet mistanken min. Alle spor etter den lille var borte og kroppen har ordnet opp på egenhånd. Vi gikk til en privatklinikk denne gang- har vært tilknyttet volvat, men prøvde Sentrumslegene her i Bergen denne gang da Volvat ikke kunne gi meg time før den 19.????!!!!!!!!!! Det var VEL verdt det. Møtte en fantastisk gynekolog som både sambo og jeg fikk umiddelbar tillit til. Han forklarte oss med klump i halsen hva som var skjedd-------ikke ofte man ser en lege vise følelser------og han virket genuint opptatt av oss og interessert i oss. Han La umiddelbart en ny slagplan for ny graviditet. Fikk beskjed om at jeg nå er i risikogruppe og at han vil følge meg tett opp fremover. Så snart syklusen er på plass igjen, skulle vi ta kontakt for ny time og han skulle da ta full gu og måle tykkelse på slimhinner etc. for å se at kroppen er mottakelig for ny graviditet. Han trodde også at jeg trengte progosteron (er det navnet?) og østrogen. Han så en sammenheng mellom at jeg har spontanabortert 2 ganger og at datteren min hadde forholdsvis lav fødselsvekt. Dette er ting jeg ikke hadde tenkt på engang hvis han ikke hadde nevnt det. Han var så positiv og med et beroligende vesen at vi gikk ut derfra med tanker om at dette skal gå bra til slutt. Dette klarer vi.

Klart vi fortsatt er helt knust og fryktelig skuffet og lei oss, men det var virkelig godt å få ordentlige, utfyllende svar. Jeg føler meg så mye bedre nå og jeg ønsker å prøve igjen, med en gang jeg også. Er helt enig med deg mama73, i at hvorfor skal man vente hvis man ikke ønsker det? Jeg vil ihvertfall ikke vente- jeg håper så inderlig at det klaffer igjen snart og at vi neste gang klarer å bære barnet frem. Det ønsker jeg for alle oss slitere der ute!

Kjempefint å kunne prate med noen som vet hva man går gjennom. Vi må følge hverandre fremover og krysse fingrene for hverandre!

Tusen takk for all støtte!

La høre fra dere, ok?

Stor klem fra en litt mer oppløftet meg:)

Skrevet

Nå ble jeg helt rørt.. Så utolig godt at det finnes slike leger!!!!! Og bra at dere skal få god oppfølging neste gang!! Man har lov til å være trist, men det er jo kjempe flott at dere føler dere litt mer oppløftet nå, lettere å komme seg videre da..Jeg prøver å tenke at jeg har lært veldig mye av alt som har skjedd, men håper jeg slipper det igjen. Må være tøft å oppleve det flere ganger slik du har gjort. Jeg vet nå hvordan det er å gå igjennom en slik situasjon og jeg tror jeg kommer til å bli enda mer takknemlig når vi til slutt sitter der med et lite nurk i armene.. Da vet jeg at det ikke er noen selvfølge.. Kjenner meg litt sliten i dag og, men har tatt en tablett for smertene og skal prøve å få ordnet litt her hjemme. Hadde vært deilig å gjøre det litt hyggelig her, med pepperkaker og julepynt :)

Ha en herlig dag charla, tenker på deg!

Skrevet

Hei du!

Så fint at kroppen har ordnet opp på egen hånd. Helt utrolig å tenke på hvordan kroppen fungerer egentlig!

Så fantastisk å møte så flott helsepersonell! Det er virkelig mye varierende der ute. Dessverre så vokser de ikke på trær, så dere skal prise dere lykkelige over at dere traff på en som tok dere på alvor i en stund hvor dere så alt svart. Det virker som om han fikk dere til å tenke fremover, og du virker mye mer optimistisk nå enn i går,- og det er jo kjempeflott! Jeg vil også få mye oppfølging neste gang av en fantastisk gynekolog, selv om jeg "bare" har hatt SA en gang. Leser at det er veldig varierende hvor mye oppfølging man får etter SA, men skjønner at jeg er "heldig" som skal få såpass tett oppfølging etter "kun" én SA. Kjennes veldig betryggende å være i gode hender!:-)

Hvor lenge er du sykemeldt?

Krysser fingre for oss alle tre og alle andre som har mistet og prøver på nytt!

Varme positive tanker fra

Skrevet

Ja, jeg må nesten si at jeg er et nytt menneske idag. Sorgen er der, tankene og det er forferdelig trist, men idag har jeg fått gjort ting igjen- og føler meg klar til å så smått komme tilbake til verden igjen. Jeg har nettopp fått en fantastisk blomst på døren fra jobben min. Det hadde jeg ALDRI forventet da sjefen min ikke akkurat er kjent for å være av de varmeste, for å si det sånn. Hun ringte meg idag og da jeg fortalte hva som hadde skjedd hørte jeg at hun var oppriktig lei seg på mine vegne. Hun ba meg ta tiden til hjelp og ta vare på meg selv og mine og ikke tenke på jobben engang. Hun skulle ta seg av alt der! Jeg var i sjokk, da når jeg jobber med henne kan det virke som hun ikke bryr seg om annet enn jobben og når vi snakker om familie og småbarn etc. er det nærmest som hun fnyser av oss. Så hun har virkelig vist seg fra en ny side og det kjennes godt å vite at de på jobben støtter meg og tenker på meg!

Jeg skal til fastlegen min på torsdag- det skulle vært min første ordentlige kontroll, men da skal jeg snakke med henne om det som har skjedd og at jeg ønsker en sykemelding inntil videre. Jeg satser ihvertfall på å være sykemeldt ut året. Jeg jobber knallharde skift og er mellomleder og orker rett og slett ikke nå- jeg trenger å komme til meg selv. Vil ikke risikere å gå rundt i min egen verden og svikte teamet mitt på den måten ved å komme for tidlig tilbake!

Ja, det er sant- vi var virkelig heldige med han gynekologen og jeg ser frem til å fortsette hos ham. Trodde hun var ok hun vi hadde på Volvat men da jeg møtte han her, skjønte jeg hvor mye som manglet hos henne!

HVordan går det med deg nå juninurk? har du fortsatt smerter i magen eller går det litt bedre?

Og du mama73, blør du fortsatt? Jeg blødde nesten ingenting i går og trodde det var slutt, men idag har det kommet litt.

Vi får satse på et 2008 med voksende mager, fine fødselshistorier og nydelige babyer jenter! Det er mitt nyttårsforsett!

Skal vi etterhvert bevege oss inn på bli gravid forumet kanskje?

Store varme klemmer fra meg!

Skrevet

Så deilig at sjefen din var så forståelsesfull, en bekymring mindre værtfall! Skjønner at du trenger tid på å komme deg, spesielt siden du har en så hektisk jobb!

Det går bedre med meg nå. Fått mer energi, og bearbeidet alt som skjedde i går! Det har skjedd så mye nytt, fremmed og skummelt den siste uken, tar litt tid å rett og slett forstå alt sammen! At det har skjedd meg liksom....! Har litt smerter enda, men det går bra. Har bestandig hatt sterke mensensmerter så det er jeg vant med! Har blødd veldig lite i dag, så jeg håper det er over i morgen!

Nei nå må jeg komme meg i seng, tidlig opp og på jobb i morgen!

Ønsker dere begge en god natt og en fin dag i morgen!

Stor klem fra meg, som setter stor pris på dere begge!!! Uten disse stundene her hadde nok alt vært litt tyngre.. Har ikke fortalt det til noen, så det er veldig godt å ha dere :) Natta ¤

Skrevet

Så fint at du føler deg bedre:-) Hvordan går det med deg nå? Gikk det greit hos fastlegen?

Og så fantastisk å oppleve at sjefen din er så omtenksom,- særlig når du overhode ikke hadde regnet med det. Man opptager virkelig nye sider hos folk i kriser.

Jeg sluttet å blø etter en liten uke jeg. Hadde litt spotting et par dager etterpå, men nå er alt som før, og vi har startet på "prosjektet" vårt igjen:-))

Hvordan er det med deg, blør du fortsatt?

Jeg krysser fingre for 2008, og at det blir et magisk, lykkelig år for oss alle tre og alle andre som sliter der ute!

Riktig god jul til dere begge!

Mange klemmer fra

Skrevet

Så fint at du føler deg bedre:-) Hvordan går det med deg nå? Gikk det greit hos fastlegen?

Og så fantastisk å oppleve at sjefen din er så omtenksom,- særlig når du overhode ikke hadde regnet med det. Man opptager virkelig nye sider hos folk i kriser.

Jeg sluttet å blø etter en liten uke jeg. Hadde litt spotting et par dager etterpå, men nå er alt som før, og vi har startet på "prosjektet" vårt igjen:-))

Hvordan er det med deg, blør du fortsatt?

Jeg krysser fingre for 2008, og at det blir et magisk, lykkelig år for oss alle tre og alle andre som sliter der ute!

Riktig god jul til dere begge!

Mange klemmer fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...