Gå til innhold

Hvordan lage en god eggerøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer aldri få til en like god eggerøre som andre folk....

Hva er hemmeligheten??

Fortsetter under...

Skrevet

Hva er det du gjør da?

Jeg tar bare egg, litt salt og litt vann. Masse smør i kjelen og rører hele tiden til den er ferdig og ikke overferdig.

Skrevet

Jeg har ingen hemmelighet...

Egg, like mange spiseskjeer vann eller melk som antallet egg, litt salt, evt. gressløk.

Vispes sammen, helles i varm panne. "Røres" (jeg drar stekespaden langs bunnen og hvelver røren underveis) med stekespade til ønsket konsistens. Jeg liker den litt fast, så jeg steker den en god stund. Ønsker du den løs, steker du kun til eggestanden har satt seg.

Lykke til!

Skrevet

Æ bruke egg å så har æ ei skje melk per egg antall, så salt og pepper litt skinke biter, ostebiter, paprika, løk. å så røre æ åså heile tia.

Skrevet

Det er da rørt omelett og ikke eggerøre :o)

Skrevet

hehe jo det e jo det , bruke det på jobb som eggerøre.

Annonse

Skrevet

Til festlige anledninger så bruker jeg en skje fløte pr egg. + gressløk om det er ønskelig

Med fløte blir eggerøren myk og deilig.

Steker eggerøra til eggene nesten har satt seg, tar pannen vekk fra varmen og snur røra en gang til. Så den får satt seg bittelitt på ettervarmen.

Deilig :o)

Skrevet

Jeg tok 6 egg,ei eller to ss med melk,drysset masse persille, og så krydra jeg med salt og pepper...og rørte litt i det mens den steika seg.

Hadde oppi biter med skinke også.

Lillegutten spiste det, men jeg er aldri fornøyd med smaken..Og gubben synes ikke det er som de lager dem på restaurant. Han klager ikke, men ser jo at det er tungt for han å spise opp...hehe

Mulig fløte kunne gjort seg,ja?

Eller var dette en krønsja omelett???

Skrevet

Jeg synes masse smør i panna gir en litt skstra god smak. Og så har jeg aldri smakt med persille, men gressløk.

Skrevet

hehe,gressløk var det jeg skulle brukt,ja!

Det vokser vilt utenfor huset...hm, det skal jeg heller bruke neste gang!

Skrevet

Jeg bruker f.eks. 4 egg, 4-6 ss lettmelk, gressløk, salt, pepper og litt annet krydder. Pisker godt sammen. Heller det i middels varm stekepanne med melange i. Har en tre-sleiv som jeg drar eggerøra fra kanten og inn mot midten nesten hele tiden. Steker en stund til det er skikkelig stivt men ikke blitt noe brunt. Nam nam :P

Skrevet

Du har for lite melk i, det skal være 1 ss væske pr egg. Jeg knuser eggene og rører sammen med salt først, så melken i. Smør i panna gjør det mye bedre.

Skrevet

Hvis det blir lit sånn "sprettballaktig" kan det være fordi du har for lite væske i....

Annonse

Skrevet

Da må jeg bruke mere væske og gressløk neste gang.

Takk for tips =o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...