Gå til innhold

Vondt når en tisser


Nitrine

Anbefalte innlegg

Hei! Er i uke 11 (eller 12) litt usikker. Siden fredag har jeg hatt vondt når jeg tisser, og i dag var det også litt blod.... Noen som har samme erfaring? Blir meget bekymret!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

høres ut som uvi ja, jeg har hatt det, men ikke under graviditet, viktig å få det behandlet når du er gravid har jeg lest. ellers hjelper det å drikke MYE sure ting, som vann med sitrondråper, appelsinjuice ol. Det hindrer bakteriene å henge seg sammen. Søtt derimot, bør du drikke minst mulig av. Også har jeg hatt god hjelp av tranebærjuice og tranebærkapsler, MEN alt av tranebær ville jeg rådført metg med lege før jeg tok under graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ville du rådført deg med lege før du tar tranebær under graviditeten? Jeg har vært mye plaget med UVI tidligere, og tar en tranebær-tablett daglig for å forebygge UVI. Er 6+3 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen tranebærtabeletter er det bucco-ekstrakt, og dette skal ikke gravide ta. Jeg har også vært veldig mye plaget av UVI, og gikk fast på antibiotika i to år før jeg ble gravid. Nå holder jeg det i sjakk med tranebær (uten bucco), masse kamillete og appelsinjuice. Viktig å holde urinen sur!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten, gå til legen så fort som mulig, når det kommer blod er det et tegn på at det setter seg i nyrene, og det vil du IKKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også plaget med uvi'er. Før jeg visste at jeg er gravdid tok jeg tranebær med C-vitamin (Weifa Complete). Stoppet å ta det da jeg fant ut om graviditeten. Hva slags tranebær (uten bucco) anbefales? Jeg har ikke vært hos legen enda, så har ikke fått spurt. Men det høres jo ut som du har styring på dette tinka_og_nurket. Hvilket merke bruker du?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff stakkar ! Jeg hadde UVI og nyrebekkenbetennelse hele forrige svangerskap og måtte gå på selexid. Dette var ikke noe kjekt. Heldigvis kom en velskapt skjønn gutt til verden og reddet min dårlige samvittighet.:-)

 

Men jeg har hatt veldig god erfaring med Hervik sin 100% tranebærsaft. Dette drikker jeg tre store glass av hver dag. Det sies at bakterien ikke får festet seg og drives ut i og med at en drikker store mengder og tømmer blæren ofte. Jeg har gått på antibiotika siden jeg var liten nærmest på grunn av dette og er kjempegla for at naturen selv hadde ett alternativ til rådighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til det er samme som hun under anfører. I tillegg vil jeg ikke komme med bombesikre råd til noen, når jeg har lest og hørt at det er greit å rådføre seg med lege:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...